printlogo


کد خبر: 225042تاریخ: 1399/12/3 00:00
مکوندی: هنوز هیچ توافقی با نفت مسجدسلیمان نداشته‌ام

سمیرا شیرمردی  
 
بعد از اینکه مجتبی حسینی قراردادش را به‌صورت یکطرفه با نفت مسجدسلیمان فسخ کرد و راهی ذوب‌‌آهن شد، باشگاه خوزستانی خیلی زود به فکر انتخاب سرمربی جدید افتاد. در این میان نام‌های زیادی از جمله رضا مهاجری، عبدالله ویسی و فراز کمالوند مطرح شد اما جمعه عصر در عین ناباوری نام حمید درخشان به‌عنوان سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان اعلام شد. هنوز چند ساعتی از انتخاب درخشان نگذشته بود که خبر رسید هواداران نفت مسجدسلیمان نسبت به این مسأله اعتراض کردند و خواهان استفاده از مربیان بومی شدند. با این اعتراض‌ها باشگاه هم خیلی زود دست به کار شد تا سرمربی بومی انتخاب کند. به این ترتیب جمعه‌شب خبر رسید بهروز مکوندی به‌عنوان سرمربی جدید نفت مسجدسلیمان انتخاب شده اما ظاهراً هنوز توافقی صورت نگرفته و فقط مذاکرات انجام شده. مکوندی که قبلاً سابقه سرمربیگری نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر را داشت، درباره مذاکره با مسئولان این باشگاه و... صحبت‌های جالبی دارد.
 
