printlogo


کد خبر: 225041تاریخ: 1399/12/3 00:00
نگاهی به شکست‌های پرگل سرمربی گل گهر در ادوار مختلف لیگ برتر
باخت بی‌سابقه قلعه‌نویی در سیرجان
در حالی که امیر قلعه‌نویی روی نیمکت ذوب‌آهن نشسته بود، مقابل پرسپولیس، پارس جم و سایپا 11 گل دریافت کرد و فقط دو گل زد. در لیگ نوزدهم 4 بر 2 با تیم سپاهان به صنعت‌نفت باخت اما هیچ‌کدام به اندازه شکست 5 بر صفر با گل‌گهر مقابل پرسپولیس سنگین و غیرمنتظره نبود

گزارش
جعفر برزگر   
 
امیر قلعه‌نویی در تاریخ لیگ برتر آنقدر قهرمانی‌ها و نتایج خوب به دست آورده که باخت سنگین خانگی‌اش مقابل پرسپولیس هم نمی‌تواند همه چیز را برای او تمام کند. او که در روزهای گذشته زمزمه بازگشتش به استقلال شنیده می‌شد، در همه سال‌هایی که سرمربیگری تیم‌های مختلفی را بر عهده داشته، پیروزهای پرگلی را کسب کرده و شکست‌هایی را متحمل شده است اما باخت 5 بر صفر مقابل پرسپولیس برای او بی‌سابقه بوده و شاید تا پایان عمر مربیگری‌اش هم تکرار نشود.
همانطور که یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بعد از پیروزی مقابل گل‌گهر مدعی شد انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشته، اگر نگاه منطقی و واقع‌بینانه‌ای بیندازیم می‌توان نتیجه گرفت اگر 5، 6 مرتبه دیگر بازی کنند نتیجه‌ای با این فاصله به دست نمی‌آید.
به هر حال جذابیت فوتبال به همین اتفاقاتش است، چراکه اگر یکی، دو موقعیت گل‌گهر در نیمه اول به گل تبدیل می‌شد شاید نتیجه دیگری رقم خورده بود. قلعه‌نویی در لیگ چهارم هم دو شکست را در دو بازی رفت و برگشت مقابل ذوب‌آهن با نتایج 3 بر صفر و 3 بر یک تجربه کرده بود. حتی در نیم‌فصل دوم لیگ ششم و زمانی که هدایت مس کرمان را بر عهده داشت 4 بر یک مقابل پرسپولیس شکست خورد.
قلعه‌نویی در دوران مربیگری‌اش در تیم‌های مختلف چند شکست پرگل داشته که نتایج آنها در جدول زیر آمده است. در هفته بیست‌وهفتم لیگ سیزدهم دو تیم استقلال و ملوان در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه 4 بر 2 به سود شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید. 10 دقیقه از زمان بازی گذشته بود که سیامک کوروشی از روی یک توپ برگشتی دروازه استقلال را باز کرد. تنها 4 دقیقه بعد احمد آهی با یک ضربه سر گل دوم ملوان را به ثمر رساند تا سفیدپوشان انزلی‌چی نشان دهند برای پیروزی برابر استقلال عزم‌شان را جزم کرده‌اند. شاهین ثاقبی در دقیقه 48 برای بار سوم دروازه مهدی رحمتی را باز کرد تا هواداران حاضر در ورزشگاه غرق در شادی شوند. استقلالی‌ها که می‌دانستند با این نتیجه موقعیت‌شان در بالای جدول به خطر می‌افتد، در ادامه حملاتی را ترتیب دادند. سرانجام در دقیقه 52 محمد قاضی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا استقلالی‌ها به ادامه بازی امیدوار شوند اما تنها یک دقیقه بعد مهدی دغاغله گل چهارم ملوان را به ثمر رساند. در حالی که این دیدار با همین نتیجه رو به پایان بود حنیف عمران‌زاده در ثانیه‌های پایانی گلزنی کرد تا کمی از سنگینی این شکست را کم کند.
در هفته بیست‌ونهم لیگ چهاردهم امیر قلعه‌نویی که باز هم روی نیمکت استقلال بود شکست سنگین دیگری را این‌بار مقابل تراکتور متحمل شد.
در دقیقه 7 سامان نریمان‌جهان دروازه آبی‌های تهران را باز کرد اما امید ابراهیمی بازی را به تساوی کشاند. ادینیو و نریمان‌جهان هم گل‌های دوم و سوم را برای تراکتور زدند. دقیقه 57 ادینیو روی یک حرکت انفرادی سانتر کرد و نریمان‌جهان با یک ضربه سر از بین پای فروزان دروازه را باز کرد و بازی 3 بر یک شد و نریمان‌جهان در این بازی مهم به دومین گلش رسید. بعد از این گل، استقلال که چیزی برای از دست دادن نداشت رو به حمله آورد ولی هیچ‌کدام تبدیل به گل نشد تا اینکه در دقیقه 87 نریمان‌جهان باز هم درخشید و با استفاده از اشتباهات سریالی فروزان بازی را 4 بر یک کرد.
در لیگ شانزدهم امیر قلعه‌نویی با تراکتور دو شکست 3 بر صفر را مقابل پرسپولیس و صبای قم تجربه کرد. در لیگ هفدهم این اتفاق سه‌مرتبه برای او رخ داد. در حالی که او روی نیمکت ذوب‌آهن نشسته بود، مقابل پرسپولیس، پارس جم و سایپا 11 گل دریافت کرد و فقط دو گل زد. در لیگ نوزدهم 4 بر 2 با تیم سپاهان به صنعت‌نفت باخت اما هیچ‌کدام به اندازه شکست 5 بر صفر با گل‌گهر مقابل پرسپولیس سنگین و غیرمنتظره نبود.

Page Generated in 0.0053 sec