printlogo


کد خبر: 224833تاریخ: 1399/11/29 00:00
لغو مسابقات بوکس گزینشی المپیک!
پایان کار برای ایران با 2 سهمیه

با توجه به لغو مسابقات جهانی انتخابی المپیک بوکس، بوکسورهای ایران شانس بسیار کمی را برای کسب سهمیه‌های بیشتر دارند. با اعلام رسانه‌های بین‌المللی مسابقات جهانی انتخابی المپیک بوکس که قرار بود ماه ژوئن به میزبانی پاریس برگزار شود، لغو شد. به این ترتیب دیگر بوکس ایران شانسی را برای افزایش سهمیه‌های خود ندارد. این برای چندمین‌بار است که این مسابقات به تعویق می‌افتد و بر اساس آخرین تصمیم، راهیابی بوکسورها به المپیک ۲۰۲۰ توکیو در سهمیه‌های باقی مانده بر اساس رنکینگ آنها انجام می‌شود.
با توجه به اخبار موجود، ۵۳ سهمیه از طریق رنکینگ بهترین بوکسورهای هر منطقه (قاره) توزیع می‌شود که این موضوع شانس بوکسورهای ایران برای کسب سهمیه‌های بیشتر را بسیار کم می‌کند. هنوز نظر قطعی برای نحوه توزیع سهمیه‌ها اعلام نشده اما دیگر برای بوکسورهای آسیایی مسابقه‌ای برای کسب سهمیه وجود ندارد!
در حال حاضر تنها رقابت‌های گزینشی قاره‌های اروپا و آمریکا باقی مانده است. مسابقات انتخابی آسیا و اقیانوسیه به میزبانی اردن برگزار شد که تیم ملی ایران توسط سید شاهین موسوی و دانیال شه‌بخش دو سهمیه را در اوزان ۷۵ و ۵۷ کیلوگرم کسب کرد. قرار بود که مسابقات گزینشی جهانی در فرانسه برگزار شود و تیم ملی بوکس ایران هم این شانس را برای خودش قائل بود که بتواند سهمیه‌ها را افزایش بدهد اما حالا همه چیز به هم خورده است.
رقابت‌های بوکس المپیک بخش مردان، در اوزان ۵۲، ۵۷، ۶۳، ۶۹، ۷۵، ۸۱، ۹۱، ۹۱+ برگزار می‌شود اما حالا با این اتفاق می‌توان گفت که احسان روزبهانی شانس حضور در سومین دوره المپیکش را از دست داده است.
نگاه فدراسیون جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک برای اعطای سهمیه‌های باقیمانده به کشورها بر اساس رنکینگ خواهد بود که در آخرین رنکینگ بوکس ایران حال و روز خوبی را ندارد.
در اوزان المپیکی ۵۲، ۵۷، ۹۱ و ۹۱+ کیلوگرم ایران هیچ بوکسوری در رنکینگ جهانی ندارد.
در وزن ۶۴ کیلوگرم که در المپیک مسابقات این وزن در ۶۳ کیلوگرم برگزار می‌شود، مسلم مقصودی رتبه ۳۱ از ۴۰ نفر را در اختیار دارد.
در وزن المپیکی ۶۹ کیلوگرم هم سجاد کاظم‌زاده رتبه ۳۹ از ۴۰ نفر را در اختیار دارد. در وزن المپیکی ۷۵ کیلوگرم سید شاهین موسوی رتبه ۷ از ۳۷ نفر را در اختیار دارد اما او از طریق مسابقات قاره‌ای کسب سهمیه کرده است. در وزن المپیکی ۸۱ کیلوگرم هم حسین دانشور رتبه ۲۶ از ۳۸ نفر را در اختیار دارد که بهترین جایگاه برای تیم ملی بوکس است اما او هم بعید است که مورد عنایت فدراسیون جهانی بوکس قرار بگیرد.
تیم ملی ایران در رنکینگ آسیایی نیز در رتبه‌بندی تیمی رده ۱۴ جدول را در اختیار دارد. با این اوصاف می‌توان گفت بوکسورهای ایران شانس بسیار کمی را برای کسب سهمیه‌های بیشتر جهت حضور در المپیک ۲۰۲۰ دارند. البته باید فعلاً منتظر ماند و دید که مسئولان برگزاری مسابقات المپیک و فدراسیون جهانی برای نحوه کسب سهمیه‌ها چه تصمیمی را اتخاذ می‌کنند. بر اساس شنیده‌ها شاید یک یا دو سهمیه هم برای تیم ایران به وجود بیاید. این امید برای کادر فنی وجود دارد که امید احمدی صفا بتواند با توجه به حقی که از او در اردن ضایع شد بتواند سهمیه المپیک را به دست بیاورد. اتفاقی که بسیار بعید به نظر می‌آید. یکی از گزینه‌های مهم تیم ملی بوکس برای کسب سهمیه احسان روزبهانی بود که بر اساس شنیده‌ها این روزها تلاش زیادی را برای رسیدن به فرم ایده‌آل شروع کرده بود اما حالا او شانسی برای المپیکی شدن ندارد.

Page Generated in 0.0045 sec