printlogo


کد خبر: 225033تاریخ: 1399/12/3 00:00
دلیل تعلل بازار سرمایه برای صدور مجوز خصوصی‌سازی
ساختار سرخابی‌ها باید متناسب بازار سرمایه باشد

22 بهمن، آخرین زمانی بود که برای ورود دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه اعلام شد. 
قرار بود در این تاریخ اول باشگاه پرسپولیس وارد بورس شود و بعد از یک هفته نوبت به باشگاه استقلال برسد. این اتفاق اما نیفتاد و مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در توضیح درباره این موضوع گفت: «ما همه کارهای لازم را برای واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام دادیم و ادامه کار بر عهده بازار سرمایه و خصوصی‌سازی است. اراده گسترده‌ای وجود دارد که با رعایت قوانین این کار انجام شود.»
حالا بعد از گذشت حدود 10 روز از آخرین زمان وعده داده شده برای خصوصی‌سازی دو باشگاه، امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران درباره آخرین وضعیت پذیرش سرخابی‌ها در فرابورس اینطور توضیح داد: «پرسپولیس از نظر فرآیندی جلوتر از استقلال است. جلسه پیش پذیرش و هماهنگی اولیه پرسپولیس انجام شده و باید تکمیل مدارک را انجام دهند تا وارد هیأت پذیرش شوند.»
بارها گفته شده که تکلیف بدهی‌های این دو باشگاه مشخص شده است و این بدهی‌ها حالا دیگر مانعی بر سر راه خصوصی‌سازی آنها نیست. به همین بهانه هامونی به این سؤال که تکلیف بدهی‌های دو باشگاه به بازیکنان و مربیان مختلف چه می‌شود، پاسخ داد: «بسیاری از موارد در گزارشی که به دست من رسید در ۶ ماهه برطرف شده است و دولت هم دارایی‌ای که لازم بوده را تزریق کرده است.»
آنچه بازار سرمایه را برای ورود دو باشگاه سرخابی مردد کرده و این پروسه را با تأخیر همراه کرده است اما موضوع دیگری است. مدیرعامل فرابورس در این رابطه تأکید کرد: «اما اصلاح ساختار در دو باشگاه انجام می‌شود که باید متناسب با بازار سرمایه باشد.
پیش از این وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده بود که تمامی مستندسازی‌ها، گزارشات ثبت مالی، برگزاری مجامع و حسابرسی‌ها و مستندسازی املاک و دارایی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌منظور خصوصی‌سازی انجام شده است.

Page Generated in 0.0050 sec