printlogo


کد خبر: 224909تاریخ: 1399/11/30 00:00
خبر

ابوالفضل حسین‌پور به همرزمانش پیوست
ایران ورزشی- با مرگ «ابوالفضل حسین‌پور» از پیشکسوتان سرشناس و قدیمی کشتی ایران در دهه 50 میلادی و از دوستان بسیار نزدیک و یکی از هم‌تیمی‌های جهان پهلوان غلامرضا تختی و محمدعلی فردین در آن دهه، شمار کشتی‌گیرانی که اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران را در آن دهه پرخاطره تشکیل می‌دادند، کمتر شد و خاطرات کشتی ایران در هفت دهه گذشته توسط یکی از خاطره‌سازان آن در دل خاک جای گرفت.
ابوالفضل حسین‌پور متولد و بزرگ شده پایین میدان حسن‌آباد تهران و ابتدای خیابان وحدت اسلامی (شاهپور سابق) تهران و از جمله کشتی‌گیران خوب سبک وزن کشتی آزاد ایران در دهه 50 تا اواسط دهه 60 میلادی روز سه‌شنبه در آستانه سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت و به هم‌تیمی‌ها و همرزمان از دست رفته‌اش چون جهان پهلوان غلامرضا تختی، پهلوان عباس زندی، نبی سروری، محمدعلی فردین، محمدعلی خجسته‌پور، پهلوان حسین نوری، پهلوان احمد وفادار، ناصر گیوه‌چی و ... که از نزدیک‌ترین دوستان او بودند، پیوست.
حسین‌پور در ابتدای سن جوانی، ورزش کشتی را در باشگاه پولاد تهران در چهارراه شاهپور سابق و زیرنظر حاج عبدالحسین فیلی (فعلی) از مربیان بزرگ کشتی ایران آغاز کرد و از همان باشگاه بود که دوستی و رفاقت بسیار نزدیک وی با بزرگان کشتی ایران مثل جهان پهلوان تختی، پهلوان عباس زندی و محمدعلی فردین شکل گرفت. او بیش از بقیه با تختی و فردین بسیار صمیمی بود و در این بین جهان پهلوان تختی بیشترین تأثیر را در رفتار و چگونه زیستن او در سنین جوانی وی داشت.
حسین‌پور را باید جزو یکی از بدشانس‌ترین کشتی‌گیران تاریخ کشتی ایران هم دانست که به رغم برتری مقابل مدال‌داران جهان و المپیک نظیر محمود ملاقاسمی، محمدمهدی یعقوبی، محمدعلی خجسته‌پور و چند کشتی‌گیر سرشناس سبک وزن دیگر هیچ‌گاه در تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در مسابقه‌های قهرمانی جهان و المپیک انتخاب نشد.
ابوالفضل حسین‌پور بعد از دوران قهرمانی خود همچون محمدعلی فردین و توسط او به سمت عالم هنر و سینما کشیده شد و در چند فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.
 
 
مصوبه هیأت وزیران به داد قایقرانی می‌رسد
ترخیص قایق‌ها پیش از انتخابی المپیک
فدراسیون قایقرانی در تلاش است تا قایق‌های جدید روئینگ را تا پایان سال در اختیار ملی‌پوشان قرار دهد.
فدراسیون قایقرانی در خصوص 34 قایق روئینگ که مدت‌ها است در گمرک مانده، در تلاش است از شرکت حمل و نقل کننده در تهران ترخیصیه قایق‌ها را بگیرد و در ادامه روند ترخیص را در قشم پیگیری کند. تلاش بر این است که قبل از پایان سال این کار انجام شود و قایقرانان بتوانند قبل از انتخابی المپیک با قایق‌های جدید تمرین کنند.
دولت مصوبه‌ای دارد که بر اساس آن قایق‌های اهدایی، بدون گمرکی و رایگان وارد کشور می‌شود در غیر این صورت قایق جزو کالاهای لوکس محسوب می‌شود و نزدیک به 60 درصد آن مشمول هزینه گمرکی می‌شود. با توجه به اینکه این قایق‌ها اهدایی فدراسیون جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک هستند و بخشی از آن نیز توسط اسپانسر تأمین شده است، باید بدون پرداخت گمرک در اختیار قایقرانان قرار گیرد. در مصوبه هیأت وزیران آمده است: «واردات تجهیزات، وسایل و لوازم مورد نیاز ورزشی اهدایی از سوی کمیته بین‌المللی المپیک، پارالمپیک، فدراسیون‌های جهانی، کنفدراسیون‌های قاره‌ای و سایر اشخاص به پیشنهاد و تأیید فدراسیون ورزشی مربوط، تأیید وزارت ورزش و جوانان و با موافقت وزارت صنعت و بدون پرداخت سود بازرگانی مجاز است.»
 
 
پایان لیگ برتر والیبال نشسته زنان
سپاهان قهرمان شد
هجدهمین دوره لیگ برتر والیبال نشسته زنان با قهرمانی تیم فولاد مبارکه سپاهان به پایان رسید. در آخرین روز از رقابت‌های لیگ برتر والیبال نشسته زنان، گرامیداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی که بین تیم‌های اصفهانی فولاد مبارکه سپاهان و ذوب‌آهن در فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار شد، تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با نتیجه ۳ بر ۲ ذوب‌آهن را شکست داد و قهرمان این رقابت‌ها شد. همچنین تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، هیأت همدان و هیأت هرمزگان به ترتیب در جایگاه دوم تا چهارم این دوره از مسابقات لیگ برتر قرار گرفتند.  در دیدار رده‌بندی این مسابقات نیز هیأت همدان به مصاف هیأت هرمزگان رفت و با نتیجه ۳ بر صفر این دیدار را به نفع خود پایان داد و در جایگاه سوم لیگ برتر والیبال نشسته زنان قرار گرفت. در سایر دیدارها، فولاد مبارکه سپاهان ۳ بر صفر هیأت همدان را شکست داد و ذوب‌آهن اصفهان ۳ بر صفر برابر هیأت هرمزگان به برتری رسید.

Page Generated in 0.0059 sec