printlogo


کد خبر: 225171تاریخ: 1399/12/5 00:00
از قبل می‌دانستیم اینتر بهتر از میلان است
اشتباهات طرفداران قدرناشناس

 سوزی کامپاناله
 
 این بزرگ‌ترین دربی میلان در یک دهه اخیر بود و اولین بار از سال 2011 تاکنون بود که دو رقیب سنتی در حالی در سن‌سیرو به مصاف هم می‌رفتند که در رده‌های اول و دوم جدول بودند. طرفداران اینتر سال‌ها یونگهونگ لی، مالک سابق میلان و بودجه ناچیز او برای نقل و انتقالات را مسخره می‌کردند، اما خودشان گرفتار گروه سونینگ شدند که آماده فروش اینتر بود و آینده‌شان مبهم بود. آنها نمی‌خواهند این را بپذیرند، اما طرفداران اینتر و میلان بیشتر به هم شبیه هستند تا اینکه با هم فرق داشته باشند. چیزی که در دربی دیدیم و شنیدیم، این را تأیید می‌کند.
هر دو گروه طرفداران حافظه بسیار کوتاه‌مدتی دارند و عاشق آن هستند که به همان بازیکنان و مربیانی که باید ستایش شوند، توهین کنند. میلان یک سال با بازیکنانی شکست‌ناپذیر بود که از نظر تنوع، تعداد و حتی کیفیت، قابل قیاس با رقیبشان نیست و با این حال، طرفداران میلان خواستار اخراج استفانو پیولی و تغییرات بزرگ در سطح مربیگری باشگاه هستند. نه، پیولی دل و جرأتش را نداشت. او البته ابزار لازم را هم نداشت و بیشتر به نظر می‌رسید یک چراغ جادو دارد، چرا که با این تیم در 12 ماه گذشته عالی کار کرده است. طرفداران اینتر کل فصل را با این فکر گذرانده‌اند که جانشینی برای سمیر هاندانوویچ پیدا کنند. آنها از پاس‌های او انتقاد می‌کنند و می‌گویند که واکنش‌هایش هم ضعیف و کند است. اینتر بازی را سه بر صفر برد، اما وقتی بازی یک بر صفر بود، هاندانوویچ در عرض سه دقیقه، سه واکنش در کلاس جهانی روی ضربات زلاتان ابراهیموویچ و ساندرو تونالی داشت. هاندانوویچ سال‌ها در این تیم اینتر ماند، در حالی که لیاقتش تیم بسیار بهتری بود و آن‌وقت این تشکر هواداران اینتر از اوست؟
این واکنش‌ها نقطه عطفی بودند، چرا که اگر یک توپ گل می‌شد سرنوشت بازی تغییر می‌کرد و شاید سرنوشت کل فصل. اگر او اجازه می‌داد یک توپ وارد دروازه‌اش شود، بازی مساوی می‌شد،و میلان روحیه می‌گرفت. اما اینتر مقاومت کرد، توانست روی ضدحملات کار کند و با نتیجه سه بر صفر پیروز شود. دربی میلان را می‌توان به عنوان لحظه‌ای دید که فصل تغییر کرد، اما واقعیت این است که مدت‌هاست اوضاع همین است. میلان در سال 2021 بیشتر از کل سال 2020 شکست خورده است، اینتر یک هفته کامل فرصت داشت تا برای این دیدار آماده شود و میلان پنجشنبه به بلگراد رفته بود و در دیداری سخت به تساوی دو بر دو با ستاره سرخ رسیده بود. شکست دو بر صفر مقابل اسپتزیا از آن نقاط عطف فصل بود، چرا که به اینتر اجازه داد با پیروزی مقابل تیم سرحال لاتزیو، به صدر جدول برسد.
میلان سال‌هاست حوالی رده هفتم جدول است و ممکن است تصور کنید طرفداران میلان قدردان هستند که تیمشان در حالی که بیش از نیمی از فصل گذشته، همچنان مدعی قهرمانی است. آنها قهرمان زمستان هم شده بودند. اما میلانی‌ها همین حالا به فکر کابوس از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان هستند و می‌خواهند مربی بعدی خود را انتخاب کنند. آیا به یاد ندارند که یک سال پیش این موقع کجا بودند؟
همه چیز دارد به سود اینتر به پیش می‌رود و تردیدی در این نیست. آنها در سال‌های گذشته پول بیشتری برای تقویت تیمشان خرج کرده‌اند و آنتونیو کونته را آورده‌اند. حذف از لیگ قهرمانان در مرحله گروهی باعث شد که تیمشان فرصت بیشتری برای سری آ داشته باشد، به‌ویژه در این فصل که برنامه بازی تیم‌ها شلوغ است.
آیا اینتر زیباترین فوتبال امروز دنیا را بازی می‌کند؟ البته که نه. سبک کونته هرگز بازی زیبا نبوده. او نمی‌خواسته پپ گواردیولا یا جان پیرو گاسپرینی شود. روش او مبتنی بر حملات سنتی است و به همین دلیل است که روملو لوکاکو بهترین مهاجم مرکزی برای این مربی است. زمانی که لوکاکو از نظر فیزیکی به اوج می‌رسد، هیچ‌کس نمی‌تواند او را متوقف کند. او البته فقط در قدرت بدنی خلاصه نمی‌شود، هرچند که زلاتان ابراهیموویچ به او گفت الاغ. لوکاکو تکنیک بسیاری دارد و بیش از ایبرا احتمال دارد که پاس گل بدهد. او مرتباً با هم‌تیمی‌ها و مربی صحبت می‌کند و می‌تواند به‌راحتی زبان حرف زدن خود را عوض کند، حتی زمانی که خشم یا شادی خود را نشان می‌دهد. او پس از گل فریاد زد: «به تو گفته بودم لعنتی! پاس بده به من. به تو گفته بودم!» نتیجه سه بر صفر در دربی باعث تغییر فصل نمی‌شود و فقط تأییدی است بر روندی که از آغاز 2021 شاهدش بوده‌ایم. این دربی دانسته‌هایمان را تغییر نداد. اینتر بازیکنانی بهتر از میلان دارد و هنگامی که فصل به پیش می‌رفت، فشار بر آنها افزایش می‌یافت که یا اسکودتو را فتح کنند یا این که کاملاً ناکام بمانند. میلان در این وضعیت نیست. نباید هم باشد. هدف پیولی این بوده که تیمش در جمع چهار تیم برتر باشد و اگر به این دستاورد برسد، فصل برای میلان فوق‌العاده تمام خواهد شد. اما اگر کونته قهرمان نشود، سناریو کاملاً متفاوت خواهد شد.
حالا قهرمانی در دستان اینتر است. باید دید که آنها با برچسب مدعی بودن چه خواهند کرد.
منبع: فوتبال ایتالیا

Page Generated in 0.0057 sec