ظاهراً مذاکرات خوبی با مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان داشتید و قرارداد امضا کردید.
 قرارداد نبستیم و فقط صحبت کردیم. من کرج هستم و مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان هم در تهران حضور دارند که جمعه‌شب با آقایان نظری، دانش و سلیمانی جلسه داشتیم.
حتماً توافق کردید و قرار است به‌زودی قرارداد رسماً امضا شود.
 توافقی هم صورت نگرفته. مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان شرایط باشگاه را گفتند و من هم شرط و شروطم را منتقل کردم. بعد هم گفتم اگر با شرایطم موافق هستید در خدمت هستم، وگرنه برای نفت مسجدسلیمان آرزوی موفقیت دارم.
به هر حال با توجه به اینکه شما اهل مسجدسلیمانی هستید، یعنی باشگاه با شرایط شما کنار نمی‌ْآید؟
 وقتی با من به‌عنوان مربی بومی صحبت کردند به خود آقایان هم گفتم شرط و شروط من شاید برای‌تان سخت باشد اما فقط با پذیرفتن آن می‌آیم. واقعیت این است که به باشگاه نفت مسجدسلیمان اعتماد ندارم. به مسئولان باشگاه هم گفتم به شما اعتماد دارم اما شاید فردا شما نباشید و شرایط تغییر کند، به‌خاطر همین شرط و شروط گذاشتم. شاید باشگاه نفت مسجدسلیمان برای یک نفر بهترین جای دنیا باشد اما برای من که در آنجا کار کردم و صددرصد قراردادم را طلب دارم، متفاوت است. من به‌خاطر مسجدسلیمان شکایت هم نکردم. آقای تارتار فصل گذشته لطف داشت و به من گفت به‌عنوان کمک کنارش باشم. من با وجود اینکه مشکل داشتم گذشت کردم و با باشگاه همکاری داشتم. به باشگاه هم گفتم بخش زیادی از این پول را به بچه‌ها بدهند اما بعد از آن یک‌بار یک مسئول از باشگاه نفت مسجدسلیمان تماس نگرفت که بگوید تو خودت خانواده داری و بیا پولت را بگیر. حداقل به دروغ می‌گفتند که به فکر من هستند اما این اتفاق هم نیفتاد. در آن زمان آقای حیدری در باشگاه حضور داشت و برای مطالباتم صحبت کردم که ایشان گفتند چک می‌دهیم اما فردای آن روز از باشگاه تماس گرفتند و گفتند نمی‌توانیم چک بدهیم، در حالی که من می‌دانستم به یکسری از بازیکنان چک دادند و نقد هم شد. من چون مربی بومی هستم و همیشه به تیم احترام گذاشته‌ام با من اینطور برخورد شد اما برای بقیه مربیان شرایط فرق داشت. به‌خاطر همین هم شکایت کردم اما حکم نگرفتم که برای باشگاه مشکل ایجاد نشود.
پس چرا شکایت کردید؟
 فقط برای اینکه بگویم من هم بلدم به‌لحاظ قانونی حقم را بگیرم اما به‌خاطر مردم مسجدسلیمان حکم نگرفتم. با این شرایط چرا باید الان به باشگاه نفت مسجدسلیمان اعتماد کنم؟ شرایط من نه غیرعقلانی است و نه غیرمنصفانه. شاید یک مربی بیاید و حتی پول هم بدهد اما من شرایطم فرق دارد. در این چند روز خیلی‌ها به من لطف داشتند و خواهان حضورم شدند اما واقعاً در مدتی که در مسجدسلیمان بودم به من سخت گذشت. به هر حال یک فوتبالیست و مربی وقتی به خانه می‌رود از او انتظار دارند.
انگار دل‌تان خیلی پر است!
 بله، دلم پر است. نمی‌دانم چرا ما خوزستانی‌ها اینطور هستیم که برای خودی‌ها کاری نمی‌کنیم. مسجدسلیمان مربیان خوبی هم به‌لحاظ فنی و هم اخلاقی دارد اما قدر آنها را نمی‌دانند.
حالا هواداران امیدوار باشند شما سرمربی نفت مسجدسلیمان می‌شوید؟
 من قرار است نیم‌فصل بیایم. باید بگویند پول هست یا نه و اینکه چقدر هست. اینطور نمی‌شود که مثلاً برویم هتل برای بازی اما اجازه نداشته باشیم از هتل خارج شویم. پول باید توی حساب باشد که بتوانیم بازیکن بگیریم. باید بگویند مثلاً چقدر پول می‌توانند هزینه کنند. به‌عنوان مثال بگویند یک میلیارد داریم و می‌توانی 5 بازیکن 200 میلیونی بگیری یا بگویند نه، پول هست و برو بازیکن ملی‌پوش بیاور. من باید شرایط را بدانم که بر اساس خرید کنم. تکلیف باید مشخص باشد. من به باشگاه گفتم بروید بررسی کنید ببینید شرایط به چه صورت است. من خانه هستم و در خدمتم. اگر تکلیف مشخص شد، می‌آیم؛ اگر نه برای تیم آرزوی موفقیت می‌کنم. جالب این است که من وقتی پذیرفتم با هم صحبت کنیم یکسری خبرگزاری نوشتند که با نفت مسجدسلیمان قرارداد امضا کردم.
 
 
درخشان: پیشنهاد ماشین‌سازی را به‌خاطر نفت رد کردم
حمید درخشان نسبت به تغییر تصمیم مدیران نفت مسجدسلیمان در انتخاب سرمربی این تیم ناراحت است: «متأسفانه اتفاقی رخ داد که در هیچ کجای دنیا نمونه‌اش وجود ندارد. مدیران باشگاه درباره یک موضوع تصمیم می‌گیرند اما با یک سر و صدای کوچک از سوی عده‌ای خاص از تصمیم‌شان برمی‌گردند! این مسأله واقعاً جای تعجب دارد. من از ماشین‌سازی تبریز پیشنهاد داشتم اما این پیشنهاد را به‌خاطر نفت مسجدسلیمان و مردم خونگرم این شهر رد کردم. هدفم کمک کردن بود و متأسفم چنین اتفاقی رخ داد.» درخشان در رابطه با اینکه آیا با نفتی‌ها قرارداد امضا کرده؟ می‌گوید: «ما یک توافقنامه امضا کردیم و من هم به آن پایبند هستم. با این حال تابع تصمیمی هستم که باشگاه نفت گرفته است. هرچند معتقدم این اعتراض‌ها با انتخاب هر سرمربی دیگری هم رخ می‌دهد و در نهایت این مردم مسجدسلیمان هستند که ضرر می‌کنند.»
 

 


Page Generated in 0.0060 sec