printlogo


کد خبر: 225087تاریخ: 1399/12/3 00:00
پرسپولیس معمولی، دوباره خاص شد
بازگشت به تنظیمات کارخانه

سامان موحدی راد
 
سرانجام این لیگ یک بازی پر گل به خود دید؛ دیدار زیبای پرسپولیس و گل‌گهر که با پنج گل دیدنی و تعداد زیادی گل نزده از سوی هر دو تیم. پرسپولیس به خانه قدیمی خود یعنی صدر جدول بازگشت. تعداد گل‌هایی که تیم امیر قلعه‌نویی دریافت کرد، موجب شد تا موج بزرگی از کل‌کل فوتبالی بعد از این بازی روی بدهد. شور و هیاهویی که شاید کار مهم یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس را کمی کمرنگ کرد.
پرسپولیس در چند سال اخیر همیشه در قامت یک قهرمان و تیم برتر لیگ ایران بود. تفاوت سطح این تیم با سایر رقبایش در لیگ ایران به خوبی قابل مشاهده بود. در واقع پرسپولیس بسیاری از آپشن‌هایی که تیم‌های ایران در آرزویش بودند را در این سال‌ها کسب کرده بود. تیمی بی‌حاشیه که تنها به قهرمانی فکر می‌کرد و تقریباً هیچ گاه تمرکزش به‌هم نریخت اما پرسپولیس در پاییز و زمستان امسال برای اولین بار به دردی مبتلا شد که تیم‌های ایرانی از آن رنج می‌برند و پرسپولیس هم در گذشته بارها به آن دچار شده بود. آنها بعد از شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا چندین و چند بازی را از دست دادند و نهایتاً در برابر آلومینیوم بازی را واگذار کردند. نمایش ضعیف تیم یحیی در آن چند بازی در کنار دعوا و جنجالی که حول تیم و با دعوای یحیی گل‌محمدی و رسول‌پناه شکل گرفته بود، نهایتاً منجر شد تا پرسپولیس خیلی زود به یک تیم معمولی تبدیل شود که حتی در زمین آلومینیوم هم شکست می‌خورد. شاید از دست دادن امتیازات در همان چند بازی موجب شد تا یحیی گل‌محمدی که آن روزها در خط مقدم دعوا با رسول‌پناه بود، خیلی خوب بفهمد که چنین رفتارهایی مهلک‌ترین سم برای او و تیمش است. برای همین خیلی زود به جایگاه اصلی خود بازگشت و پرسپولیس را به تنظیمات کارخانه بازگرداند. تنظیماتی که فقط قهرمانی می‌خواهد و صدرنشینی. آنها نهایتاً با انجام بازی‌های عقب مانده خودشان جایگاه خودشان را از رقبا باز‌پس گرفتند و خط و نشانی هم برای سایر رقبا کشیدند که اوضاع از این پس در لیگ چگونه خواهد بود.
پرسپولیس که تا پیش از این با بردهای اقتصادی یک بر صفر به صدر نزدیک شده بود، یکباره در یک جشن پرگل صدر را تصاحب کرد. نگاهی به ستاره‌های این تیم برای رسیدن به صدرنشینی هم به خوبی نشان می‌دهد که ثبات تیمی در پرسپولیس مهم‌ترین چیز است. حتی نبود مهاجم یک هم در این تیم مهم نبود و آنها با تک گل‌های سه امتیازی احمد نوراللهی و سیدجلال حسینی خودشان را به صدر جدول رساندند. نگاهی به رقیب این تیم نشان می‌دهد که استقلال با داشتن 3 مهاجم درجه یک جایی در میان گل‌زن‌های برتر لیگ ندارد و پرسپولیس در فصلی بی‌مهاجم، احمد نوراللهی را با 6 گل به عنوان چهارمین گلزن لیگ می‌بیند. همین مسأله به خوبی نشان می‌دهد که یحیی و تیمش چه کار بزرگی را انجام داده‌اند. حرکت در مسیر قهرمانی و فراموشی هر چیزی که تمرکز تیم را به‌هم می‌زند.

Page Generated in 0.0065 sec