printlogo


کد خبر: 224874تاریخ: 1399/11/30 00:00
به فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال زنان توجه شود
ماجدی: فدراسیون فقط برای تیم ملی نیست
فدراسیون فقط برای تیم ملی فوتبال نیست، بلکه برای فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال زنان هم هست. اکثر مدال‌های رنگارنگ فدراسیون فوتبال توسط فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال زنان کسب شده است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های همیشگی و ذهنی من این است که چرا فدراسیون همیشه به عملکردها توجه نمی‌کند

علی رضایی     

 بعد از چند روزی که از تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گذشت، بحث رقابت چهار نامزد باقی مانده در بین رسانه‌ها به اوج رسیده است. هر لحظه روی صفحه سایت‌ها و مطبوعات ورزشی اخبار و تصاویر این نامزدها منتشر می‌شود. بحث کارشناسی این موضوع، انتشار سایر خبرهای ورزشی را هم کمرنگ کرده است. البته اهمیت این اخبار دال بر مشکلات امروزی فدراسیون فوتبال است. مشکلاتی که برای جامعه ورزش و رسانه‌ها قابل رویت شده است. هم کارشناسان و هم رسانه‌ها در تلاش هستند تا نماینده قاطعی این سکان را در دست بگیرد و ناجی فوتبال ایران شود. ایران ورزشی هم درباره این موضوع با یکی دیگر از کارشناسان فوتبال یعنی میرشاد ماجدی گفت و گو کرده است.
 
بعد از مدت‌ها این بار براساس اساسنامه فیفا، انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود. نظرتان درباره این موضوع چیست؟
 قبل از اینکه درباره این موضوع صحبت کنم اول می‌خواهم خوشحالی‌ام را مبنی بر اینکه اساسنامه فدراسیون فوتبال کشورمان مورد تأیید فیفا قرار گرفته اعلام کنم. این یعنی فوتبال ما همیشه در جهان حرفی برای گفتن دارد و نگرانی‌های فوتبال کشورمان در فیفا برطرف شده است.
دو هفته بیشتر به انتخابات فدراسیون باقی نمانده است. در مورد نامزدهای این انتخابات صحبت کنید؟
 چهار گزینه‌ای که از سوی کمیته نظارت بر انتخابات فدراسیون فوتبال تأیید صلاحیت شده‌اند همه برای طرفداران فوتبال قابل ستایش و احترام هستند. یک ضلع این انتخابات مربوط به کیومرث هاشمی است. او رئیس پیشین کمیته ملی المپیک است که سابقه حضور در سازمان تربیت بدنی را به عنوان معاون محمد علی‌آبادی داشته و روزگاری هم در سازمان آموزش و پروش، ورزش دانش آموزی را مدیریت می‌کرد. هاشمی سرپرست فدراسیون فوتبال در دوره انتقالی پس از برکناری محمد دادکان بود و با این مجموعه ناآشنا نیست. مصطفی آجرلو که سابقه مدیریت در باشگاه‌های پاس، استیل آذین و تراکتورسازی تبریز را داشته است می‌تواند گزینه مناسبی برای فوتبال باشد. علی کریمی و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم هم درک درستی از جامعه فوتبال دارند. باز هم می‌گویم این چهار نفر برای فوتبال‌دوستان خیلی شناخته شده و قابل احترام هستند.
رئیس آینده فدراسیون باید چه عملکردی داشته باشد؟
 رئیس بعدی باید فوتبال را خوب ببیند و درک درستی از فوتبال داشته باشد. مسائل مالی فدراسیون را شفاف بررسی کند و مقابل فساد بایستد. در حال حاضر حضور تیم ملی در بازی‌های انتخاباتی جام جهانی در هاله‌ای از ابهام است، ابهامی که با نتیجه‌گیری تیم ملی مقابل تیم‌های آسیایی و حریفانی چون عراق و بحرین شکل گرفته است. همیشه می‌گوییم اگر تیم فلان کشور بتواند تیم کشور مقابل ایران را شکست بدهد تیم ایران هم صعود می‌کند. پس هر نماینده‌ای که رئیس فدراسیون شد؛ بهتراست در درجه اول تیم ملی را سر و سامان بدهد و بعد دیگر مشکلات فدراسیون را حل کند. در مورد تیم‌های پایه تحقیق کند و شرایط را برای حضور جوانان و نوجوان و پیشرفت آنها فراهم کند. بحث داوری و بخصوص چالش‌های قضاوت داوران را دقیق‌تر بررسی کند تا حق هیچ تیمی در لیگ برتر و سایر لیگ‌ها پایمال نشود. به ورزش استان‌ها، شهرستان‌ها و هیأت‌های فوتبال که در واقع بازوی اصلی فدراسیون فوتبال هستند توجه و نظارت شود و عملکرد آنها نیز مورد تقدیر قرار بگیرد.
مصاحبه را خودتان تمام کنید.
 فدراسیون فقط برای تیم ملی فوتبال نیست، بلکه برای فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال زنان هم هست. اکثر مدال‌های رنگارنگ فدراسیون فوتبال توسط فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال زنان کسب شده است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های همیشگی و ذهنی من این است که چرا فدراسیون همیشه به عملکردها توجه نمی‌کند. اگر تیم‌های فوتسال و فوتبال ساحلی بیشترین مدال را کسب می‌کنند چرا پشتوانه مالی این تیم‌ها از تیم ملی فوتبال کمتر است و سرمایه‌گذاری کمتری هم در رشته‌های پایه این بخش‌ها می‌شود؟

Page Generated in 0.0064 sec