printlogo


کد خبر: 224827تاریخ: 1399/11/29 00:00
مسعود شجاعی لیست مازاد تراکتور را اعلام کرد
از فخرالدینی و هخامنش تا حمزاوی!

لیلا امیری  
 
اگرچه نیم‌فصل اول لیگ بیستم تمام شده اما هنوز نقل‌و‌انتقالات زمستانی رسماً استارت نخورده و قرار است از 2 تا 28 اسفندماه جابه‌جایی‌ها و قراردادهای جدید انجام و ثبت شود. با وجود اینکه یک هفته به شروع رسمی نقل‌و‌انتقالات مانده اما از الان نام‌های زیادی برای جابه‌جایی به گوش می‌رسد که یکسری از آنها عجیب و دور از انتظار است؛ مثلاً لیست مازاد تراکتور که دیروز از سوی علیرضا رحیمی معاون باشگاه تبریزی اعلام شد. 
در این رابطه گفته می‌شود عکاشه حمزاوی، میلاد فخرالدینی و وفا هخامنش در لیست مازاد مسعود شجاعی قرار دارند: «حمزاوی عملکرد خوبی نداشت و احتمالاً در لیست مازاد خواهد بود، وفا هخامنش عملکرد خوبی نداشت و شاید در لیست مازاد باشد و احتمال دارد میلاد فخرالدینی با تیم نباشد. اینکه آینده‌شان چه باشد را نمی‌دانیم شاید فسخ کنند و شاید هم معاوضه انجام شود. ما تلاش می‌کنیم در این پست‌ها تغییراتی داشته باشیم. در فهرست زیر 25 سال و زیر 23 سال هم تغییراتی را خواهیم داشت و تعارفی در این باره نداریم چون تیم اگر نتیجه بگیرد همه راضی خواهیم بود.»
 نکته جالب این است که وفا هخامنش و میلاد فخرالدینی معمولاً جزو نفرات اصلی تیم بوده‌اند و عکاشه حمزاوی هم در نیم‌فصل اول 11بار به میدان رفته که پنج‌بار آن در ترکیب ثابت بوده. البته حمزاوی باور ندارد در لیست مازاد قرار گرفته: «نمی‌دانم و اصلاً چیزی نشنیده‌ام. از باشگاه با من هیچ صحبتی نکردند و نگفتند در فهرست مازاد هستی و جدا خواهی شد. من رابطه بسیار خوبی با مسعود شجاعی دارم و به سرمربی و کاپیتان تیم علاقه‌مند هستم. به هر حال همه چیز در آینده مشخص خواهد شد و بهتر است صبر کنیم.»
 اینکه حمزاوی در لیست مازاد قرار بگیرد چندان عجیب نیست چون این بازیکن به‌طور میانگین در 15 بازی نیم‌فصل اول، حدود 30 دقیقه به میدان رفت که نشان می‌دهد حتی بازیکن یک‌نیمه‌ای هم نبوده اما در مورد میلاد فخرالدینی و وفا هخامنش شرایط فرق می‌کند.
فخرالدینی در دو بازی ابتدای فصل خیلی کم در ترکیب تیمش قرار گرفت و به‌عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شد اما بعد از آن، 9 بازی پیاپی در ترکیب اصلی بود که در 5 بازی آن به‌طور کامل حضور داشت و فقط در 4 بازی تعویض شد که تعویض‌ها در دقایق پایانی رخ داد. سپس در هفته دوازدهم غایب بود اما باز هم در هفته سیزدهم و چهاردهم در ترکیب اصلی قرار گرفت و به‌طور کامل بازی کرد که در هفته پانزدهم ناگهان نیمکت‌نشین شد. 
شاید همین نیمکت‌نشینی چندان به مزاج میلاد فخرالدینی خوش نیامد تا خودش خواهان جدایی شود. فخرالدینی درباره بحث جدایی‌اش از تراکتور می‌گوید: «اینکه گفته‌اند میلاد فخرالدینی در فهرست مازاد است خبر درستی نیست و شاید هم برداشت رسانه‌ها غلط بوده. من از سه ماه پیش به آقای شجاعی گفتم در تبریز نمی‌توانم بمانم و هفته گذشته هم به باشگاه نامه رسمی زدم و درخواست جدایی دادم. دلیل جدایی‌ام از تراکتور هم مشکل خاصی نیست. من سال‌ها در تراکتور بوده‌ام و این تیم و هوادارانش را دوست دارم اما مشکلات خانوادگی باعث شده جدا شوم. بازیکنی که 15 بازی در یک نیم‌فصل انجام دهد، طبیعی است که در فهرست مازاد نباشد و من با آقای شجاعی هم رابطه خوبی داشته‌ام. خودم می‌خواهم از تیم بروم، اینکه ماجرا وارونه نشان داده شود وجهه خوبی ندارد. مقصد بعدی‌ام فعلاً مشخص نیست، پیشنهادهایی دارم اما اول باید با تراکتور فسخ کنم و بعد از آن اطلاع‌رسانی خواهم کرد.»
 اگرچه فخرالدینی خودش به‌دنبال جدایی است اما در مورد وفا هخامنش ظاهراً شرایط کاملاً فرق می‌کند. هخامنش به‌طور میانگین در هر بازی نیم‌فصل اول بیش از 62 دقیقه بازی کرده است. او در هفته اول و دوم در ترکیب اصلی بود. در هفته سوم بازی نکرد و در هفته چهارم تنها یک دقیقه شانس حضور در میدان پیدا کرد. بعد از آن، 8 بازی به‌طور کامل در میدان بود که در هفته سیزدهم جایی در ترکیب نداشت اما در هفته چهاردهم باز هم 90 دقیقه بازی کرد. با این روند تصور می‌شد باز هم در ترکیب اصلی باشد اما در هفته پانزدهم هم حتی یک دقیقه فرصت حضور در میدان پیدا نکرد. با این وجود او در نیم‌فصل اول یکی از بازیکنان اصلی تراکتور به حساب می‌آمد که بودن نامش در لیست مازاد تراکتور تعجب خیلی‌ها را به‌دنبال داشت.
با وجود اینکه بودن نام میلاد فخرالدینی و وفا هخامنش در لیست بازیکنانی که قصد دارند از تراکتور جدا شوند یا اینکه در لیست مازاد قرار گرفتند عجیب است، اما در مورد عکاشه حمزاوی شرایط کمی فرق دارد. با این حال با توجه به اینکه چند بازیکن دیگر از جمله محمدجواد ملایی، علی نجفی، محمدسجاد قلی‌بیگی، مهدی ببری، سیدمحمد خرم‌الحسینی، محمد مسلمی‌پور، محمد قادری، محمدامین اسدی، محمدمهدی قنبری و... به تعداد انگشتان یک دست‌شان هم در ترکیب تراکتور قرار نگرفتند، بودن این نام‌ها در لیست مازاد کمی عجیب است اما بدون شک مسعود شجاعی برنامه‌های جالبی برای روزهای بهتر تراکتور دارد که باید دید چه بازیکنانی به تیم در نیم‌فصل دوم اضافه می‌شوند و نتایج به شکل خواهد شد.
 

Page Generated in 0.0064 sec