printlogo


کد خبر: 224836تاریخ: 1399/11/29 00:00
تأیید خبر تکذیب شده با استدلال‌های غیرعلمی
اظهارات عجیب آقای دکتر!

فدراسیون بسکتبال پس از تکذیب کرونایی شدن برخی ملی‌پوشان حاضر در اردو، بالاخره زیر بار این ماجرا رفت و مثبت شدن تست دو بازیکن را تأیید کرد.
پس از اینکه اردوی تیم ملی بسکتبال برای چند روزی تعطیل شد و اینطور نشان داده شد که به خاطر لغو میزبانی قطر از مقدماتی کاپ آسیا بوده، حرف و حدیث‌هایی شنیده شد که دلیل اصلی مثبت شدن تست برخی اعضای کادر و بازیکنان بوده و اردو به همین خاطر لغو شده است. شایعه‌ای که روز دوشنبه توسط مدیر تیم‌های ملی تکذیب شد اما پس از اینکه برخی رسانه‌ها به طور مشخص از کرونایی شدن دو بازیکن نوشتند، رئیس فدراسیون مجبور به تأیید این خبر شد.
رئیس فدراسیون بسکتبال ایران روز گذشته در مصاحبه‌ای که روی سایت فدراسیون رفت اعلام کرد: «پس از تعطیلی اردوهای تیم ملی جواب تست PCR دو ملی‌پوش مثبت اعلام شد که به همین دلیل از آنها خواستم در خانه قرنطینه شوند.»
رامین طباطبایی در توضیح روند ورود بازیکنان و کادر فنی به اردو گفت: «طبق دستورالعمل‌های بهداشتی ملی و بین‌المللی، تمام اعضای تیم ملی پیش از ورود به اردو تست PCR، ‏IgM و IgG دادند. پیش از ورود کادر فنی و بازیکنان به اردوی تیم ملی، از همه اعضا تست کرونا گرفته شد و جواب تست تمامی افراد منفی بود.» 
او ادامه داد: «طبق پروتکل‌ها اعضای تیم ملی باید ۷ روز پیش از شروع بازی‌ها و سه روز قبل از اعزام به مسابقات تست کرونا می‌دادند. دو روز پیش از انجام این تست پزشک تیم اعلام کرد که یکی از اعضای کادر فنی دارای علائم سرماخوردگی است. به همین خاطر ما بلافاصله این فرد را ایزوله کردیم تا با کسی در تماس نباشد. همان موقع طبق پروتکل‌ها از بقیه افراد تست گرفتیم اما چون مدت زمانی طول می‌کشد تا آزمایشگاه جواب تست را به ما اعلام کند و از آنجایی که مشکوک شده بودیم، از تمام اعضای تیم تست کرونا گرفتیم. همان موقع قطر اعلام کرد که مسابقات انتخابی پنجره سوم کاپ آسیایی لغو شده است، بنابراین بلافاصله اعلام کردیم نیازی به حضور در اردو نیست و بازیکنان می‌توانند به منازل خود برگردند.»
طباطبایی به عنوان پزشک اظهارنظر عجیبی را مطرح می‌کند: «وقتی جواب تست اعضای تیم ملی از سوی آزمایشگاه به ما داده شد، فهمیدیم تست دو نفر از بازیکنان مثبت است. در حقیقت آن موقع بازیکنان در منزل‌شان بودند و ارتباطی با بقیه اعضا نداشتند. دوره بدون علامت این بیماری ممکن است بین یک تا دو هفته طول بکشد، خیلی سخت است که بتوانیم با یک تست متوجه این بیماری بشویم اما خوشبختانه ما به موقع متوجه این موضوع شدیم.» طباطبایی با داشتن دانش پزشکی، زمان گرفتن تست را با زمان آماده شدن جواب آن اشتباه گرفته و اظهارنظر عجیبی را مطرح کرده است. درست است که بازیکنان در زمان محرز شدن کرونای‌شان در خانه بوده‌اند اما در زمان گرفتن تست همچنان در اردو بوده و یا در بهترین حالت روز و روزهای قبل از آن در کنار یکدیگر تمرین کرده‌اند! رئیس فدراسیون بسکتبال باز هم در قامت رئیسی که دانش پزشکی دارد، اظهاراتی را مطرح می‌کند که به هیچ‌وجه علمی نیست و پایه و اساسی ندارد: «در واقع یکی از مشکلات بیماری کرونا هم همین است که در ۵۰ درصد مواقع ممکن است تست افراد منفی باشد اما کرونا داشته باشند. فدراسیون بسکتبال برای برگزاری اردوی تیم ملی طبق دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و فیبا عمل کرد. زمانی که این مسأله پیش آمد، بازیکنان از محیط اردو کاملاً دور بودند. همچنین از اعضای تیم ملی که در این مدت به باشگاه‌های خود برمی‌گردند، خواستیم تا تست‌های خود را مرتباً انجام دهند، تا خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید.»
طباطبایی مشخص نیست این عدد 50 درصد را از کجا آورده اما اگر هم به آن اعتقاد داشته باشد، بر اساس همان هم نباید هیچ اردویی را برگزار کند چون نیمی از تست‌های منفی‌اش غلط است و نیمی از نفرات حاضر در اردو ممکن است کرونا داشته باشند!

Page Generated in 0.0062 sec