printlogo


کد خبر: 224937تاریخ: 1399/11/30 00:00
روح انصاریان و میناوند هم از غیبت من عذاب کشید
ابراهیم تهامی: من نبودم مهدوی‌کیا به آلمان نمی‌رفت!

امیر اسدی       @amir_asadi62
 
 عصر سه‌شنبه دیداری نمادین به منظور یادبود درگذشت علی انصاریان و مهرداد میناوند برگزار شد. دیداری میان تیم منتخب 98 و منتخب بازیکنانی که سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس را در کارنامه داشتند. در این بین اما نامی از ابراهیم تهامی میان بازیکنان تیم منتخب 98 وجود نداشت. موضوعی که واکنش مهاجم سابق تیم ملی را به همراه داشته است. تهامی که از بروز این اتفاق به شدت عصبانی بود، در گفت و گو با ایران ورزشی صحبت‌های جالبی انجام داد. صحبت‌هایی که برخی از آنها منطقی است.
 
بعد از مدت‌ها بازیکنان تیم 98 را کنار هم دیدیم اما شما بین آنها نبودی. چرا به این بازی دعوت نشدی؟
 حتماً بازیکنانی دیگر در تیم 98 بازی می‌کردند و ما عضوش نبودیم. قانون ورزش ما این است و البته همیشه در مورد من رقم می‌خورد. من دعوت نشدم، کسی هم با من تماس نگرفت که برای بازی به تهران بیایم. اشکالی ندارد اما من هم برای آن دو عزیز ناراحت بودم. میناوند و انصاریان دوستانم بودند اما با این کار و عدم دعوت از من، آنهایی که تصمیم گرفتند به مردم خونگرم خوزستان توهین کردند.
 چرا مردم خوزستان؟
 چون من نماینده خوزستان هستم. مطبوعات و مردم می‌گویند که من یکی از اسطوره‌های فوتبال خوزستان هستم و البته عضو تیم 98 هم بودم. نمی‌دانم چرا اما به جان بچه‌ام تک‌زنگ هم به من نزدند.
 فکر می‌کنی دلیلش چیست؟
چرایش را باید از کسانی بپرسید که برای برگزاری این دیدار برنامه‌ریزی کردند. اصلاً مگر من ایرانی نیستم؟ اصلاً تیم 98 را چه کسی به جام جهانی برد؟ اگر تأثیر صد در صدی من نبود، باور کنید تیم ملی نمی‌توانست به جام جهانی برود.
انگار خداداد عزیزی مسئول انتخاب تیم منتخب 98 بوده.
 اگر خداداد تیم را انتخاب کرده که گلایه‌ای نسبت به او ندارم چون همیشه به من احترام گذاشته و یکی از بهترین دوستانم است. همچنین علی دایی، علی کریمی و کریم باقری عزیز اما برای من جالب است که گوینده تلویزیون و گزارشگر اسم مهدی مهدوی‌کیا که در آلمان است را به عنوان غایب می‌آورد اما من که ایران هستم را فراموش می‌کند. واقعاً چه فرقی باید بین ما باشد؟ اگر مهدی به جام جهانی و سپس بوندس‌لیگا رفت، تأثیر بازی من مقابل استرالیا بود. اگر من نبودم، او هم به آلمان منتقل نمی‌شد.
یعنی معتقدی اینجا هم حقت را خوردند؟
 حق‌خوری نه، چون این یک بازی یادبود و نمادین بود اما وجداناً کارشان درست نبود. شک نکنید روح انصاریان و میناوند هم بابت این اتفاق عذاب می‌کشد. نهایتش یک بلیت رفت و برگشت بود که من می‌گرفتم و بعد از بازی هم به اهواز برمی‌گشتم. این روش قشنگ‌تری بود تا اینکه دعوتم نکنند و بعد عذرخواهی کنند. ضمن اینکه بازیکنانی در تیم 98 بودند که اصلاً آن زمان به تیم ملی دعوت نمی‌شدند.
اگر در این بازی حضور داشتی، فکر می‌کنی عملکرد خوبی ارائه می‌دادی؟ می‌خواهم بدانم هنوز آماده‌ای؟
 از همه بازیکنانی که داخل زمین بودند، صد در صد آماده‌تر بودم. من هر روز در آبادان و اهواز بازی می‌کنم و بدنم مثل دوران جوانی روی فرم است. باید بازی می‌کردم و جوانترها می‌دیدند که چطور بازیکنان مقابل را به هم می‌پیچانم. این اتفاق متأسفانه رخ نداد اما شاید در دنیای دیگری رخ بدهد.
این حرف‌ها دیگر چیست. الان چه کار می‌کنی؟
 باور کن همه اینها باید در آن دنیا حساب پس بدهند. الان هم گهگاهی به آژانس املاک می‌روم و البته یکی دو تیم برای مربیگری قول داده‌اند. باید ببینم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
 
 
عذرخواهی ابوالقاسم‌پور از تهامی
بعد از گلایه ابراهیم تهامی از غیبتش در فهرست تیم 98، بهنام ابوالقاسم‌پور از این پیشکسوت فوتبال ایران عذرخواهی کرد. ابوالقاسم‌پور گفت: «البته من فقط مسئولیت اجرایی این بازی را داشتم و بحث لیست بازی با آقایان عزیزی و آقای کریمی بود که فکر می‌کنم سهواً نام آقای تهامی از قلم افتاده. در مورد این ناراحتی حق را به ایشان می‌دهم و قول می‌دهم حتماً اگر دفعه بعد برنامه‌ای باشد، ایشان در صدر دعوت‌شده‌ها حضور داشته باشد. تیم 98 متعلق به ایشان است و ایشان بزرگتر ما هستند و امیدوارم عذرخواهی من را بپذیرند.»

 


Page Generated in 0.0069 sec