printlogo


کد خبر: 224882تاریخ: 1399/11/30 00:00
بزیک: پرسپولیس باز هم قهرمان می‌شود
سیدجلال یکی مثل زلاتان

گفت و گو
جعفر برزگر   
 
پرسپولیس در هفته‌های اخیر نتایج خوبی را به دست آورده و همین هم باعث شده تا دوباره شانس اول رسیدن به صدر جدول باشد. هواداران این تیم حالا با بازگشت مهدی ترابی و عیسی آل‌کثیر به آینده تیم‌شان بسیار امیدوارند. ادموند بزیک مهاجم مطرح سال‌های نه چندان دور این تیم مدعی است که پرسپولیس باز هم می‌تواند قهرمان شود. او بر این باور است فوتبالی که شاگردان یحیی گل‌محمدی ارائه می‌دهند بهتر از سایر تیم‌های لیگ برتری است. بزیک امیدوار است قرمزهای پایتخت همین روند را تا پایان فصل ادامه دهند.
 
شرایط پرسپولیس را در حال حاضر چطور ارزیابی می‌کنید؟
فکر می‌کنم پرسپولیس بعد از فینال آسیا افت کرد که البته طبیعی بود. بعد از آن بازی‌ها توانستند خودشان را جمع کنند و به جدول برگردند. در حال حاضر هم پرسپولیس بردهای اقتصادی خوبی را به دست آورده که با توجه به محرومیت و مصدومیت بازیکنانش اتفاق بسیار خوبی است. در هر حال تیم جمع شده و تفکرات مربی هم به خوبی اجرا می‌شود. همین کمک می‌کند تا پرسپولیس از نظر روحی هم در شرایط بسیار خوبی قرار گیرد و در ادامه راه بتواند امتیازهای لازم را به دست آورد.
پرسپولیس روز جمعه بازی حساسی دارد که می‌تواند حکم صدرنشینی نیم فصل را برای‌شان به همراه داشته باشد.
پرسپولیس بازی سختی مقابل گل گهر دارد. آقای قلعه‌نویی تیم بسیار خوبی را جمع کرده و بازی‌های قابل قبولی را هم از آنها شاهد هستیم اما پرسپولیس هم پرسپولیس است و در چند وقت اخیر روند رو به رشد و جلویی داشته و به جایگاه خوبی هم رسیده است. در حال حاضر هم حاشیه‌هایش خیلی کم شده که این خیلی موضوع مهمی است.
این روزها سیدجلال حسینی را بسیار آماده می‌بینیم.
مهم‌ترین مسأله، حرفه‌ای زندگی کردن سیدجلال است که توانسته بدنش را آماده نگاه دارد. زلاتان ابراهیموویچ هم با نزدیک به 40 سال سن یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان میلان است. سیدجلال هم همین شرایط را دارد. تجربه بالا و آمادگی خوب بدنی‌اش باعث شده تا خیلی راحت‌تر بازی کند. به همین دلیل همیشه آماده است.
شما از مهاجمان خوب فوتبال ما بودید. پرسپولیس مشکل گلزنی‌اش همچنان به قوت خودش باقی است.
پرسپولیس همیشه هجومی بازی کرده و امسال هم می‌بینیم که کمترین گل خورده را د ارد. با رفتن بشار و جدایی ترابی و آل کثیر به مشکل خورده است و با برگشتن آنها، رقابت‌ها بالاتر می‌رود و با تمرکز بیشتر کار می‌کنند. من بازی عبدی را دوست دارم. یک جایی هم گفتم مشکل عبدی تمام‌کنندگی است. عبدی بازیکنی است که خیلی خوب در موقعیت قرار می‌گیرد و این خوب است اما در ضربات آخر تمرکز کافی را ندارد. مخصوصاً الان شرایط برایش سنگین‌تر هم شده چون پرسپولیس مهاجم ندارد. به همین دلیل توقعات از عبدی بالاتر رفته و باید بیشتر تمرکز کند. به هر حال او بازیکن خوبی است. او می‌داند کجا باشد به همین خاطر فرصت‌های خوبی برایش مهیا می‌شود.
پرسپولیس قهرمان می‌شود؟
اگر بخواهیم روی کاغذ نگاه کنیم، پرسپولیس از همه تیم‌ها بهتر است که با همین روند و اضافه شدن بازیکنان بهتر هم می‌شود. به نظرم پرسپولیس قهرمان می‌شود.
دیروز در مسابقه‌ای که به یاد میناوند و انصاریان برگزار شد، حضور داشتید...
خیلی دوست ندارم درباره مهرداد و انصاریان حرف بزنم چون هنوز باور نکرده‌ام. کاش خودشان بودند و این بازی خیرخواهانه بود. من در تیم جوانان با مهرداد و انصاریان همبازی‌ بوده‌ام. دلم نمی‌آید و زبانم نمی‌چرخد به آنها مرحوم بگویم. ان‌شاءالله روحشان شاد باشد. هنوز مرگشان را باور نکرده‌ام.
در لیگ بیستم شاهد مربیان جوانی بودیم...
اگر فوتبال از نتیجه‌گیری فاصله بگیرد، مربیان جوان بیشتری را روی نیمکت‌ها خواهیم دید. شما هر روز باید به روز شوید که مربیان جوان خیلی در این مهم فعال هستند. مربیانی مثل رسول خطیبی و محرم نویدکیا که محرم یک شخصیت آرام دارد و این باعث می‌شود کنترل خوبی روی نیمش داشته باشد.
من فکر می‌کنم حتماً موفق می‌شود چون چند سال است که در این تیم بوده و شناخت خوب و کاملی دارد. محرم شروع کارش خوب بوده و نشان داده با نوع فوتبالی که بازی می‌کند حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
سؤال آخر درباره انتخابات فدراسیون فوتبال است...
من یک جمله می‌گویم و آن اینکه امیدوارم در انتخابات فدراسیون شعار مهدوی‌کیا و کریمی به واقعیت تبدیل شود.

Page Generated in 0.0057 sec