printlogo


کد خبر: 225035تاریخ: 1399/12/3 00:00
هیچ‌وقت تیم ملی تا این اندازه مظلوم نبوده است

سعید فایقی
 
در حالی که رقابت‌های انتخاباتی در خصوص تصدی ریاست فدراسیون فوتبال هر روز داغ‌تر می‌شود، تیم ملی بزرگسالان که تا پایان خردادماه سال 1400 روزهای سختی را در پیش دارد، مظلوم واقع شده و نگرانی وجود دارد که مورد غفلت واقع شود. این روزها بحرین با توجه به نفوذی که در AFC دارد و عراق که بشدت در تکاپوی میزبانی است، تلاش دارند موقعیت خود را هر چه بیشتر تثبیت کنند.
اتفاقاً مسأله تیم ملی برای انتخاب رئیس آینده می‌تواند ملاک بسیار مؤثری باشد؛ بدین معنی که رئیس آینده باید فردی باشد که بتواند چنان ارتباطی در AFC داشته باشد که از پس نفوذ بحرین و عراق برآید. به تعبیر دیگر با توجه به موقعیت و توانایی رئیس آینده، مسئولان فوتبال آسیا حساب جدیدی برای فوتبال کشورمان باز کنند و به اصطلاح فوتبالی Fair Play را رعایت نمایند. گرچه متأسفانه آنها شاهدند در فوتبال کشور ما این روزها آنچه فراموش شده، داشتن ارتباط با نهادهای بین‌المللی و قاره‌ای فوتبال است و به این جهت گرچه رنکینگ فوتبال ما بالاترین در آسیا و دارای اعتبار در جهان است ولی متأسفانه ضعیف‌ترین کرسی‌ها را هم از دست داده و یا در حال از دست دادن هستند. حتی توانایی حفظ بهترین داور خود را هم ندارد و دردناک‌تر اینکه در معرفی همان داور هم اما و اگر به‌کار برده و در خصوص پرداخت حق‌الزحمه مربیان تیم ملی و باشگاه‌ها در مراجع مختلف فیفا مورد اتهام واقع شده است. حال ملاحظه می‌فرمایید که رئیس آینده راهی پرسنگلاخ در پیش رو دارد و اهالی محترم مجمع وظیفه‌ای سخت بر دوش دارند که به فردی رأی دهند تا بتواند ارتباط جهانی و قاره‌ای فدراسیون را ترمیم کنند.
انصافاً تیم ملی کشورمان هیچ‌وقت تا این اندازه مظلوم نبوده است. تیمی که در سه ماهه اول سال 1400 و قرن پانزدهم هجری شمسی باید رکورد جدیدی ثبت کند بدون برنامه وارد سال جدید می‌شود. رقبای تیم ملی در شرایط مناسب‌تری قرار دارند و ما مثل همیشه به دنبال دقیقه نود؟! ‌ای کاش اعضای محترم مجمع در برنامه کاندیداها به وزن و اعتباری که آنها برای تیم ملی قائل شده‌اند عنایت ویژه‌ای معمول دارند و به رئیس آینده تکلیف کنند، صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی قطر از اوجب واجبات است. در آغاز قرن جدید فوتبال ما باید موفقیت و شأن خود را به دست آورد و این بر عهده مجمع محترم فدراسیون فوتبال است که با انتخاب اصلح، راه را برای صعود هموار نماید.
 

Page Generated in 0.0049 sec