printlogo


کد خبر: 225024تاریخ: 1399/12/3 00:00
تنها مناظره کاندیداهای انتخابات، امشب از شبکه 3
4 نامزد ریاست مقابل افکار عمومی

از ابتدا موضع سازمان صدا و سیما در برابر انتخابات فدراسیون فوتبال، بی‌تفاوتی بود و رفتاری مثل آنچه مقابل دیگر فدراسیون‌های ورزشی از صدا و سیما شاهد بودیم.
 با مسئولان و اعضای شورای سیاستگزاری هم که صحبت می‌کردیم، می‌گفتند فوتبال برای ما با سایر فدراسیون‌های ورزشی فرقی ندارد که بخواهیم اهمیت بیشتری برای آن قائل شویم.
 سایر موارد را هم در ظاهر بر عهده برنامه‌سازهای تلویزیونی و رادیویی گذاشتند اما دستورالعملی هم صادر شد که اجازه نام بردن از کاندیداهای انتخابات فدراسیون فوتبال را به برنامه‌سازان نمی‌داد.
ماجرای مناظره نامزدها اما ظاهراً متفاوت است. امکان برابری که در یک مناظره به کاندیداهای مختلف داده می‌شود، موضوعی است که هر شبهه‌ای مبنی بر جانبداری صدا و سیما از کاندیدایی خاص را از بین می‌برد و احتمالاً اینجا هم همان حساسیت فیفا مبنی بر برگزاری انتخابات بدون دخالت نهاد ثالث بوده که حساسیت‌ها را به پخش مصاحبه نامزدها از تلویزیون بیشتر کرده بود.
علاوه بر این، رقابت تنگاتنگی که برای رسیدن به ریاست فدراسیون فوتبال، بین نامزدها وجود دارد، چشم‌پوشی از انتخابات را برای برنامه‌های فوتبالی و ورزشی سخت می‌کند.
 بخصوص که این انتخابات برای فوتبال هم در شرایط فعلی از اهمیت زیادی برخوردار است. مشکلات مالی شدید فدراسیون فوتبال در مقطع کنونی، در پیش بودن مسابقات مقدماتی جام جهانی و خطر صعود نکردن تیم ملی فوتبال در کنار آشفته‌ بازار لیگ و همه حساسیت‌هایی که نسبت به فدراسیون فوتبال به وجود آمده، انتخاب رئیس آینده برای این فدراسیون را بیش از دوره‌های قبل حائز اهمیت کرده است. البته که حضور چهره‌ای چون علی کریمی هم در داغ‌تر شدن تنور انتخابات و جذابیت آن برای عموم مردم بی‌تأثیر نبوده است.
به همین خاطر میثم فضلعلی، مدیرگروه ورزش شبکه سوم سیما طی نامه‌ای خطاب به کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال از مصطفی آجرلو، شهاب عزیزی خادم، علی کریمی و کیومرث هاشمی دعوت کرد تا با حضور در یک برنامه تلویزیونی برنامه‌های خود را برای ریاست به اطلاع عموم برسانند.
این تنها مناظره کاندیداهای ریاست فدراسیون است که امشب (دوشنبه) در سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد و جزئیات این مناظره به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.
سرفصل‌های این برنامه شامل اقتصاد فوتبال، تحول در نظام باشگاهداری، ارتقا و پیشرفت تیم‌های ملی، تعامل و ارتباطات بین‌الملل، رشد و پیشرفت فوتبال پایه و مبارزه با فساد خواهد بود.
هر یک از این سرفصل‌ها، موارد مهمی هستند که قطعاً پاسخ‌های نامزدهای انتخابات به آنها می‌تواند موضع و برنامه آنها را به خوبی برای منصبی که برای ریاست آن کاندیدا شده‌اند، مشخص کند.
رسانه ملی تنها در همین برنامه و به دلیل فرصت برابری که در مناظره به کاندیداها داده می‌شود، مجوز حضور کاندیداها و اعلام برنامه‌های‌شان را فراهم کرده است تا افکار عمومی خارج از مجمع در جریان برنامه‌های هر 4 نفر قرار بگیرند.
گرچه در نهایت این رأی مجمع فدراسیون فوتبال است که رئیس آینده فدراسیون فوتبال را مشخص می‌کند اما آگاهی افکار عمومی از برنامه‌ها و رویکرد هر یک از کاندیداها، خواه ناخواه این اجازه را به اعضای مجمع نمی‌دهد که صرفاً بر اساس منفعت خود یا لابی نامزدها رأی خود را به صندوق بریزند و همین موضوع می‌تواند به شفافیت بیشتر انتخاباتی که 10 اسفندماه برای انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود، کمک کند.

Page Generated in 0.0064 sec