printlogo


کد خبر: 224832تاریخ: 1399/11/29 00:00
استکی: بوکس می‌توانست در فرانسه رکورد بزند
باید دو سهمیه دیگر المپیک به ایران برسد
حداقل باید دو تا سهمیه به ما بدهند. 32 سهمیه تقسیم می‌شود که رنکینگ‌ها و البته آخرین مسابقات را قرار است مورد ارزیابی قرار بدهند

مصاحبه 
محسن وظیفه     
 
تیم ملی بوکس بعد از مدت‌ها به یک آرامش نسبی رسیده و در فضایی به دور از هیاهو در حال تدارک برای حضور در مسابقات گزینشی جهانی در فرانسه بود. مسابقاتی که به یکباره لغو شد و همانند آب سردی بود روی آتش اشتیاق تیم ملی برای گرفتن سهمیه‌های بیشتر برای حضور در المپیک توکیو. تیم ملی بوکس در مسابقات گزینشی آسیا تا یکقدمی رسیدن به چهار سهمیه رفت اما در نهایت دو سهمیه توسط دانیال شه‌بخش و شاهین موسوی کسب کرد اما شکست امید احمدی صفا با ناداوری و همچنین باخت میلیمتری سجاد کاظم‌زاده باعث شده بود تا این امید در این تیم برای افزایش تعداد سهمیه‌ها به وجود بیاید. به این جمع باید احسان روزبهانی را هم اضافه کرد. کسی که در ماه‌های اخیر روند رو به رشدی را شروع کرده بود اما حالا با تصمیم جدید فدراسیون جهانی تمامی این امیدها از بین رفته است. علیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس که او هم امید زیادی داشت تا تیمش بتواند با کسب سهمیه‌های جدید بتواند یک موفقیت خوب را به ثبت برساند، حالا باید روی همان دو سهمیه که در اردن کسب شده بسنده کند. البته استکی از تصمیم جدید فدراسیون جهانی خیلی نا امید نیست و اعتقاد دارد که شاید یک سهمیه هم به ایران داده شود.
 بعد از مدت‌ها تعطیلی ورزش به دلیل شیوع کرونا ظاهراً بوکس جان دوباره‌ای گرفت.
 از مرداد ماه تمرینات خود را شروع کردیم و هفت مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم. در حال حاضر هفت مرحله اردو گذاشتیم و اردوی مرحله هشتم را هم بعد از لیگ استارت می‌زنیم.
از وضعیت اردوها راضی هستی؟
 خب به طور کلی کار سخت شده بود. مجبور بودیم که به خاطر رعایت پروتکل‌ها نفرات کمی را به اردو دعوت کنیم. از مهرماه انتخابی‌ها را شروع کردیم اما مجبور بودیم که نفرات را کم کم به اردو دعوت کنیم. با این‌حال یک مسابقه با سوریه برگزار کردیم که خیلی خوب بود. کرونا اجازه نداد وگرنه در اختیار گرفتن تمامی نفرات کمک زیادی به تیم می‌کرد.
بازی با سوریه برای تیم ملی خوب بود؟ خیلی‌ها اعتقاد دارند که این تیم از کیفیت کافی برخوردار نبود.
 سوریه تیم خیلی خوبی بود. همیشه تیم ملی بوکس ایران را اذیت کردند و این بار هم 5 الی 6 بوکسورشان مدال‌دار آسیا بودند. تمرینات به مرحله استقامتی و قدرتی رسیده بود و نیاز بود که با یک تیم قدرتی مسابقه بدهیم و تیم روسیه در این راه به ما خیلی کمک کرد.
قرار است از هفته آینده لیگ برتر بوکس شروع شود و این با برنامه‌های تیم ملی تداخل پیدا می‌کند.
 کار سختی نداریم. بخصوص اینکه با تصمیم جدید فدراسیون جهانی برای لغو مسابقات گزینشی برنامه‌ها تغییر می‌کند. به خاطر لیگ اردو را تعطیل می‌کنیم. لیگ قرار است به طور متمرکز برگزار شود و نگاه ما به مسابقات لیگ برتر به عنوان انتخابی تیم ملی است که سعی می‌کنیم بهترین‌ها را از این مسابقات به تیم بیاوریم.
حالا با تصمیم فدراسیون جهانی مهم‌ترین سؤال این است که برای تیم ملی چه اتفاقی رخ می‌دهد؟
 دیروز فدراسیون جهانی نامه زد و به طور رسمی اعلام کرد که امکان برگزاری مسابقات جهانی گزینشی المپیک وجود ندارد. این ضربه بزرگی به تیم ما بود چون واقعاً این شانس را داشتیم که بتوانیم سهمیه‌های خود را افزایش بدهیم اما حالا نمی‌دانیم که چه اتفاقی رخ می‌دهد. 
در دو وزن بالای 60 درصد شانس داشتیم. امید احمدی صفا و مسلم مقصودی دو بوکسور تیم ملی بودند که این شانس را داشتند که در این مسابقات سهمیه را به دست بیاورند اما بدشانسی آوردیم.
فدراسیون جهانی اعلام کرده سهمیه‌ها را تقسیم می‌کند، چند سهمیه ممکن است به ایران برسد؟
 حداقل باید دو تا سهمیه به ما بدهند. 32 سهمیه تقسیم می‌شود که رنکینگ‌ها و البته آخرین مسابقات را قرار است مورد ارزیابی قرار بدهند.
 امید احمدی صفا و اشکان رضایی دو نفری هستند که به نظرم شانس دارند.
اگر این دو سهمیه به تیم ملی بوکس برسد، نتیجه خوبی ثبت می‌شود.
 می‌توانستیم در کسب سهمیه رکورد بزنیم. در گذشته کسب سهمیه راحت‌تر بود چون سهمیه را فقط در مسابقات قهرمانی آسیا و جهانی می‌گرفتیم اما الان آسیا و اقیانوسیه یکی شدند و در جهانی هم سخت‌تر شده است. این بار شش نفر به فرانسه اعزام می‌شدند که حداقل دو نفر می‌توانستند شانس کسب سهمیه باشند. ضمن اینکه احسان روزبهانی هم ما را قانع کرده بود که می‌تواند خیلی بهتر باشد. حالا امیدوارم حداقل در توزیع سهمیه عدالت برقرار شود و به حق‌مان برسیم.

Page Generated in 0.0053 sec