printlogo


کد خبر: 224803تاریخ: 1399/11/29 00:00
لغو مسابقات بین‌قاره‌ای
تیم ملی فوتبال ساحلی و یک دنیا ابهام

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران یکی از تیم‌هایی است که با پاندمی ویروس کرونا نتوانسته در هیچ رویداد و مسابقه‌ای شرکت کند و مسابقات جهانی این رشته یکی پس از دیگری لغو شده است. در آخرین مورد، مسابقات بین قاره‌ای فوتبال ساحلی که هر ساله به میزبانی امارات برگزار می‌شد و ایران هم مدعی عنوان قهرمانی به شمار می‌رود، لغو شد.
این تورنمنت جهانی پیش از هم در دو مقطع مختلف لغو و قول‌هایی مبنی بر برگزاری آن داده شده بود اما در نهایت سازمان جهانی فوتبال ساحلی با برگزاری این مسابقات مخالفت کرد. 
با لغو این رویداد، سومین اردوی ساحلی‌بازان ایران هم در اسفندماه سال جاری برگزار نشد و ملی‌پوشان راهی شهرهای محل اقامت خود شدند.
پیش از این نیز، دو رویداد مهم این رشته لغو شده بود. جام ملت‌های آسیا و المپیک ساحلی دو تورنمنت مهمی بودند که پیش از این قرار بود در بهار 1400 برگزار شوند اما این دو رشته هم لغو شده‌اند و حداقل تا سه ماه نخست سال 1400 هیچ رویدادی در برنامه سازمان‌های جهانی قرار ندارد.
در حال حاضر تنها ابهام موجود درباره این رشته، نامشخص بودن تکلیف تیم‌های صعود کننده به جام جهانی فوتبال ساحلی است. با لغو جام ملت‌های آسیا که حکم انتخابی جام جهانی را داشت، AFC اعلام کرد که در صورت برگزاری جام جهانی، نماینده‌های آسیا را به فیفا معرفی خواهد کرد اما ساز و کار انتخاب تیم‌ها نامشخص است و هیچ کشوری نمی‌داند که به طور قطعی به این رقابت‌ها اعزام خواهد شد یا خیر.
 

Page Generated in 0.0052 sec