printlogo


کد خبر: 225073تاریخ: 1399/12/3 00:00
نعیم‌آبادی: هر کادری بود مهدی شیری را طرد می‌کرد تا از تیم برود
پرسپولیس مثل منچسترسیتی بدون مهاجم گل می‌زند

سعید نعیم‌آبادی مدافع راست پرسپولیس در گفت‌وگو با ایران ورزشی از نمایش ویژه سرخ‌ها در سیرجان و قهرمانی نیم فصل می‌گوید. او درباره مهدی شیری و پیش‌بینی‌اش از این مسابقه هم  حرف‌های  جالبی دارد.
از آنجایی که فوتبال هیچ وقت قابل پیش‌بینی نیست نمی‌شد این نتیجه را پیش‌بینی کرد. روراست بگویم قبل از بازی یکی دو نفر در محل کارم از من پرسیدند، نتیجه چه می‌شود که من گفتم خدا کند فقط نبازند چون پرسپولیس با یک امتیاز هم قهرمان نیم فصل می‌شد. یعنی شخصاً به یک امتیاز هم راضی بودم چون شرایط پرسپولیس بعد از جام باشگاه‌های آسیا جالب نبود. یکی دو تا رفتند، یکی دو تا مصدوم و محروم شدند  و تیمی که 100 بود ناگهان 50 شد. یعنی آن تیمی که به فینال آسیا رسیده بود با این تیمی که در لیگ بازی می‌کرد خیلی فرق داشت. از طرفی تیمی که در فینال آسیا بازی کرده بود، بازی‌های لیگ را کوچک می‌دید و یک جور غرور کاذب در تیم وجود داشت که همه اینها دست به دست هم داد تا نتایج جالب نباشد اما بتدریج این تیم دارد به همان حالت گذشته برمی‌گردد. آنها یک باخت غیر منتظره هم در اراک متحمل شدند که حریف را دست کم گرفتند و یک گل اتفاقی خوردند که ممکن است در هر بازی اتفاق بیفتد ضمن اینکه هر دو تا دفاع وسط‌شان را هم نداشتند.
پرسپولیس حالا پنج برد متوالی به دست آورده و توانسته با این نفرات به یک انسجام دست پیدا کند و شرایط خوبی داشته باشد. در بازی با گل گهر هم نیمه اول پایاپای بود و موقعیت‌های آنها بیشتر اما شانس هم یک عامل تعیین کننده است. هیچ کس نمی‌تواند بگوید این شوتی که الان من می‌زنم گل می‌شود. یک وقت از سه قدمی دروازه هم شوت می‌زنید، گل نمی‌شود. شانس خیلی مهم است. به نظرم پرسپولیس در نیمه اول خوش شانس هم بود اما در آن سیستمی که مربیان چیده بودند روی ضدحمله کار کرده بودند. یعنی جمع شوند عقب و ضدحمله بزنند که در نیمه دوم بازدهی مناسبی داشت و چهار تا زدند و دو تای دیگر هم می‌توانستند بزنند.
به نظرم روز، روز پرسپولیس بود. من با دو تا از همکارانم شرط بسته بودم که بازی مساوی می‌شود و دو تا صبحانه باختم و دیروز صبحانه‌ها را دادم اما خوشحالم. درست است که ما در پرسپولیس بازی نمی‌کنیم اما همیشه پرسپولیسی بودیم. وقتی پرسپولیس می‌برد ما در جامعه سرمان بالاست و سینه‌مان را جلو می‌دهیم اما وقتی ببازد پنهان می‌شویم. وقتی تیم در اراک باخت من دو روز سر کار نرفتم. دقیقاً مثل آن زمان که خودمان بودیم و تیم می‌باخت و برایمان کری می‌خواندند شرایط همان طوری است. اما الان که شرط را باختم واقعاً راضی بودم. امیدوارم این تیم در ادامه لیگ هم موفق باشد و به قهرمانی پنجم دست پیدا کند که یک شق‌القمر است و سابقه نداشته. حالا شاید در اروپا و کشورهایی مثل ایتالیا و اسپانیا تیم‌هایی مثل یوونتوس و رئال 9 بار یا 6،5 بار متوالی قهرمان شوند اما در ایران  چنین چیزی را نداشته‌ایم. حتی چهار بار هم نداشته‌ایم که پرسپولیس پارسال رکوردش را شکست. امیدوارم پنجمین قهرمانی را هم بگیرند تا فتح الفتوح کامل شود.
مهدی شیری بازیکن خوبی است. اوایل ضعیف بود اما بتدریج راه افتاد. با این حال ضعف او در توپ‌های هوایی است و باید روی این نقطه ضعفش خیلی کار کند. حالا شاید بگویند قدش کوتاه است اما پرویز قلیچ خانی هم کوتاه بود ولی اجازه نمی‌داد هیچ کس روی سرش سر بزند. شیری باید این ضعف را برطرف کند تا مدافع کناری کاملی ‌شود. پیشنهادم این است که او تمرینات اختصاصی انجام دهد و بازی هوایی‌اش را کامل کند و اگر این کار را انجام دهد با توجه به پا به توپش و سرعتی که دارد، مدافع کاملی می‌شود. البته اینکه او بعد از آن اشتباه فینال برگشته  و روحیه‌اش را بازیافته باید به مربیان پرسپولیس تبریک بگویم. شاید اگر خیلی‌ها در این موقعیت بودند شیری را طرد می‌کردند تا از تیم جدا شود اما کادر فنی پرسپولیس توانست شیری را بازسازی کند.
به نظرم منچسترسیتی هم حالتی شبیه پرسپولیس دارد و بدون مهاجم بازی می‌کند. من طرفدار این تیم هستم وقتی می‌بینم که آنها بدون مهاجم هم خوب بازی می‌کنند و گل می‌زنند. قبل‌تر و بخصوص در بازی با استقلال اینکه پرسپولیس مهاجم خوبی ندارد خیلی به چشم آمد چون هافبک‌ها نتوانسته بودند موقعیت‌ها را تمام کنند اما در بازی‌های اخیر هافبک‌ها اینقدر خوب کار کرده‌اند که دیگر خلأ مشکل گلزنی احساس نشده. در واقع تیمی که به گل گهر 5 تا می‌زند یعنی ترکیب جواب داده  و کادر فنی هم در تمرینات روی این ترکیب خوب کار کرده‌اند. باید به بازیکنان و کادر فنی تبریک بگویم که اینقدر خوب کار کردند.
صددرصد پرسپولیس در نقل و انتقالات به بازیکن نیاز دارد. الان با مصدومیت سیدجلال و کنعانی مجبور شده‌اند یک هافبک دفاعی را عقب بیاورند و اینطوری یعنی یک خلأ بزرگ دارند در حالی که پرسپولیس در هر پست باید دو بازیکن درجه یک داشته باشد و بازیکن روی نیمکت با نفر داخل زمین فرقی نداشته باشد. یعنی پرسپولیس 22 بازیکن خوب می‌خواهد که در هر پست دو بازیکن متخصص و کامل حضور داشته باشند. البته شرایط پرسپولیس در ایران فرق می‌کند. این تیم در لیگ قهرمانان آسیا خوب کار کرده و باید خلأهایش را پر کند تا بتواند حتی بهتر از قبل در این مسابقات نتیجه بگیرد و بالاخره آرزوی دیرینه ما که قهرمانی آسیاست را برآورده کند.

Page Generated in 0.0047 sec