printlogo


کد خبر: 224872تاریخ: 1399/11/30 00:00
لژیونرها

آرزوهای مربی ایرانی در بوندس‌لیگا
کیهان‌فر: باید با ماینتس در بوندس‌لیگا بمانیم
نتایج ضعیف ماینتس در نیم فصل اول بوندس‌لیگا باعث شد تا مدیران این باشگاه دست به تغییر سرمربی تیم اول باشگاه بزنند و بو اسونسون دانمارکی را به خدمت بگیرند. این به معنای حضور بابک کیهان‌فر، کمک ایرانی اسونسون روی نیمکت ماینتس هم بود. کیهان‌فر که در سه سال اخیر کمک اسونسون بوده، حالا روی نیمکتی نشسته که زمانی مربیانی مانند یورگن کلوپ و توماس توخل مربیگری را از آن آغاز کردند؛ هرچند او فعلاً به جز ماندن ماینتس در بوندس لیگا، به چیز دیگری فکر نمی‌کند: «اگر فکر نمی‌کردیم که می‌توانیم در بوندس‌لیگا بمانیم، اشتباه بود که به اینجا بیاییم. اینجا هستیم چون فکر می‌کنیم که این تیم می‌تواند بماند. ماینتس وضعیت بدی داشت و قبل از آمدن ما، فقط شش امتیاز داشت اما الان 14 امتیاز داریم و کم‌کم داریم به تیم‌هایی که بالاتر از ما هستند، می‌رسیم. همه دارند می‌بینند که تیم در حال پیشرفت است و کاری که ما با بازیکنان در تمرینات، آنالیز ویدئویی و بازی‌ها انجام می‌دهیم، در حال نتیجه دادن است و ما خیلی خوشبین هستیم که در لیگ یک بمانیم.»
کیهان‌فر درباره دلایل ورودش به مربیگری می‌گوید: «تصمیم من برای مربیگری، ارتباطی به کلوپ یا توخل نداشت اما طبیعتاً آدم به کار چنین مربیانی نگاه می‌کند. کلوپ یکی از بهترین مربیان دنیاست و مخصوصاً که از ماینتس هم بود، طبیعی است که کارش را دنبال کنم. او یکی از مربیانی است که قدرت رهبری بسیار بالایی دارد. بعد از کلوپ هم توخل آمد و من می‌توانستم تمرینات و بازی‌های تیم او را از نزدیک تماشا کنم. دیدن کار این دو مربی اینجا در ماینتس برای من خیلی اتفاق مهمی بود و طبیعی است که از تماشای کار آنها چیزهای زیادی یاد گرفتم.» مربی ایرانی ماینتس درباره رویاهایش هم صحبت می‌کند: «رویای بزرگ من کار در بوندس‌لیگا بود و الان چند ماه است که توانستم اینجا فعالیت کنم. البته که امیدوارم بتوانم پیشرفت کنم اما من تازه کار در اینجا را شروع کردم. شاید اگر دو سه سال دیگر دوباره صحبت کنیم، بتوانم بگویم که دوست دارم به کجا برسم. در حال حاضر از بودن در اینجا خیلی خوشحالم و رویای بزرگ من در حال حاضر این است که با ماینتس در بوندس‌لیگا بمانیم.»
 
 
توضیح یک وکیل درباره آینده آزمون
سردار به یک شرط لژیونر نمی‌شود
یک وکیل ورزشی در روسیه در مورد خروج سردار آزمون از فهرست لژیونرهای این کشور توضیح داد. به گزارش خبرگزاری چمپیونات روسیه، میکائیل پروکوپتس گفت: «همه می‌دانیم که ورزشکاران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در روسیه لژیونر محسوب نخواهند شد. اگر ایران در آینده نزدیک به این اتحادیه بپیوندد سردار آزمون دیگر در تیم زنیت سن‌پترزبورگ یک لژیونر نخواهد بود.»ایران شاید به زودی یک عضو دائم اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان شود. سردار آزمون از سال 2013 میلادی در لیگ برتر فوتبال روسیه بازی می‌کند. او سابقه بازی در تیم‌های روبین‌کازان و روستوف را هم دارد.
 
 
بهترین لژیونر هفته آسیا ایرانی است؟
اللهیار، سلمانی و طارمی در نظرسنجی AFC
سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از کاربران خود خواست بهترین لژیونر هفته فوتبال آسیا را انتخاب کنند که نام مهدی طارمی از پورتو، جعفر سلمانی از پورتیموننزه و اللهیار صیادمنش از زوریا لوهانسک در این فهرست دیده می‌شود. AFC درباره طارمی نوشت: «یک گل و برتری در 11 دوئل مقابل براگا، یک گل و 83 درصد پاس سالم مقابل بواویستا. شما حالا از هر مسابقه‌ای که طارمی در آن به میدان برود، انتظار گل دارید. این هفته او در دیدار جام حذفی مقابل براگا توپ را از بالای سر دروازه‌بان عبور داد و سپس بازگشتی آغاز کرد مقابل بواویستا تا گل‌های زده خود را در این فصل به 15 برساند.» اما نوشته سایت AFC درباره جعفر سلمانی: «یک گل، یک پاس گل، 7 قطع توپ مقابل ژیل‌ویسنته. بازیکن ایرانی دیگری که در پرتغال برای خود نامی دست و پا کرد، جعفر سلمانی بود. استعداد پیشین تیم صنعت نفت در دقایق ابتدایی بازی یک پاس گل داد و سپس در برتری چهار بر یک مقابل ژیل‌ویسنته، نخستین گل خود را در لیگ برتر پرتغال به ثمر رساند.»
سایت AFC همچنین درباره درخشش اللهیار صیادمنش در ترکیب زوریا نوشت: «یک گل و برتری در 17 دوئل مقابل دنسا. صیادمنش که به ‌صورت قرضی در زوریا لوهانسک بازی می‌کند، در شرایط سرد و سختی شکوفا شد و در دیداری که برای اولین بار به همراه هموطن خود یعنی شهاب زاهدی به میدان رفت، یک گل فوق‌العاده مقابل دنسا به ثمر رساند.»

Page Generated in 0.0060 sec