printlogo


کد خبر: 224806تاریخ: 1399/11/29 00:00
نادال: مشتاق قهرمانی‌های بیشترم

رافائل نادال که مصدومیت کمرش در اوپن استرالیا دارد بهتر می‌شود، گفته که همچنان مشتاق قهرمانی‌های بیشتر است. او برای 43امین بار در مرحله یک‌چهارم نهایی یک گرند اسلم بازی می‌کند و قرار است روبه‌روی استفانوس تسیتسیپاس قرار بگیرد.
نادال می‌گوید: «من تنیس بازی می‌کنم. من تنیس را دوست دارم. من کاری که انجام می‌دهم را دوست دارم. این موضوع اصلی است. البته بسیار انگیزه دارم که گرند اسلم‌ها را فتح کنم و در مهم‌ترین رویدادهای سال بازی کنم. تردیدی در این باره نداشته باشید اما من هرگز وسواس آن را نداشته‌ام که تلاش کنم بهترین باشم. من کارها را تنها به شیوه خود انجام می‌دهم و این روش برای من جواب داده است.
به نظرم جاه‌طلبی مهم است اما باید جاه‌طلبی سالمی داشته باشید. اگر بیش از حد جاه‌طلب باشید، ممکن است زمانی که نتوانید به همه دستاوردهایی که به دنبالشان هستید برسید، دچار ناامیدی شوید. من هرگز چنین رویکردی را در ورزش و در دوران حرفه‌ای‌ام نداشته‌ام.»
این فوق ستاره اسپانیایی که در سال 2009 فاتح اوپن استرالیا شد، در روز دوشنبه در ملبورن پارک توانست فابیو فونینی از ایتالیا را با نتایج 6-3، 6-4 و 6-2 شکست دهد و به مرحله یک‌چهارم نهایی برسد.
نادال پنج سال را به عنوان تنیسور شماره یک دنیا در رده‌بندی ATP به پایان برده است. او می‌خواهد به رکورد قهرمانی در 21 گرند اسلم برسد و اولین مرد در دوران اوپن (از سال 1968) شود که هر چهار تورنمنت بزرگ دنیا را دو بار فتح کرده است.
او که در روزهای اخیر زمان تمریناتش را بیشتر کرده، می‌گوید: «اگر اوضاع من در پنج روز گذشته و امروز را مقایسه کنید، می‌بینید که شرایط عوض شده است و دید و ذوق من هم کاملاً متفاوت شده است. من عاشق این ورزش هستم و همیشه نهایت تلاش خودم را دارم. من می‌خواهم هر روز در بالاترین استانداردها رقابت کنم. برای من، مهم‌ترین مسأله این است که شخصاً از عملکردم رضایت داشته باشم و هنگام بازگشت به خانه به خودم بگویم که تمام تلاشم را انجام دادم. این چیزی است که باعث شادی من می‌شود و آرامش را به من می‌دهد.»
هنگامی که از او سؤال شد نظرش چیست که می‌تواند در دوران همه‌گیری ویروس کرونا بازی کند، گفت: «ما خوش‌اقبال هستیم که توانسته‌ایم شغلمان را ادامه دهیم. برای ما جای هیچ شکایتی وجود ندارد. اوضاع اصلاً بی‌نقص نیست اما بازیکنان فرصت رقابت و ادامه کار خود را دارند. ما در این سیرک افراد مهمی هستیم اما آدم‌های مهم زیادی هستند که نیاز دارند این تور برگزار شود تا زندگی‌شان دچار مشکل نشود. مهم است که راه حل‌هایی برای مراقبت از ورزشکاران در نظر گرفته شود، آن هم در چنین شرایط سختی، تا آنها بتوانند در اغلب هفته‌ها بازی کنند.»
نادال سه بازی اخیر مقابل تسیتسیپاس را با پیروزی پشت سر گذاشته است و او را در نیمه‌نهایی اینترناتسیونالی BNL ده ایتالیا در رم در سال 2019 و در نیتو ATP در سال‌های 2019 و 2020 شکست داده است. او در اوپن استرالیا در سال 2019 هم تسیتسیپاس را با نتایج 6-2، 6-4 و 6-صفر برد.
 

Page Generated in 0.0058 sec