printlogo


کد خبر: 225029تاریخ: 1399/12/3 00:00
سوژه روز

ایران تا 15 اسفند درخواست میزبانی می‌دهد
25 اسفند، روز سرنوشت تیم ملی
رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2022 و جام ملت‌های 2023 به دلیل شیوع ویروس کرونا در شرایطی به حالت معلق درآمد که ملی‌پوشان ایران از 4 مسابقه 6 امتیاز کسب کرده و با دو شکستی که برابر بحرین و سپس عراق متحمل شدند، شرایط خوبی در جدول رده‌بندی گروه سوم مسابقات ندارند. تیم ملی ایران البته با یک بازی کمتر نسبت به عراق و بحرین که 11 و 9 امتیازی هستند، رتبه سوم را به خود اختصاص داده و مأموریت دشواری پیش روی اسکوچیچ برای رسیدن به دور دوم مقدماتی جام جهانی وجود دارد. حالا و در شرایط فعلی که برگزاری بازی‌ها به صورت متمرکز به تصویب رسیده است، مسئولان فدراسیون فوتبال به دنبال گرفتن میزبانی هستند تا شرایط بهتری برای ملی‌پوشان در 4 بازی سرنوشت‌ساز فراهم شود. امیر مهدی درباره این موضوع گفت: «جلسه‌ای روز سه‌شنبه هفته گذشته میان آقای اسکوچیچ و آقای خرازی مسئول بین‌الملل فدراسیون فوتبال برگزار شد که به صورت ویدئو کنفرانس انجام پذیرفت و علاوه بر مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، نمایندگان 4 تیم دیگری که در گروه ایران هستند، نیز در این جلسه حضور داشتند. در این جلسه درخواست دو کشور کامبوج و هنگ‌کنگ مطرح شد؛ آنها اعلام کردند که برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت برای‌شان مشکل است. در گروه‌های دیگر هم این جلسه برگزار شده و در نهایت تصمیم بر این شد که مسابقات به صورت متمرکز برگزار شود.» سخنگوی فدراسیون که پیش‌تر نیز از درخواست ایران برای میزبانی حرف زده بود، این بار به جزئیات بیشتری اشاره کرد و با اعلام اینکه 25 اسفندماه میزبانی گروه‌های مختلف از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد شد، گفت: «بلافاصله در همان جلسه آقای خراطی رئیس دپارتمان تیم‌های ملی ایران، آمادگی رسمی کشورمان را برای میزبانی به صورت رسمی و شفاهی اعلام کردند و به صورت کتبی هم این موضوع اعلام خواهد شد. 15 اسفندماه آخرین زمان برای اعلام آمادگی میزبانی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی است و روز 25 اسفندماه سال جاری کنفدراسیون فوتبال آسیا، به صورت رسمی میزبان گروه‌های مختلف را اعلام خواهد کرد.» او در پایان به برنامه‌هایی که فدراسیون برای آمادگی خود در نظر گرفته پرداخت: «پنجشنبه هفته جاری نخستین ورکشاپ مربوط به برگزاری رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا با حضور نمایندگان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت وبیناری برگزار خواهد شد که درباره شیوه‌نامه‌های بهداشتی، برگزاری مسابقات و نحوه برگزاری مسابقات صحبت خواهد شد.»
 
 
اتفاقات خارجی به نفع فوتبال نیست
جلالی: کاندیداها با هم ائتلاف کنند
مجید جلالی، سرمربی تیم فوتبال نساجی مازندران معتقد است دو کاندیداى فوتبالی حاضر در انتخابات ریاست فدراسیون باید با هم ائتلاف کنند. جلالی در خصوص انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در روز 10 اسفند و چهار کاندیدای نهایی ریاست فدراسیون گفت: «به نظر من هر چهار گزینه می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند اما در بین آنها از لحاظ مدیریت فوتبالی، مصطفی آجرلو بی‌نظیر است. من سال‌ها با آجرلو کار کردم و مى‌دانم چطور است. آجرلو از آن مدیران صاحب‌ فکر، فوتبال‌شناس، با نگاه به آینده و با برنامه است که به زیرساخت‌های فوتبالی توجه زیادی دارد.»
سرمربی فصل گذشته گل‌گهر سیرجان با اشاره به تأثیری که اعضای مجمع بر فوتبال ایران خواهند گذاشت، گفت: «من نمی‌دانم وضعیت مجمع در روز انتخابات چیست اما مطمئناً لابی بسیار اثرگذار است. امیدوارم اتفاقات و لابى‌هاى غیر فوتبالی در روز انتخابات تأثیرگذار نباشد. به نظر من اعضای مجمع هنگام رأی دادن باید به فوتبال فکر کنند و بدانند کسی که آنها انتخاب می‌کنند، برای چهار سال آینده مسئولیت فوتبال کشور را به عهده دارد. پس اعضای مجمع در قبال آینده فوتبال کشورمان مسئول هستند.»
سرمربی نساجی مازندران در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد آرای مجمع فدراسیون فوتبال تحمیلی باشد؟ گفت: «امیدوارم آرایی که روز 10 اسفند از صندوق بیرون می‌آید برآمده از فوتبال باشد نه چیز دیگری. اینطور اتفاقات خارج از فوتبال اصلاً نمی‌تواند به نفع این ورزش باشد. اگر آجرلو و کریمى با هم ائتلاف کنند عالی است. دو کاندیدای فوتبالی حاضر در انتخابات باید دست به دست هم بدهند تا به فوتبال کمک کنند.»
از جلالی در رابطه با توصیه‌اش به 4 نامزد ریاست فدراسیون فوتبال پرسیدیم و او در واکنش به این سؤال گفت: «از نظر من خیلى خوب بود این کاندیداها در یک اتاق جمع می‌شدند و شرایطی را فراهم می‌‍‌‌کردند تا با هم به تفاهم برسند و به شکلی با هم فدراسیون را اداره می‌کردند. اگر این اتفاق رخ می‌داد خیلی به نفع فوتبال می‌شد. هر کدام از این چهار نفر تخصصی دارند که اگر کنار هم باشند یک ترکیب رویایی می‌شود.

 


Page Generated in 0.0045 sec