printlogo


کد خبر: 225052تاریخ: 1399/12/3 00:00
نگاهی به یک جدایی 2
آیا مسی باید به پاری‌سن‌ژرمن برود؟

 ژولین لوران
 
 چرا مسی باید به پاری‌سن‌ژرمن برود؟
از زمانی که قطری‌ها در سال 2011 پی‌اس‌جی را خریداری کردند، یک رویای بزرگ داشتند: اینکه لیونل مسی یا کریستیانو رونالدو را به پارک د پرنس ببرند. آنها بارها تلاش کردند، به‌ویژه برای جذب فوق ستاره پرتغالی، ولی همیشه ناکام بودند. حالا که فرصت آن رسیده بهترین بازیکن دنیا را از آرژانتین بگیرند، تسلیم نخواهند شد.
پی‌اس‌جی با داشتن مسی بخت بیشتری برای این خواهد داشت که سرانجام لیگ قهرمانان را فتح کند، جامی که حدود یک دهه است مشتاق قهرمانی در آن است. حتی با آنکه مسی در تابستان 34ساله می‌شود و از سال 2015 تاکنون فاتح اروپا نشده است، او باعث خواهد شد پی‌اس‌جی تیم بهتری شود و مدعی‌تر باشد. مسی می‌تواند به‌تنهایی پیروزی را رقم بزند، مقابل هر رقیبی و در هر سطحی. اگر نیمار، کیلیان امباپه، مارکینیوش و مارکو وراتی را هم دور و بر او داشته باشید، می‌توانید میراثی ماندگار بسازید. جذب مسی بیش از آنکه به عملکرد تیم در میدان کمک کند، به پی‌اس‌جی و مالکانش اعتباری می‌بخشد که برایشان به اندازه فتح اروپا حیاتی است. برای منتقدانی که پروژه پاریسی‌ها را جدی نمی‌گیرند، حضور مسی قانع‌کننده خواهد بود.
برند پی‌اس‌جی دارد روز به روز رشد می‌کند و حضور مسی می‌تواند این برند را بسیار بیشتر و سریع‌تر به پیش براند. از نظر بازاریابی، این بزرگ‌ترین جذب آنها در این قرن خواهد بود، بسیار مهم‌تر از آمدن زلاتان ابراهیموویچ، دیوید بکام یا نیمار.
در نهایت، در رقابت همیشگی بین دوحه و ابوظبی، اینکه مسی پاریس را به منچستر سیتی ترجیح دهد حسی شیرین به قطری‌ها خواهد داد. آنها در گذشته بارها بر سر بازیکنان با هم رقابت داشته‌اند اما آمدن مسی چیز دیگری خواهد بود.
 
چرا مسی نباید به پاری‌سن‌ژرمن برود؟
مسی در تابستان 34ساله می‌شود و می‌توان گفت که حتی اگر امباپه برود، این بازیکن آرژانتینی واقعاً فردی نیست که پی‌اس‌جی در میدان بخواهد. آنها می‌توانند در تابستان (با یا بدون درآمد فروش امباپه) تلاش کنند که تیمشان را حول نیمار بسازند و متوازن‌تر کنند.
مسی با وجود سنی که دارد، دستمزد بسیاری خواهد گرفت، در هنگام عقد قرارداد مبلغ هنگفتی باید به او داده شود و پاداش‌های او هم گزاف خواهد بود. باشگاه باید به‌شدت تلاش کند که پول مسی را مهیا کند، چرا که همین حالا پیش‌بینی می‌شود پاریسی‌ها در این سال 200 میلیون یورو ضرر خواهند کرد. همه‌گیری ویروس کرونا روی پی‌اس‌جی تأثیری بسیار منفی گذاشته؛ حتی بیشتر از باشگاه‌های بزرگ دیگر اروپا، چرا که فصل 20-2019 لیگ یک فرانسه به همین دلیل تعطیل شد و ادامه پیدا نکرد.
اگر مسی بیاید، پی‌اس‌جی چطور می‌تواند امباپه را نگه دارد؟ جانشینی امباپه با مسی به این معناست که پولی که از فروش این پدیده متولد پاریس به دست می‌آید صرف بزرگ‌ترین انتقال تاریخ باشگاه خواهد شد و این کاری پرریسک است. هر قراردادی با مسی باید کوتاه‌مدت باشد. او هم سن بالایی دارد و هم اینکه برنامه‌های مفصلی دارد، مانند بازی در MLS یا برگشتن به باشگاه کودکی‌اش، نوولز اولد بویز. به این ترتیب او در پاریس زمان زیادی را نخواهد گذراند. شاید حداکثر دو سال. شاید هم یک سال. آیا واقعاً ارزشش را دارد؟
 
پی‌اس‌جی چه کار باید انجام دهد؟
پی‌اس‌جی منتظر تصمیم مسی است. در حال حاضر، اولویت این است که نیمار و امباپه حفظ شوند و قراردادهایشان که در ژوئن 2022 به پایان می‌رسد تمدید شود. آنها باید برنامه‌ای هم برای جذب مسی تدارک ببینند. این کار از نظر مالی کابوس خواهد بود اما سران باشگاه می‌گویند امکان جذب مسی وجود دارد. آنها تمام تلاش خود را خواهند کرد تا این بازیکن شماره 10 بارسلونا را جذب کنند و نیمار با مسی صحبت کرده تا هم‌تیمی او شود. حرف نیمار ساده است: بیا و دوباره با من همبازی شو، تا با هم لیگ قهرمانان را فتح کنیم. پی‌اس‌جی که از این برنامه حمایت می‌کند.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0058 sec