printlogo


کد خبر: 225168تاریخ: 1399/12/5 00:00
جابه‌جایی مربیان همچنان ادامه دارد
احتمال بازگشت الهامی و کمالوند به لیگ برتر

سمیه مهدی‌پور  
 
بعد از اینکه رسول خطیبی از آلومینیوم جدا شد و به تراکتور رفت، حرف و حدیث‌های زیادی در مورد سرمربی جدید تیم اراکی به گوش می‌رسید. 
در همان روز یکشنبه گفته می‌شد سیروس پورموسوی اصلی‌ترین گزینه آلومینیوم اراک است و حتی با او مذاکراتی هم صورت گرفته اما پورموسوی رسماً اعلام کرد نمی‌خواهد از صنعت‌نفت جدا شد و در آبادان می‌ماند چون رفیق نیمه‌راه نیست. هنوز چند ساعتی از این مسأله نگذشته بود که فراز کمالوند در پیامی که به‌عنوان استوری اینستاگرام منتشر کرده بود، جدایی‌اش از شاهین بوشهر را اعلام کرد.
البته سعید مسیگر مدیرعامل باشگاه شاهین بوشهر خیلی زود واکنش نشان داد و گفت کمالوند تا پایان فصل سرمربی تیم می‌ماند: «تا این لحظه استعفایی در کار نیست. حساسیت کمالوند را برای نیم‌فصل دوم درک می‌کنیم که دوست دارد شاهین در کورس قرار بگیرد؛ این چیزی است که ما هم به دنبالش هستیم. جلسات مهمی با شهردار ورزش‌دوست بوشهر برگزار شده و با همه توان برای بهبود وضعیت فنی تیم با جذب بازیکنان جدید تلاش خواهیم کرد. فراز کمالوند سرمربی ماست و منتظر هستیم ماحصل زحمات او را در نیم‌فصل دوم ببینیم.»
با وجود این صحبت‌ها کمالوند عزم خود را برای جدایی جزم کرده و حالا به چیزی جز رفتن از بوشهر فکر نمی‌کند: «شرایط شاهین خوب نبود و به دلایل شخصی استعفا دادم. 
نظر مسیگر محترم است. شهردار بوشهر هم بشدت از تیم حمایت کرده و به او علاقه‌مند هستم اما مشکلاتی وجود دارد که فکر نمی‌کنم در ادامه بتوانم عملکرد مثبتی داشته باشم. هرچه در توان داشتم برای تیم شاهین گذاشتم و امیدوارم دوستان موفق باشند.» 
با این استعفا که البته رسمی هم نشده، همه تصور می‌کردند فراز کمالوند قرار است به آلومینیوم اراک برود؛ به تیمی که بلاتکلیف است و فعلاً جانشینی برای رسول خطیبی پیدا نکرد اما آلومینیوم ظاهراً نظری روی کمالوند نداشت. به خاطر همین هم دستیار رسول خطیبی، هدایت آلومینیوم را بر عهده گرفت.
مجید آنجفی عضو هیأت مدیره باشگاه آلومینیوم با اعلام این خبر گفت: «قرار شد عبداللهی کار را دست بگیرد و در دو بازی آینده هم هدایت تیم را بر عهده داشته باشد. رسول خطیبی باید به تیم بازگردد یا اینکه باشگاه تراکتور با ما به توافق برسد، وگرنه پیگیری قانونی می‌کنیم.»
 با این شرایط کاملاً مشخص است مسئولان آلومینیوم اراک نمی‌خواهند بی‌گدار به آب بزنند و قصد دارند با حوصله سرمربی خود را انتخاب کنند. در این زمینه گفته می‌شود ساکت الهامی و مهدی تارتار اصلی‌ترین گزینه‌های آلومینیوم اراک هستند که ظاهراً شانس الهامی بیشتر است چون تارتار با پیکان قرارداد دارد و برای فسخ آن باید خسارت پرداخت کند؛ خسارتی بالای یک میلیارد تومان که بعید است تیمی برای نیم‌فصل دست به چنین کاری بزند.
بعد از این اتفاقات، خبر رسید سعید اخباری سرمربی ماشین‌سازی هم از هدایت این تیم تبریزی استعفا داد.
 البته با نتایجی که اخباری با ماشین‌سازان به دست آورده بود کاملاً مشخص بود همکاری او با تیم تبریزی ادامه نخواهد داشت اما با توجه به مشکلات مالی که ماشین‌سازی دارد، انتخاب سرمربی جدید مشکل به نظر می‌رسد چون هیچ مربی اسم و رسم‌داری حاضر نیست به چنین تیمی برود. 
البته در همین روزها ظاهراً قرار است مالکیت باشگاه ماشین‌سازی تبریز تغییر کند. اگر این اتفاق بیفتد بدون شک مالک جدید برای حل مشکلات و نگه داشتن تیم در لیگ برتر تلاش خواهد کرد. پس انتخاب سرمربی جدید چندان سخت نخواهد بود که احتمالاً ساکت الهامی اینجا هم گزینه اصلی خواهد بود.
البته بعید نیست فراز کمالوند هم به خاطر سرمربیگری ماشین‌سازی تبریز از هدایت شاهین بوشهر استعفا داده باشد چون او گزینه آلومینیوم اراک نیست و البته عجیب است که بدون داشتن پیشنهاد بخواهد از شاهین جدا شود. هرچند خود کمالوند گفته جدایی‌اش ربطی به داشتن پیشنهاد ندارد: «استعفای من ربطی به هیچ تیمی ندارد. شاید پیش از این پیشنهاد داشتم اما حالا که استفاده دادم به دلیل پیشنهاد از تیم دیگری نبود. به هیچ وجه پیشنهادی از آلومینیوم نداشتم. اگر پیشنهادی داشته باشم ابایی از گفتن آن ندارم اما با وجود رابطه دوستانه‌ای که با عباسی مدیرعامل آلومینیوم پیش از این داشتم پیشنهادی از آنها دریافت نکردم.»
با این شرایط به نظر می‌رسد جابه‌جایی سرمربیان همچنان ادامه خواهد داشت و ساکت الهامی خوش‌شانس‌ترین گزینه سرمربیگری است چون در این بازار کساد سرمربیان، حالا او به گزینه اصلی دو تیم لیگ برتری تبدیل شده است.

Page Generated in 0.0051 sec