printlogo


کد خبر: 224944تاریخ: 1399/11/30 00:00
قلعه‌نویی و پرسپولیس دوباره به هم رسیدند
سرخ‌ها در آستانه قهرمانی نیم فصل

رسول مجیدی     @Rasoulmajidi
 
پرسپولیس خوشبخت است؛ در فصلی که هرگز به درخشانی فصول گذشته نیست و از لحاظ نفرات در تنگدستی قرار دارد، همچنان یکی از مدعیان درجه یک قهرمانی ا‌ست و در صورتی که فردا بازی عقب‌افتاده خود مقابل گل‌گهر سیرجان را نبازد، به صدر جدول می‌رسد و قهرمانی نیم‌فصل لیگ بیستم را جشن می‌گیرد.
شاگردان یحیی در هفته‌های گذشته به مدد پیروزی‌های یک گله‌ اما مهم و حیاتی خود، آرام آرام از تیمی میان جدولی به یکی از مدعیان اصلی لیگ تبدیل شد‌ه‌اند. آنها در ابتدا و حتی میانه فصل متزلزل نشان دادند اما رقبای‌شان آنقدر سینوسی نتیجه گرفتند تا مدافع عنوان قهرمانی دوباره به کورس بازگردد.
حالا و در آستانه آخرین بازی دور رفت، پرسپولیس فقط یک امتیاز از سپاهان صدرنشین کمتر دارد و با توجه به تفاضل بهتر، حتی اگر فردا مساوی کند هم به جایگاه نخست می‌رسد.
رقیب‌شان گل‌گهر، این فصل یکی از تیم‌های خوب لیگ بوده. آنها حتی شانس این را دارند که در صورت پیروزی در بازی فردا، نیم فصل اول را در جایگاه چهارمی به اتمام برسانند ولی نتایج آنها در این هفته‌ها به درخشانی اول فصل نیست.
امیر قلعه‌نویی حتماً به اهمیت بازی فردا  واقف است و خوب می‌داند که پیروزی در مقابل تیم مدافع عنوان قهرمانی می‌تواند دوباره او را تبدیل به تیتر یک اخبار کند. جدال ژنرال و پرسپولیس همیشه جذاب بوده و برای سرخ‌ها سخت و دشوار. از لیگ دوم که امیر مربیگری را در استقلال آغاز کرد، او هرگز باختی را تا لیگ دوازدهم، مقابل پرسپولیس تجربه نکرد. طی سه فصل اول حضورش در استقلال، هر سال حداقل یک بار این تیم را ‌برده است. با تراکتور توانسته پرسپولیس را دبل کند و با این تیم و سپاهان، 4 گل به سرخپوشان زده است.
اما از سال 1393 ناگاه همه چیز برای قلعه‌نویی تغییر کرد. او که به نباز بودن در دربی‌ها شهره بود، در لیگ برتر چهاردهم رفت و برگشت به پرسپولیس باخت. نتیجه‌ای که قبلاً نه تکرار شده بود و نه تا به امروز  دوباره به ثبت رسیده است. همان فصل بود که ژنرال برای همیشه استقلال را ترک کرد. 2 فصل بعد، وقتی در تراکتور مربیگری می‌کرد در ورزشگاه آزادی باخت 3-صفر را جلوی پرسپولیس تجربه کرد و بعد در لیگ هفدهم، زمانی که در ذوب‌آهن بود، دوباره در ورزشگاه آزادی باخت سنگینی داد؛ این‌بار 4 بر صفر!
او البته فصل گذشته در تهران موفق شد با سپاهان پرسپولیس را 2 بر صفر ببرد اما در جام حذفی و در اصفهان به سرخ‌ها باخت و در بازی برگشت لیگ هم که آن اتفاق معروف را رقم زد و اصلاً تیمش در زمین حاضر نشد.
حالا بعد از گذشت چند ماه از آن اتفاقات، قلعه‌نویی و پرسپولیس دوباره به هم رسیده‌اند؛ این‌بار در سیرجان. ژنرال خیلی دوست دارد در روزهایی که نیمکت استقلال با حاشیه‌های فراوانی رو به رو است، خودش یک تنه جلوی قهرمانی نیم فصل پرسپولیس را بگیرد اما تیم یحیی در هفته‌های گذشته نشان داده که عزمش برای تکرار موفقیت‌های 4 فصل قبل جزم است. آنها به هر قیمتی شده نمی‌خواهند بگذارند جام از دست‌شان سر بخورد.
 

Page Generated in 0.0054 sec