printlogo


کد خبر: 224810تاریخ: 1399/11/29 00:00
NBA

رکوردشکنی نتس
در شب درخشش کایری ایروینگ و جیمز هاردن، تیم بروکلین نتس موفق شد از بیست‌و‌نهمین بازی‌اش در فصل جاری NBA یک پیروزی مهم و توأم با رکورد کسب کند. در این بازی که کایری ایروینگ با 40 امتیاز، امتیاز‌آورترین بازیکن نتس بود و جیمز هارن هم با کسب 29 امتیاز، 14 پاس گل و 13 ریباند تریپل دابل کرد، میهمان نیویورکی موفق شد ساکرامنتو کینگز را با نتیجه 136 به 125 شکست دهد. این در حالی بود که نتس کوارتر اول را با یک امتیاز اختلاف و کوارتر چهارم را با 8 امتیاز اختلاف واگذار کرد اما پیروزی در کوارتر‌های دوم و بخصوص سوم که با 13 امتیاز اختلاف صورت گرفت، کمک کرد که تیم یازدهم جدول کنفرانس غرب را شکست دهند.
این بهترین نمایش هجومی نتس بود که منجر به سومین پیروزی متوالی‌اش و پنجمین برد پیاپی این تیم برابر ساکرامنتو کینگز شد. در سمت مقابل برای کینگز این باخت سبب شد که تعداد شکست‌هایش در این فصل از تعداد پیروزی‌هایش بیش از پیش شود (15 به 12). زیباترین بخش از نمایش هجومی نتس پرتاب‌‌های سه‌امتیازی باورنکردنی این تیم بود که رکوردی جدید را برای این تیم در NBA به ثبت رساند. نتس 27 پرتاب سه امتیازی موفق داشت که بالاترین آمارش در تاریخ این تیم و سومین آمار بالا در تاریخ NBA بود. چیزی که باعث می‌شد این رکورد تحسین‌برانگیزتر جلوه کند، درصد موفقیت پرتاب‌های 3 امتیازی نتس بود که به 4/57 درصد (27 پرتاب از 47 پرتاب) رسید.
 
 کلیپرز همچنان در تعقیب رقیب همشهری
کلیپرز خیال کم آوردن از رقیب همشهری‌اش را ندارد و این را با کسب بیست‌و‌یکمین پیروزی‌ خود در بیست‌ونهمین بازی‌اش در این فصل NBA نشان داد. برای کسب این پیروزی که در سالن استیپلز سنتر شهر لس‌آنجلس و با نتیجه 125 به 118 مقابل میامی هیت رقم خورد، مارکوس موریس با 32 امتیاز، 2 پاس گل و 3 ریباند امتیازآورترین بازیکن تیم کلیپرز بود تا این تیم اکنون از حیث کسب پیروزی با رقیب همشهری‌اش، لس‌آنجلس لیکرز برابر باشد با این تفاوت که لیکرز یک بازی کمتر دارد.
 در حالی که میامی هیت در کسب امتیاز از پرتاب‌های 2 امتیازی منطقه پرتاب و زیر سبد موفق‌تر بود (18 تا از 22 پرتاب)، این کلیپرز بود که پرتاب‌های 3 امتیازی موفق بیشتری داشت و 15 تا از 32 پرتابش از پشت قوس داخل سبد رفت. این در حالی بود که تنها 8 تا از 36 پرتاب 3 امتیازی موفق هیت داخل سبد رفت. در ترکیب تیم میامی هیت جیمی باتلری که با کسب 30 امتیاز، 10 پاس گل و 10 ریباند تریپل دابل کرد، تأثیرگذارترین بازیکن بود اما در نهایت میامی با 7 امتیاز اختلاف نتیجه را واگذار کرد.
 
  توفان کری در تقابل فینالیست‌های سابق
نه خبری از کلی تامپسون بود، نه از کوین دورانت، نه لبران جیمز، نه کایری ایروینگ و نه کوین لاو اما نبود هیچ یک از آنها سبب نشد تقابل تیم‌هایی که تا سه سال پیش فینالیست‌های همیشگی NBA بودند جذابیتش را از دست بدهد. در واقع این بازی جز ستاره‌های جدا شده از دو تیم، هیچ چیز دیگری کم نداشت بخصوص که استیفن کری و دریموند گرین هنوز در گلدن استیت وریرز هستند تا هواداران یکی از موفق‌ترین تیم‌های کنفرانس غرب در سال‌های اخیر را به وجد آورند. کری در نیم ساعت حضورش در زمین بازی یک تنه 36 امتیاز کسب کرد تا امتیازآورترین بازیکن در پیروزی خانگی 129 به 98 گلدن‌استیت باشد؛ هرچند آبی‌پوشان سانفرانسیسکو هنوز در رده هشتم جدول کنفرانس غرب هستند و با مدعیانی مانند یوتا جاز و دو تیم شهر لس‌آنجلس فاصله زیادی دارند. کری که علاوه بر 36 امتیازش، 6 پاس گل و 2 ریباند هم داشت، تنها یک بار توپ را لو داد. او 7 تا از 11 پرتابش در منطقه پرتاب (2 امتیازی) و 13 تا از 19 پرتاب 3 امتیازی‌اش را داخل سبد انداخت. برخلاف او دریموند گرین بیشتر روی بازیسازی تمرکز داشت و آمار خارق‌العاده 16 پاس گل داشت.
برخلاف گلدن‌استیت، شوالیه‌های کلیولند که در این فصل اوضاع و احوالشان چندان تعریفی ندارد، برای نوزدهمین بار در بیست‌و‌نهمین بازی‌اش متحمل شکست شدند و الان در رده سیزدهم جدول 15 تیمی کنفرانس شرق قرار دارند. این یعنی که هم‌تیمی‌های سابق لبران جیمز امسال شانس زیادی برای حضور در مرحله پلی‌آف ندارند. 23 امتیازی که کولینز سکزتون و 17 امتیازی که سدی عثمان گرفت هم به شوالیه‌های کلیولند کمکی برای کسب پیروزی در سالن چیس سنتر نکرد.

Page Generated in 0.0047 sec