printlogo


کد خبر: 224854تاریخ: 1399/11/29 00:00
نیش مارهای افعی
رقص اژدهای آبی در جشن سال نوی چینی
اینکه افعی‌های تحت نظر کونته در حوالی سال نوی چینی مانند اژدها در صدر جدول سری آ به پرواز در آمده‌اند، بهترین هدیه برای ژانگ است که بریز و بپاش‌های بی‌هدف پیش از این خود را جایگزین برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درازمدت کرد

سام ستارزاده
 
چند ماه پس از 26 اکتبر سال 2018 که استیون ژانگ، پسر مالک هولدینگ معتبر سونینگ، قدم به شهر میلان گذاشت تا دانش اقتصادی و تجربه اجرایی‌اش در کنفدراسیون یوفا را برای پایان بخشیدن به طلسم چندین ساله نرآتزوری در فتح اسکودتو به کار گیرد، آنتونیو کونته به یک نقش محوری در پروژه احیای اینتر بدل شد. هرچند شروع توفانی فصل قبل آبی‌های میلان با سرمربی سابق یووه و تیم‌ملی ایتالیا تا انتهای فصل دوام نیاورد اما با پیروزی مقتدرانه مقابل لاتزیو، صدر جدول سری آ از چنگ میلان پس از یک سال و 5 روز به آغوش دون‌آنتونیو بازگشت؛ آن هم در آستانه دربی حساس دلامادونینا.
اینتر کونته در دو فصل اخیر فراز و نشیب‌های متفاوتی را تجربه کرده که دو حذف پیاپی از گروهی لیگ قهرمانان نیز گویای آن است اما در چارچوب مسابقات داخلی، جدای از حذف در نیمه‌نهایی کوپا ایتالیا، در 15 بازی اخیرش در سری آ تنها 7 امتیاز از دست داده. همین ثبات نشانه این است که کونته زیربنای فنی مورد نظر خود را در اینتر پیاده‌سازی کرده؛ تیمی که به‌خوبی فراگرفته با بازی تیمی مبتنی بر ترکیبی از پاس‌های کوتاه و بلند، از کناره‌های زمین برای خلق موقعیت مقابل هر حریفی استفاده کند.
در هفته 22 سری آ، لاتزیو نزدیک به 65 درصد مالکیت زمین را در اختیار داشت و از طرفی دیگر هم، از حیث دقت پاس از میزبان خود سرتر بود (87 درصد به 75 درصد) اما این مارهای افعی بودند که می‌دانستند چگونه از داشته‌های خود موقعیت گل و از موقعیت‌های گل خود گل بسازند. در کل فصل فوتبالی سرزمین چکمه نیز، هرچند امید گلزنی اینتر از رقبایی نظیر رم، آتالانتا و میلان پایین‌تر است اما زوج هماهنگ و مکمل لوکاکو – مارتینز که توسط 5 هافبک با قابلیت‌های گوناگون تغذیه می‌شوند، نیمی از 54 گل آبی‌ومشکی‌پوشان را به نام خود ثبت کرده‌اند تا عنوان زهردارترین خط حمله لیگ به اینترمیلان برسد.
کار تیمی چند بازیکن اینتر که توپ را از سمت چپ زمین زیر پای لائوتارو مارتینز به محوطه جریمه لاتزیو رساند، وسلی هوت را به شکلی درمانده ناچار به ارتکاب خطای پنالتی کرد. روملو لوکاکو نیز هم برای دهمین‌بار در فوتبال ایتالیا توپ را روی نقطه پنالتی کاشت و خطا نکرد و هم دقایقی بعد روی توپ‌گیری جانانه مارسلو بروزویچ، یک توپ به‌اصطلاح مرده را نصیب خود کرد و سیصدمین گل حرفه‌ای دورانش را به په‌په رینا زد.
اینکه افعی‌های تحت نظر کونته در حوالی سال نوی چینی مانند اژدها در صدر جدول سری آ به پرواز در آمده‌اند، بهترین هدیه برای ژانگ است که بریز و بپاش‌های بی‌هدف پیش از این خود را جایگزین برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری درازمدت کرد و برای پیشبرد این اهداف هم خواسته‌های فنی کونته را برآورده ساخت و هم پس از پایان تلخ فصل قبل و شروع نومیدکننده فصل جاری فوتبال ایتالیا، تمام‌قد از سرمربی خوشنام تیمش حمایت ‌ورزید. شهرآورد پیش‌رو که به‌نظر می‌رسد با سرشاخ‌شدن مستقیم زلاتان ابراهیموویچ و روملو لوکاکو که جزو مدعیان آقای گلی لیگ هم هستند جنجالی‌تر از سال‌های قبل هم باشد، فرصت ایده‌آلی است برای این‌که دون‌آنتونیو مزد حقیقی اعتماد طرف‌های چینی نرآتزوری به وی را بپردازد.

Page Generated in 0.0057 sec