printlogo


کد خبر: 225056تاریخ: 1399/12/3 00:00
خبر

 اوپن استرالیا
اوزاکا قهرمان شد مدودف علیه جوکوویچ
نائومی اوزاکا از ژاپن در فینال زنان اوپن استرالیا توانست در دو ست پیاپی بر جنیفر بردی از آمریکا غلبه کرده و برای دومین بار این رقابت‌ها را فتح کند اما در بخش مردان، دانیل مدودف روس با غلبه بر استفانوس تسیتسیپاس از یونان راهی فینال شد و در ایستگاه پایانی حریف مرد شماره یک تنیس جهان، نواک جوکوویچ خواهد بود.  مدودف که تاکنون قهرمان گرنداسلم‌ها نشده است، بیستمین پیروزی متوالی‌اش را به آسانی و در سه ست متوالی با نتایج 6-4، 6-2 و 7-5 کسب کرد و حذف کننده رافائل نادال و مرد شماره 6 تنیس جهان را از رسیدن به فینال بازداشت. 
مدودف 25 ساله که در رنکینگ جهانی جایگاه چهارم را دارد، امروز برای دومین بار در فینال یک گرنداسلم به زمین می‌رود و انگیزه‌ای مضاعف دارد که به اولین تنیسور مرد روس از سال 2005 تبدیل شود که قهرمان یک گرنداسلم می‌شود. 
در طرف مقابل اما جوکوویچ هم می‌‌خواهد با قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها، رکورد جهانی بیشترین قهرمانی در اولین گرنداسلم فصل تنیس را بیش از پیش ارتقا دهد و آن را به 9 مورد افزایش دهد.
مدودف در سه بازی از 4 بازی اخیرش با جوکوویچ 33 ساله پیروز شده است اما داستان رویارویی با این مرد صرب در فینال این رقابت‌ها متفاوت است چون این بازی جایی است که جوکوویچ هرگز در آن نباخته و اوپن استرالیا هم تورنمنت محبوب او است. 
مدودف که در تنها حضورش در فینال یک گرنداسلم در رقابت‌های اوپن آمریکا به رافائل نادال باخت، گفت: «من از آن باخت کلی تجربه کسب کردم. آن بازی اولین حضورم در فینال یک گرنداسلم و مقابل یکی از بهترین تنیسورهای جهان بود. یکشنبه مقابل یکی دیگر از بهترین‌‌های این رشته قرار گرفتم. من روی خودم فشار زیادی احساس نمی‌کنم چون نواک اینجا هرگز در بازی فینال نباخته است. بالعکس او است که به خاطر رسیدن به رکورد راجر فدرر و رافا نادال تحت فشار قرار دارد. امیدوارم مقابل او بتوانم بهترین بازی‌ام را ارائه کنم. اگر خوب بازی کنم می‌توانم بهترین‌ها را شکست دهم. درست است که تجربه نواک بیشتر است اما او نسبت به من چیزهای بیشتری هم برای از دست دادن در این بازی دارد.»
 
 
کلیپرز جدال صدرنشینان را از جاز برد
در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های مرحله گروهی NBA در کنفرانس غرب که در سالن استیپلز سنتر شهر لس‌آنجلس برگزار شد، لس‌آنجلس کلیپرز موفق شد میهمان سرسخت خود و صدرنشین جدولT یوتا جاز را با نتیجه 116 به 112 شکست دهد.
کلیپرز که در بازی قبلی‌اش در خانه، هفته قبل به همین تیم یوتا جاز با نتیجه 114 به 96 باخته بود، در رویارویی مجدد انتقام آن شکست را گرفت. 
همچنین با این نتیجه روند پیروزی‌های متوالی یوتا جاز که به 9 بازی رسیده بود متوقف شد و این تیم برای ششمین بار در سی‌امین بازی‌اش در این فصل NBA تن به شکست داد. با این حال یوتا همچنان صدرنشین جدول رده‌بندی کنفرانس غرب است.
برای ثبت این پیروزی در کارنامه کلیپرز کاوی لنارد با 38 امتیاز، 5 ریباند و 4 پاس گل در 38 دقیقه بازی امتیازآورترین بازیکن بود. برای یوتا جاز هم داناوان میشل با 35 امتیاز و 5 پاس گل و 4 ریباند در 34 دقیقه بازی امتیاز‌آورترین بازیکن بود.
کلیپرز با کسب بیست‌و‌دومین پیروزی خود در سی‌و‌یکمین بازی‌اش در این فصل NBA نگذاشت فاصله‌اش با صدر جدول بیش از پیش شود، هرچند که هنوز هم پشت سر یوتا جاز و رقیب همشهری یعنی لس‌آنجلس لیکرز در جایگاه سوم کنفرانس غرب قرار دارد. شکست پنجشنبه شب کلیپرز مقابل یوتا اولین باخت این تیم بعد از سه پیروزی متوالی بود اما این تیم در مصاف دوباره با صدرنشین جدول توانست آن را تلافی کند. کلیپرز به استثنای کوارتر سوم بازی که 26 به 22 آن را واگذار کرد در کوارترهای دیگر چیزی از حریفش کم نداشت. در واقع پیروزی نهایی کلیپرز به لطف اختلاف امتیازی بود که در کوارتر اول ایجاد کرد و حریفش را با نتیجه 31 به 23 شکست داد.
 

Page Generated in 0.0054 sec