printlogo


کد خبر: 225030تاریخ: 1399/12/3 00:00
لژیونرها

دروازه‌بان تیم ملی از فوتبال دور نمی‌ماند
مصدومیت بیرانوند جدی نیست
علیرضا بیرانوند که پنجشنبه شب قبل در دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا مقابل رنجرز اسکاتلند با آسیب‌دیدگی مواجه شده و از زمین بیرون رفت، توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت خود ارائه کرد. دروازه‌بان ایرانی آنتورپ که دومین بازی خود در فصل جاری لیگ اروپا را انجام می‌داد در دقیقه ۵۴ مسابقه با رنجرز اسکاتلند با مصدومیت مواجه شد و در دقیقه ۷۷ از زمین مسابقه بیرون رفت تا تعویض اجباری در ترکیب تیمش صورت بگیرد.
باشگاه رویال آنتورپ که دو ماه قبل ژان بوتز فرانسوی را به ‌خاطر مصدومیت از دست داد، این دغدغه را داشت تا با آسیب‌دیدگی بیرانوند بدون دروازه‌بان بماند و ناچار به استفاده از گلر سوم خود شود ولی خوشبختانه این دروازه‌بان ایرانی شرایط بازی را به دست آورده است. علیرضا بیرانوند پس از دیدار با رنجرز اسکاتلند اعلام کرد آسیب‌دیدگی او قدیمی بوده که در این مسابقه تشدید شده ولی به خاطر جلوگیری از مصدومیت جدی‌تر درخواست تعویض از کادر پزشکی تیمش را داشته است.
این دروازه‌بان ایرانی اعلام کرد پس از تصویربرداری از پای او مشخص شد که مصدومیتش جدی نیست و می‌تواند به زودی به میادین برگردد. این می‌تواند خبر خوبی برای فرکوترن، سرمربی آنتورپ باشد که امید فراوانی به دی وولف، دروازه‌بان سوم تیمش ندارد.
 
 
غیبت مدافع تیم ملی در روز برد ترابزون
حسینی کرونا داشت بازی نکرد
در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و ششم سوپر لیگ ترکیه، تیم ترابزون اسپور که برخلاف دیدارهای اخیرش مجید حسینی را در ترکیب و خط دفاعی نداشت، در ورزشگاه فاتح تریم استانبول مقابل باشاک‌شهیر قرار گرفت. یاران حسینی پس از هفت پیروزی متوالی در دیدارهای اخیرشان در سوپر لیگ ترکیه، این بار هم توانستند روند فوق‌العاده خود را ادامه بدهند و به برتری یک بر صفر خارج از خانه مقابل باشاک‌شهیر استانبول برسند.
ترابزون اسپور با برتری مقابل باشاک‌شهیر رده هجدهمی ۴۸ امتیازی شد و رتبه چهارم جدول را حفظ کرد و به سه امتیازی گالاتاسرای، بشیکتاش و فنرباغچه رسید. مجید حسینی، ملی‌پوش ایرانی ترابزون اسپور که در این فصل ۱۰ بار در سوپر لیگ ترکیه به میدان رفته، پس از پنج حضور پیاپی تعویضی در دیدارهای تیمش و یک هفته نیمکت‌نشینی، در این مسابقه به خاطر ابتلا به کرونا در فهرست قرار نگرفت.
با گذشت دو سه روز از بازی پورتو در لیگ قهرمانان اروپا مقابل یوونتوس و گلزنی مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو در این مسابقه، حالا رسانه‌های پرتغال فرصت بیشتری برای ارزیابی عملکرد طارمی پیدا کرده‌اند. طارمی در دقیقه ۲ بازی با یوونتوس موفق شد دروازه یاران «رونالدو» را باز کند و بازی در نهایت با نتیجه دو بر یک به سود نماینده پرتغال به پایان رسید. طارمی با این گل و ۱۴ گلی که پیش از آن برای پورتو به ثمر رسانده بود، سوژه جذابی برای رسانه‌های پرتغال است و عملکرد او به همین دلیل زیر ذره‌بین قرار گرفته.
 
 
مهاجم تیم ملی زیر ذره‌بین
پرتغال روی کاکل طارمی
سایت ابولا در صفحه اصلی خود تیتری از طارمی کار کرده و به افزایش محبوبیت این بازیکن به دلیل گلزنی و تقابل با تیم یوونتوس اشاره کرده است. روزنامه اوجوگو هم با عکس بزرگی از مهدی طارمی روی جلد خود، آمار این بازیکن را در پورتو استخراج کرده است. این نشریه نوشت: «طارمی تمام نمرات و مقیاس‌ها را می‌شکند. نه تنها در گلزنی بلکه در باز پس گرفتن توپ، دوئل‌ها، دریبل‌ها و پیروزی در توپ‌های ۵۰-۵۰»
در عین حال مهدی طارمی روز گذشته جایزه خود را از سازمان لیگ فوتبال پرتغال دریافت کرد. طارمی به واسطه عملکرد خوبش در لیگ پرتغال، از سوی سازمان لیگ فوتبال این کشور ابتدا عنوان بهترین مهاجم و سپس عنوان بهترین بازیکن لیگ این کشور را از آن خود کرد. این انتخاب با رأی‌گیری از مربیان حاضر در پرتغال صورت می‌گیرد. او در ۴ مسابقه خود در ژانویه توانسته بود سه گل به ثمر برساند. بعید نیست طارمی با ادامه همین روند عنوان بهترین بازیکن ماه فوریه لیگ پرتغال را هم از آن خود کند که این افتخار به درخشش او در سایر مسابقات لیگ پرتغال بستگی دارد.
 

Page Generated in 0.0042 sec