printlogo


کد خبر: 225093تاریخ: 1399/12/3 00:00
پاری‌سن‌ژرمن- موناکو ؛ ساعت 23:30
مـــأموریت غیرممکن مهار
امباپه وقتی در سال 2013 نخستین قرارداد خود را با موناکو به عنوان نوجوانی 14 ساله منعقد کرد، هدفش را بردن توپ طلا عنوان کرد. در 18 سالگی شش گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2017-2016 زد و دست پاری‌سن‌ژرمن را از قهرمانی آن فصل لیگ فرانسه کوتاه کرد

 کیلیان امباپه با هت‌تریک در نوکمپ برابر بارسلونا ثابت کرد برنده آینده توپ طلا است اما حریف امشب پاری‌سن‌ژرمن، تیم سابق او است و نیازی به خودنمایی او نداشت برای اینکه خطرش را درک کند. موناکو البته به عنوان قربانی به مسلخ پارک د پرنس نمی‌رود بلکه ادعای قهرمانی دارد، این تیم با پنج امتیاز کمتر از پاریسی‌ها در رده چهارم و یک رتبه پایین‌تر از این تیم قرار گرفته.
موناکو با مربیگری نیکو کواچ یک بار دیگر تیم قدرتمندی در فرانسه شده و در 10 بازی آخرش در لیگ هشت برد و دو تساوی داشته. مربی کروات مهار مهاجم 22 ساله پاریس را که چهار سال پیش با درخشش ناگهانی و خیره‌کننده‌اش، آخرین قهرمانی موناکو در لیگ را رقم زده، «مأموریت غیرممکن» توصیف کرده است.
امباپه وقتی در سال 2013 نخستین قرارداد خود را با موناکو به عنوان نوجوانی 14 ساله منعقد کرد، هدفش را بردن توپ طلا عنوان کرد. در 18 سالگی شش گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2017-2016 زد و دست پاری‌سن‌ژرمن را از قهرمانی آن فصل لیگ فرانسه کوتاه کرد.
اما موناکو نتوانست در برابر پیشنهاد 180 میلیون یورویی رقیب مقاومت کند. سه سال و نیم گذشته و سه گل او مقابل بارسلونا آمارش در تیم پاریسی را به 111 گل رساند تا در رده سوم بهترین گلزنان تاریخ این باشگاه پشت سر زلاتان ابراهیموویچ و ادینسون کاوانی باشد.
پاری‌سن‌ژرمن امباپه و نیمار را خرید تا بر اروپا حکمرانی کند اما این بازیکن 22 ساله که سابقه قهرمانی جام جهانی را هم دارد، بعد از بازی بارسلونا می‌خواهد نشان دهد تیمش رقابت‌های داخلی را کنار نگذاشته.
البته حضور صرف امباپه تضمین موفقیت نیست، در بازی قبلی دو تیم، او دو گل زد و تیمش 3 بر 2 شکست خورد. او بعد از جدایی از موناکو، هفت بازی برابر این تیم کرده و هفت گل زده.
موریسیو پوچتینو مربی پاری‌سن‌ژرمن مثل بازی با بارسلونا، نیمار و آنخل دی‌ماریا را برای این مسابقه در اختیار ندارد.

Page Generated in 0.0064 sec