printlogo


کد خبر: 224920تاریخ: 1399/11/30 00:00
کابوس برنامه‌ریزی برای آرسنال- بنفیکا
دنبال زمین برای بازی!

 کووید 19 همچنان در برنامه‌های فوتبال در اروپا و سراسر جهان اختلال ایجاد می‌کند. در حالی که بازی‌های داخلی هر طور شده راه خود را پیدا می‌کنند، برگزاری بازی‌های بین‌المللی با مشکلات خاصی مواجه است. مسائل مختلف به پیچیدگی جریان روان بازی‌ها خلل وارد می‌کند و بازی آرسنال با بنفیکا در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا نمونه خوبی برای آن است.
در اواخر دی، مقامات دولت انگلیس، پرتغال را به خاطر شیوع ویروس کرونا در «فهرست قرمز» قرار دادند، به این ترتیب اگر آرسنال به پرتغال سفر می‌کرد تا با بنفیکا بازی کند باید در بازگشت 10 روز را در قرنطینه سپری می‌کرد و این مشکلات بعدی را به دنبال داشت. کشورهای مختلف برای میزبانی در نظر گرفته شدند تا اینکه ایتالیا موافقت کرد دو تیم را بپذیرد و بازی امشب که قرار بود یک بازی خانگی برای بنفیکا باشد، در استادیوم المپیکوی شهر رم، خانه دو تیم آاس رم و لاتزیو برگزار می‌شود.
بر اساس قوانین جدید یوفا، تغییر زمین بازی 60 هزار دلار اضافه به آرسنال هزینه تحمیل می‌کند.
روی دیگر سکه مربوط به بازی برگشت است که پنجشنبه هفتم اسفند برگزار می‌شود. آتن به عنوان میزبان بازی خانگی آرسنال انتخاب شده اما یک هفته قبل پایتخت یونان با محدودیت‌های جدیدی مواجه شد هرچند سایت رسمی یوفا همچنان آتن را به عنوان میزبان معرفی می‌کند اگرچه احتمال تغییر در آن وجود دارد. آرسنال باید 3200 کیلومتر سفر کند تا بازی خانگی‌اش را در آتن برگزار کند، بازی خارج از خانه در رم 1800 کیلومتر دورتر است. آرسنال و بنفیکا تنها تیم‌هایی نیستند که تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا مجبور به برگزاری بازی‌های خانگی خود در صدها کیلومتر دورتر شده‌اند. بازی‌های رفت مولده- هوفنهایم، رئال سوسیداد- منچستریونایتد و ولفسبورگ- تاتنهام در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود.
 
فرم بنفیکا
بنفیکا که از بازگشت ژرژ ژسوس بعد از غیبتی پنج‌ساله مشعوف شده بود، شروع فوق‌العاده‌ای در فصل 2021-2020 لیگای پرتغال داشت. این تیم از 11 بازی 9 برد به دست آورد و در شب سال نوی میلادی فقط به خاطر تفاضل گل بهتر اسپورتینگ لیسبون، در رده دوم قرار گرفت اما سال 2021 برای بنفیکا سختی‌های بسیاری داشت. شیوع وحشتناک کووید 19 در ژانویه باشگاه را ویران کرد و بنفیکا در 8 مسابقه تنها دو برد به دست آورد ضمن اینکه در گلزنی به مشکل جدی خورد. اسپورتینگ حالا با 13 امتیاز اختلاف نسبت به تیم رده چهارمی بنفیکا در صدر جدول قرار دارد. رده چهارم فقط برای رسیدن به پلی‌آف لیگ اروپا در فصل آینده کافی است.
بنفیکا با دوم شدن در گروه خود در مرحله گروهی لیگ اروپا پشت سر گلاسکو رنجرز به مرحله حذفی رسید. این تیم دو تساوی هیجان‌انگیز 3 بر 3 و 2 بر 2 با رنجرز داشت اما تساوی برابر استاندارد لیژ پوست موز شد برای قرمزپوشان پایتخت پرتغال.
 

Page Generated in 0.0052 sec