printlogo


کد خبر: 225088تاریخ: 1399/12/3 00:00
با استقلال تمرین می کنم
سیاوش یزدانی: این همـه حاشیه‌سازی برای چیست؟

مدافع استقلال در دو راهی ماندن و رفتن
یزدانی، قربانی مصدومیت‌ها‌ و سوءتفاهم‌ها
 
نگاه
آرمن ساروخانیان  @armen7791
 
 سیاوش یزدانی در تمرین دیروز استقلال حاضر شد، ولی همچنان آینده این مدافع با آبی‌پوشان مبهم است، حتی اگر خودش مدعی باشد که اخبار درباره جدایی‌اش بیشتر حاشیه‌سازی است.
با جدایی روزبه چشمی انتظار می‌رفت یزدانی یکی از مدافعان میانی اصلی استقلال در لیگ بیستم باشد، ولی مصدومیت‌ها مثل فصل گذشته اجازه نداد او روند ثابتی طی کند و نیمی از روزها را به جای تمرین کنار بازیکنان تیم در فیزیو‌تراپی گذراند.
یزدانی روی کاغذ بهترین مدافع میانی استقلال است. اگر تسلط بر بازی هوایی، سرعت، بازیخوانی و بازیسازی را چهار عامل مهم برای بازی در این پست بدانیم یزدانی امتیازات بیشتری از دانشگر، مرادمند و غلامی می‌گیرد، ولی او در نیمی از هفته‌های نیم فصل اول شرایط بازی نداشت و فرصت کافی برای قیاس کیفیت این بازیکنان فراهم نشد.
از طرف دیگر کادر فنی استقلال هم در این نقطه حساس زمین نتوانسته برای انتخاب بازیکنان اصلی به جمع‌بندی برسد و در خط دفاع هم مثل سایر خطوط شاهد تغییرات دائمی هستیم. 
استقلال فصل را با دفاع چهار نفره شروع کرد و در هفته اول یزدانی و غلامی در قلب دفاع بازی کردند، ولی او هفت بازی بعدی را به دلیل مصدومیت از دست داد تا نوبت بازی بیشتر به مرادمند برسد. 
یزدانی در نیمه دوم بازی با تراکتور در هفته یازدهم دقایقی بازی کرد و در بازی با نفت مسجدسلیمان و نساجی که کادر فنی سراغ دفاع سه‌نفره رفته بود، دوباره توانست فیکس شود.
در آخرین بازی نیم فصل مقابل سپاهان که حساسیت زیادی برای استقلال داشت، یزدانی در کنار دانشگر و غلامی یکی از سه مدافع میانی بود. خط دفاع استقلال در این بازی نمایش ضعیفی داشت و در نیمه اول دو گل خورد. 
با این حال تعویض یزدانی در دقیقه 59 غیرمنتظره بود، چرا که اشتباهات کمتری از دو مدافع میانی دیگر تیم داشت. به نظر می‌رسید او از این تعویض راضی نیست و با ناراحتی به سمت نیمکت رفت. یزدانی پیش از این هم انتقادات غیرمستقیمی از عملکرد کادر فنی داشت. 
غیبت این مدافع در تمرینات روزهای اخیر شائبه این اختلاف را تشدید کرد و حتی بازگشت او به تمرینات هم نمی‌تواند به معنی بازگشت آرامش باشد.
در روزهای گذشته بحث جدایی یزدانی در نیم فصل مطرح شده و حتی گفته می‌شد او ممکن است راهی پرسپولیس شود. احتمال انتقال یزدانی به رقیب سنتی فعلاً کمتر شده، ولی او هنوز ممکن است یکی از جداشده‌های استقلال باشد و دیروز شایعه شد که او در لیست بازیکنان مازاد است.
اگر کنار گذاشتن یزدانی به خاطر مصدومیت‌های متوالی‌ و با نظر کادر پزشکی باشد قابل درک است، ولی آنچه بین او و کادر فنی فاصله انداخته آشفتگی و بی‌برنامگی فنی استقلال است؛ همان چیزی که تعداد دیگری از بازیکنان کلیدی تیم مثل مظاهری از آن گله دارند.
بازی کردن در استقلال و پرسپولیس همیشه اولویت بازیکنان است و وقتی می‌بینیم که تعدادی از بازیکنان استقلال در نیم‌فصل به دنبال جدایی هستند، نشان می‌دهد که فضای تمرینات و مسابقات در این تیم قابل تحمل نیست.
 

 


Page Generated in 0.0055 sec