printlogo


کد خبر: 225048تاریخ: 1399/12/3 00:00
قهرمانی مقتدرانه شهرداری ورامین در لیگ برتر تکواندو
پوکر ستاره‌ها

دیدار نهایی نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر تکواندو جام خلیج فارس یادواره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با قهرمانی تیم شهرداری ورامین در خانه تکواندو برگزار شد. در این دیدار تیم شهرداری ورامین با برتری 6 بر 2 مقابل لوازم خانگی کن برای هفتمین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی جام خلیج فارس شد و پوکر خود در چهار سال اخیر را تکمیل کرد. شهرداری ورامین حالا یکی از تیم‌های صاحب سبک در تکواندوی ایران است و توانسته با کسب چهار قهرمانی پیاپی نام خودش را به عنوان یکی از بهترین‌های این مسابقات مطرح کند. شهرداری ورامین در لیگ برتر چهره‌های مطرحی را در اختیار داشت و در نهایت هم همین نفرات مدعی و نامدار به قهرمانی این تیم کمک کردند. محمدحسن پلنگ‌افکن، سروش احمدی، میرهاشم حسینی و سعید رجبی از جمله نفرات مطرح این تیم بودند که در راه قهرمانی شهرداری ورامین خیلی کمک کردند. این چهارمین قهرمانی پیاپی ورامینی‌هاست که به نام این تیم ثبت شد. آن‌هم با کمک ستاره‌های مطرح تیم ملی تکواندو در یکی دو سال اخیر که باید به همین دلیل این تیم را تیم ستاره‌ها نامید. میرهاشم حسینی در این تیم در حالی به میدان رفت که خودش را برای المپیک آماده می‌کند. در کنار او سعید رجبی حضور داشت که قهرمان بازی‌های آسیایی بود. به اضافه این‌که سروش احمدی با عنوان قهرمانی جهان و محمدحسن پلنگ‌افکن را با سابقه حضور در ترکیب تیم ملی این تیم را به یکی از پرمهره‌های لیگ تبدیل کرده بود.
حریف ورامینی‌ها در فینال تیم لوازم خانگی کن بود اما این تیم در نیمه نهایی هم از سد فرمانیه گذشته تا هر دو تیم مدعی را شکست بدهد و با اقتدار به قهرمانی برسد. این تیم با قهرمانی در این مسابقات مأموریت سختی را به پایان برد اما به نظر مهمتر و سخت‌تر از آن حفظ عنوان قهرمانی سال گذشته که حالا برای چهارمین بار پیاپی است که این تیم به قهرمانی می‌رسد و تیم‌های مدعی نمی‌توانند مقابل این تیم عرض اندام کنند.
این‌که یک تیم چهارسال پیاپی می‌تواند به قهرمانی برسد، نشان از برنامه‌ریزی دقیق و البته کارآمد از سوی آن تیم دارد و باید بابت همین به پیام خانلرخانی تبریک گفت. پیام خانلرخانی سرمربی این تیم است که نشان داد می‌تواند در عرصه مربیگری حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.
این دومین قهرمانی تیم شهرداری ورامین در روزهای اخیر هم بود. این تیم دو روز پیش هم در لیگ دسته یک (جام نقش جهان) به مقام قهرمانی رسیده بود و حالا با قهرمانی در لیگ برتر جام دوم قهرمانی را به خانه می‌برد. این تیم فعلاً حرف اول را در تکواندوی ایران می‌زند. از نکات عجیب و غریب این مسابقات تصمیمات لحظه‌ای بود که در این رقابت‌ها رقم خورد. تصمیماتی که می‌تواند آسیب‌های زیادی را به این رقابت‌ها وارد کند. یکی از این تصمیمات مربوط به بخشش ساعی بود که می‌تواند جنجال‌های مربوط به ساعی را افزایش بدهد. در روز فینال به یکباره سازمان لیگ تصمیم گرفت که مسابقه رده‌بندی برگزار نشود و تیم‌های مس کرمان و ‌فرمانیه نیز بدون انجام دیدار رده‌بندی به مقام سوم مشترک دست یافتند. همچنین در این رقابت‌ها هادی ساعی هم حضور داشت؛ در حالی‌که او از سوی کمیته انضباطی فدراسیون تکواندو یک سال محروم شده بود اما ظاهراً این محرومیت به یکباره به حالت تعلیق درآمده است. البته توضیح سازمان لیگ این بود که ساعی در موعد مقرر به تصمیم کمیته انضباطی اعتراض کرده و حالا قرار است برای تجدید نظر دوباره مورد بررسی قرار بگیرد. به همین دلیل هم حکم قبلی فعلاً به حال تعلیق درآمده تا کمیته انضباطی و یا کمیته استیناف دوباره این پرونده را بررسی کنند و بعد حکم صادر کنند. تصمیمات این گونه می‌تواند شبهه برانگیز باشد و شائبه حمایت احتمالی فدراسیون تکواندو از برخی از تیم‌ها و افراد را به وجود بیاورد.  
 

Page Generated in 0.0055 sec