printlogo


کد خبر: 225027تاریخ: 1399/12/3 00:00
تبعات سنگین‌ترین شکست
دو هفته طاقت فرسا برای ژنرال

رسول مجیدی     @Rasoulmajidi

جمعه یک اسفند 1399 اصلاً روز خوبی برای قلعه‌نویی نبود. شاید او سال‌ها این روز را از یاد نبرد. 
ژنرال فوتبال ایران در این روز سنگین‌ترین شکست دوران مربیگری خود را خورد؛ شکست 5 بر صفر از تیمی که همیشه رقیب امیر بوده.
قلعه‌نویی طی 36 سال اخیر چه در زمان بازیگری و چه در زمان مربیگری در لیگ‌های ایران فقط یک‌بار دیگر تجربه چنین باختی داشت. او سال 63 با پیراهن شاهین 6-1 به پرسپولیس باخت و دیگر چنین باختی را تجربه نکرده بود تا سال 99 که دوباره به پرسپولیس رسید.
دیروز در همین روزنامه ایران ورزشی نوشتیم او در زمان هدایت ذوب‌آهن و تراکتور با نتایج پرگل به پرسپولیس باخته بود ولی دیگر نه 5-صفر. قلعه‌نویی در زمان هدایت تراکتور با نتیجه 3 بر صفر به پرسپولیس باخته بود و در لیگ هفدهم نیز و زمانی که هدایت ذوب‌آهن را برعهده داشت، با نتیجه 4 بر صفر به همین پرسپولیس 
باخته بود.
نکته جالب این بود که همیشه این شکست‌ها را در تهران می‌خورد و هیچ‌گاه در خانه تجربه باخت‌های سنگین نداشت اما حالا در سیرجان تیمش سلاخی شده.
آنهایی که قلعه‌نویی را از نزدیک می‌شناسند، می‌دانند که او اصلاً با شکست – حتی در بازی‌های دوستانه- میانه خوبی ندارد، چه برسد به شکستی با این اختلاف به تیمی مثل پرسپولیس.
آن هم درست زمانی که قلعه‌نویی بیش از همیشه به برد مقابل پرسپولیس احتیاج داشت. در چند روز گذشته برخی از کانال‌های هواداری استقلال خواستار حضور او به جای فکری بودند، می‌خواستند با بازگشت ژنرال تیم‌شان را دوباره در اوج ببینند اما حالا با این باخت، منتقدین امیر دوباره می‌توانند قلم‌شان را تیز کنند که «دوره ات گذشته مربی» و «قلعه‌نویی دیگر تمام شده».
باخت 5-صفر جمعه گل گهر را در رده نهم جدول نشاند. جایی که مطمئناً باب میل مدیران گل‌گهر نیست. آنها در تابستان کم هزینه نکردند و دلیل آوردن قلعه نویی به سیرجان هم این بود که تیم را مثل ابتدای فصل در رده‌های بالا ببینند.
قلعه‌نویی حالا به خوبی معنی این باخت را می‌داند. تیم او با بحران به تعطیلات نیم فصل رفت و 2 هفته پیش‌رو برای ژنرال قطعاً سخت خواهد گذشت. او اگر می‌خواهد دوباره تبدیل به مربی طراز اول فوتبال ایران شود که تیم‌های مدعی برایش صف بکشند، چاره‌ای ندارد تا در نیم فصل دوم بهتر از 15 هفته ابتدایی لیگ نتیجه بگیرد.
شایعه پیشنهاد استقلال به قلعه‌نویی وقتی می‌تواند به واقعیت تبدیل شود و برای او شیرین‌تر از گذشته شود که تیمش بازی‌هایی مثل چند هفته ابتدایی لیگ کند  و نتیجه بگیرد.

Page Generated in 0.0059 sec