printlogo


کد خبر: 225045تاریخ: 1399/12/3 00:00
خبر و مصاحبه

فرصت طلایی برای درخشش ستاره‌های 96 کیلویی ایران در توکیو
«تیان تائو»ی چینی المپیک را از دست داد!
ایران ورزشی- تیان تائو فوق ستاره 96 کیلویی وزنه‌برداری چین و رقیب سرسخت و جدی دو ملی‌پوش عنواندار کشورمان (کیانوش رستمی و سهراب مرادی) در مسیر کسب سهمیه و بازی‌های المپیک 2021 توکیو به خاطر آسیب دیدگی جدی از ناحیه آرنج دست در حین انجام تمرینات اردویی، کارش به تیغ جراحی رسید و به اجبار حضور در بازی‌های المپیک 2021 توکیو را از دست داد.
قطعاً یکی از اوزانی که کاروان وزنه‌برداری ایران در بازی‌های المپیک 2021 توکیو در صورت برگزاری این رویداد روی مدال‌آوری و کسب افتخار در آن حساب کردند مدال دسته وزنی 96 کیلوگرم است. وزن المپیکی که ما در آن 2 ملی‌پوش شایسته و عنواندار المپیک و جهانی یعنی کیانوش رستمی و سهراب مرادی را در اختیار داریم. 2 چهره‌ شاخصی که اگرچه هنوز به خاطر تغییرات عجیب و غریبی که در سیستم امتیازی گزینشی المپیک توسط فدراسیون جهانی وقت صورت گرفت، تکلیف سهمیه‌شان مشخص نشده و در بلاتکلیفی به سر می‌برند اما هر دو جزو مدعیان اسم و رسم‌دار جهانی در این دسته وزنی هستند. در سوی دیگر نیز در این دسته وزنی سوای کیانوش و سهراب، 2 مدعی شناخته شده دیگر نیز که اتفاقاً در قاره آسیا هستند، رقبای جدی ستاره‌های وزنه‌برداری ایران برای کسب مدال طلای المپیک به شمار می‌روند اما شنیده‌ها حاکی از آن است که تیان تائوی چینی نفر اول رنکینگ المپیکی دسته 96 کیلوگرم مدتی پیش در حین انجام تمرینات از ناحیه آرنج دست به شدت دچارآسیب دیدگی و مصدومیت شده است. تا حدی که کار این وزنه‌بردار مدعی به جراحی آرنج کشیده شده است. به همین دلیل و با توجه به شرایط وخیمی که برای آرنج دست این وزنه‌بردار مدعی به وجود آمده است اینطور گفته می‌شود که او قطعاً المپیک توکیو را از دست داده است. بنابراین اگر تیان تائو با این حادثه غیر منتظره‌ای که برایش به وجود آمده است، المپیک توکیو را ازدست بدهد، قطعاً این اتفاق فرصت طلایی را برای ستاره‌های ملی‌پوش کشورمان ایجاد می‌کند تا بتوانند راحت‌تر از قبل ضمن کسب سهمیه المپیک شانس نخست کسب سکوی قهرمانی المپیک در این دسته وزنی باشند. البته با شرایط ویژه‌ای که برای این وزنه‌بردار چینی ایجاد شده است، نباید از فارس قطری دیگر رقیب جدی سهراب و کیانوش، همینطور شیطنت‌های احتمالی قطری‌ها و نفوذ آنها در سیستم تصمیم‌ساز فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای رسیدن به مدال طلا و سکوی قهرمانی المپیک غافل باشیم و قطعاً باید برای دور زدن شیطنت‌ها به سود خود تدبیر و تصمیمی درست اتخاذ کنیم.
 
 
گارد رأس تیم ملی به پنجره سوم می‌رسد
مشایخی: مصدومیت قدیمی‌ شدت گرفته بود
با برطرف شدن مصدومیت سجاد مشایخی و به تعویق افتادن بازی‌های پنجره سوم‌ انتخابی کاپ آسیا، او می‌تواند در ترکیب تیم ملی بسکتبال برای حضور در این رقابت‌ها قرار بگیرد. سجاد مشایخی درباره احتمال رسیدنش به بازی‌های تیم ‌ملی بسکتبال در پنجره سوم ‌انتخابی‌ کاپ آسیا گفت: «من یک مصدومیت قدیمی از ناحیه مچ پا دارم که در جریان بازی با شیمیدر شدیدتر شد چون مصدومیت خطرناکی است و ریسک خیلی زیادی بود که بخواهم به بازی کردن ادامه دهم.»
او ادامه داد: «حدوداً سه هفته‌ای بود که فقط فیزیوتراپی انجام می‌دادم تا شرایطم بهتر شود و خدا را شکر بازی‌های پنجره سوم هم عقب‌تر افتاد و اکنون امکان این هست که به تیم ملی کمک کنم. اگر مسابقات در همان زمان قبلی برگزار می‌شد قطعاً من به بازی‌ها نمی‌رسیدم اما الان تمرینات را شروع کرده‌ام و سبک‌تر کار می‌کنم تا کم‌کم آماده‌تر شوم.»
گارد رأس تیم ملی بسکتبال ایران، در پاسخ به این سؤال که آیا این تأخیر در برگزاری بازی‌ها به سود تیم ایران بود؟ گفت: «از نظر من فرقی نمی‌کند چون بچه‌ها هستند و می‌توانند به موفقیت تیم کمک کنند. ملی‌پوشان خیلی خوب در حال تمرین بودند و این عقب افتادن بازی‌ها قطعاً تأثیرگذار است. این به تعویق افتادن مسابقات شاید یک مقدار برنامه‌های داخلی مثل لیگ را به‌هم‌ریخته‌تر کند اما باید دید مسابقات در چه تاریخی برگزار می‌شوند.»
مشایخی در مورد شرایط تیم ذوب‌آهن برای مرحله پلی‌آف لیگ نیز توضیح داد: «فعلاً باید رده‌بندی تیم‌ها در جدول مشخص شود چون فعلاً چند مسابقه باقی است. فعلاً ما هم منتظر هستیم تا رقبای خود در پلی‌آف را بشناسیم. با این وجود می‌دانیم که همه تیم‌ها در این مرحله جدی‌تر کار می‌کنند که به همین دلیل بازی‌های حساس‌تر و قشنگ‌تری خواهیم دید.»
او درباره احتمال برگزار نشدن بازی‌های پلی‌آف نیز گفت: «امیدوارم بازی‌های مرحله پلی‌آف برخلاف فصل گذشته به خوبی برگزار شود. تیم‌ها این اندازه هزینه می‌کنند که در پلی‌آف نتیجه بگیرند، اتفاقی که در فصل گذشته رخ نداد. شخصاً امیدوارم بازی‌های خوبی را در این مرحله شاهد باشیم.» 
 

Page Generated in 0.0051 sec