printlogo


کد خبر: 224809تاریخ: 1399/11/29 00:00
سویا- دورتموند؛ ساعت 23:30
انگیزه‌های مشابه، شرایط متفاوت

سویا و بوروسیادورتموند امشب در بازی رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سانچس پیس خوان مقابل هم قرار می‌گیرند؛ دو تیمی که بعد از مرحله گروهی لیگ اروپا در فصل 2010-2009 با یکدیگر روبه‌رو نشده‌اند و در تلاشند خود را در میان بزرگان اروپا جا بیندازند.
سویا این اواخر فرم فوق‌العاده‌ای پیدا کرده، 9 بازی آخرش در رقابت‌های مختلف را برده و در این مدت تنها یک گل دریافت کرده است. بعد از رکوردشکنی و رسیدن به ششمین قهرمانی در لیگ اروپا، هدف اولیه خولن لوپتگی یعنی صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان محقق شده و در شرایط خوبی برای رسیدن به دیگر هدف تیم، حضور در میان چهار تیم بالای جدول لالیگا قرار دارند.
در واقع برد یک بر صفر شنبه برابر اوئسکا باعث شده هفت امتیاز با تیم پنجم جدول، رئال سوسیداد، اختلاف ایجاد کنند آن هم با یک بازی کمتر و برای همین لوپتگی می‌تواند از تمام انرژی تیمش برای عبور از دورتموند استفاده کند.
با توجه به قدرت دفاع تیمی سویا و شرایط نابهنجار اخیر دورتموند، سویا می‌تواند روی فرصت صعود به یک‌چهارم‌نهایی فکر کند، اتفاقی که در تاریخ باشگاه تنها یک بار افتاده است.
دورتموند البته در سال 1997 قهرمان این تورنمنت شده و آخرین بار در سال 2013 تا فینال هم پیش رفته اما امید به تکرار آن دستاوردها در حال حاضر بیش از حد خوش‌بینانه به نظر می‌رسد. دوران گذار یکی از اصطلاحات پرکاربرد در فوتبال است اما واقعاً با شرایط دورتموند همخوانی دارد که لوسین فاوره را دو ماه قبل اخراج کرده و ادین ترزیچ را به جای او روی نیمکت نشانده است. دورتموند در حال حاضر اوضاع نابسامانی دارد هرچند دوشنبه تأیید شد مارکو رز، مربی حال حاضر بوروسیا مونشن گلادباخ، در تابستان مربی این تیم می‌شود. بر خلاف سویا، جایگاه این تیم برای کسب سهمیه اروپایی از طریق لیگ کاملاً متزلزل است. تساوی خانگی 2 بر 2 برابر هوفنهایم باعث شد شش امتیاز از تیم‌های سوم و چهارم جدول، آینتراخت فرانکفورت و ولفسبورگ عقب باشند. در عین حال نباید فراموش کرد دورتموند در مرحله گروهی صدرنشین شد و سویا نشد ضمن اینکه با داشتن ارلینگ هالند بازیکنی در اختیارشان است که اگر روزش باشد، هر حریفی را تهدید می‌کند. مهاجم نروژی در چهار بازی این فصل لیگ قهرمانان 6 گل زده و به دنبال تثبیت جایگاه خود به عنوان «پسر طلایی» است؛ چیزی که با یک گل در خانه حریف ثابت می‌شود. سویا خسوس ناباس، لوکاس اوکامپوس و مارکوس آکونیا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و یوسف النصیری برای بازی در خط حمله با لوک دیونگ رقابت دارد. دورتموند هم در سفر به سویل، رومن بورکی، توماس میونیه، لوکاژ پیژچک، اکسل ویتسل، تورگان آزار و مارسل اشملتزر را ندارد.
 
 
‌ترکیب احتمالی
 سویا: بونو؛ ویدال، کاند، کارلوس، اسکودرو؛ فرناندو، جوردن، راکیتیچ؛ سوسو، گومز؛ النصیری
دورتموند: هیتز؛ جان، آکانجی، هوملز، گریرو؛ بلینگهام، دلانی؛ سانچو، رویس، رینا؛ هالند
 

 


Page Generated in 0.0061 sec