printlogo


کد خبر: 224861تاریخ: 1399/11/29 00:00
فکری باید ابقا شود یا اخراج؟
هواداران استقلال از مدیران باشگاه جلوترند

سرمقاله
آرمن ساروخانیان  @armen7791
 
آنچه دیروز در تمرین استقلال اتفاق افتاد در فوتبال ایران بی‌سابقه یا کم‌سابقه است. تعدادی از هواداران که به محل تمرین استقلال رفته بودند از مربیان خواستند تا برای کمک به تیم و البته حفظ محبوبیت‌شان زودتر کنار بروند. این اعتراض متمدنانه در فضای فوتبال که اعتراضات معمولاً با پرخاش و توهین همراه است، نشان از تحول رفتار هواداران دارد و از طرف دیگر یادآوری می‌کند که آنها امیدی به قاطعیت مدیران باشگاه ندارند و شخصاً دست به کار شده‌اند.
جلسه پر سر و صدای هیأت مدیره که دوشنبه شب هواداران و رسانه‌ها را ساعت‌ها گوش به زنگ نگه داشت، در نهایت بدون هیچ تصمیم قاطعی به پایان رسید و آنها دو بازی دیگر به فکری زمان دادند. با این حال رأی هیأت مدیره استقلال به ابقای فکری بیش از آنکه از اعتماد به این مربی سرچشمه بگیرد، نتیجه هراس و انفعال است. 
آنها نمی‌خواهند مسئولیت برکناری فکری و انتخاب سرمربی جدید را به عهده بگیرند و امیدوارند که زمان مشکلات تیم را حل کند.
با این حال گره‌های فنی و حاشیه‌های استقلال به مرحله‌ای بحرانی رسیده که امیدی به عبور از آنها نیست و حتی در صورت موفقیت در دو بازی آینده نمی‌توان دورنمای روشنی برای این تیم تصور کرد. آنچه اوضاع را نگران‌کننده‌تر می‌کند، اصرار کادر فنی به تکرار رویه قبلی است و آنها زمین و زمان را مقصر شکست‌ها می‌دانند جز خودشان. در این دو بازی هم بعید است اتفاق جدیدی بیفتد و با آنچه در نیم‌فصل اول از کادر فنی دیده‌ایم، باید دوباره منتظر یک ترکیب جدید و ناهماهنگ باشیم.
استقلال با کادر فنی فعلی به بن‌بست رسیده و بخش بزرگی از هواداران هم به این جمع‌بندی رسیده‌اند. کسانی که دیروز به تمرین استقلال رفتند و اعتراض کردند، ادمین‌های کانال‌های تلگرامی یا ربات نبودند. آنها از همان هوادارانی هستند که پیش از شیوع کرونا روی سکوهای گرم و سرد ورزشگاه حاضر می‌شدند و واکنش آنها معیار دقیق منصفانه‌ای از عملکرد فنی تیم بود. با مقایسه اعتراض دیروز آنها و تصمیم خنثای هیأت مدیره با اطمینان می‌توان گفت که آنها از نظر بینش فنی و شناخت فوتبال از مدیران باشگاه جلوترند. 
مدیران باشگاه جسارت تصمیم‌گیری ندارند و تعلل آنها می‌تواند شانس قهرمانی استقلال در لیگ را به حداقل برساند. به نظر می‌رسد که آنها منتظرند تا اعتراضات تندتر و هزینه برکناری کمتر شود، ولی در آن زمان احتمالاً فاصله استقلال با حریفان بیشتر شده و دیگر فرصتی برای جبران نخواهد بود.
 

Page Generated in 0.0080 sec