printlogo


کد خبر: 225155تاریخ: 1399/12/4 00:00
استقلال در بن‌بست فنی و مالی
فکری: اگر مشکل من هستم، می‌روم

نیمکت استقلال در این سال‌ها بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشته و هنوز نتوانسته به آرامش برسد. اگر در میانه لیگ نوزدهم استراماچونی قهر کرد و باشگاه نتوانست او را برگرداند، حالا فکری روی نیمکت است که بخش بزرگی از هواداران او را نمی‌خواهند، ولی باشگاه توان و اراده برکناری‌اش را ندارد. هیأت مدیره شنبه شب برای دومین بار در روزهای گذشته جلسه داشت و در نهایت رأی به ابقای فکری داد! به نظر می‌رسد اعضای هیأت مدیره هم مثل بخش بزرگی از هواداران و حتی تعدادی از بازیکنان بر این باورند که با این مربی آینده روشنی در انتظار استقلال نیست، ولی برای برکناری منتظر یک شکست دیگرند و در آن زمان شاید دیگر فرصت جبران و کم کردن فاصله با صدر وجود نداشته باشد.
مشکلات فنی تنها بحران این روزهای استقلال نیست و عقب افتادن دستمزد بازیکنان تمرینات این تیم را هم تحت تأثیر قرار داده. بازیکنان از این وضعیت ناراضی‌اند و تعدادی از آنها باشگاه را تهدید کرده‌اند که با ادامه این وضعیت در نیم فصل جدا خواهند شد. در این شرایط تمرینات استقلال وضعیت عادی ندارد و تحت تأثیر اعتراض هواداران به عملکرد فنی و نارضایتی بازیکنان از عقب افتادن دستمزدها قرار گرفته است.
در تمرین دیروز بازیکنان این اعتراض را به فکری منتقل کردند. سرمربی استقلال که سعی در آرام کردن جو تمرین داشت، گفت که تا امروز برای دریافت مطالبات بازیکنان چندین‌بار با مدیران باشگاه صحبت کرده است. سرمربی استقلال وقتی با گلایه‌های بازیکنان پیرامون مطالبات‌شان و اینکه هر هفته در یک زمین تمرین می‌کنند مواجه شد، گفت: «اگر مشکل من هستم، می‌روم تا شما پول‌تان را بگیرید. من بارها به مسئولان باشگاه در مورد مطالبات شما صحبت کردم و آنها گفته‌اند تلاش می‌کنند تا مشکلات حل شود اما نمی‌دانم چه اتفاقاتی رخ داده که الان باشگاه دچار این مشکلات شده و پول شما پرداخت نمی‌شود، شاید مشکل من هستم.»  در ادامه بازیکنان استقلال مدعی شدند که اگر شرایط اینگونه است و قرار نیست کسی از مدیران باشگاه به آنها پاسخگو باشد، آنها تمرینات را تعطیل کنند که سرمربی استقلال اعلام کرد در این مسأله بازیکنان خودشان تصمیم‌گیر هستند ولی آنها باید حرمت مجموعه باشگاه و همچنین هواداران را حفظ کنند. حالا قرار است بازیکنان استقلال در تماس با مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره این باشگاه خواستار حضور آنها در محل تمرین شده و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند.
 
ابهام درباره نیم فصل دوم
استقلال تا پیش از بازی با سپاهان صدرنشین بود، ولی شکست در اصفهان و موفقیت پرسپولیس در دو بازی عقب ‌افتاده آنها را به رده سوم و چهار امتیازی تیم صدرنشین فرستاد. حالا هواداران نگرانند که سناریوی لیگ نوزدهم تکرار شود و رقیب سنتی با استفاده از مشکلات آنها بتواند فاصله بگیرد و دست‌نیافتنی شود.
استقلال برای شروع نیم فصل دوم میهمان مس رفسنجان است که به تازگی اوج گرفته است. از طرف دیگر نارضایتی تعدادی از بازیکنان، غیبت قایدی در تمرینات و پنجره بسته می‌تواند به معنی تضعیف استقلال در نیمه دوم مسیر لیگ باشد. این در حالی است که پرسپولیس با اضافه شدن ترابی و آل‌کثیر توان مضاعفی در خط حمله پیدا می‌کند و بخت اصلی قهرمانی خواهد بود. با تمام این شرایط توپ در زمین مدیران باشگاه است، ولی آنها فعلاً توان تصمیم‌گیری ندارند و دیر نیست آن روزی که تبعات تعلل این روزها روی 
سرشان آوار شود.
 

Page Generated in 0.0057 sec