printlogo


کد خبر: 224800تاریخ: 1399/11/29 00:00
برنامه انتخاباتی ما چند ضلعی است
عزیزی خادم: تغییر وضع موجود اولویت من است

انتخابات فدراسیون فوتبال دهم اسفندماه برگزار می‌شود و چهار کاندیدا تأیید صلاحیت شده‌اند تا در این کارزار رقابت کنند. از جمله این کاندیداها شهاب‌الدین عزیزی خادم است که سابقه حضور در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و همچنین هیأت مدیره دو باشگاه سایپا و پیکان را در کارنامه دارد. عزیزی خادم از برنامه‌هایش برای انتخابات می‌گوید و اینکه چطور می‌خواهد فوتبال ایران را از بحران کنونی خارج کند.
 
به عنوان نخستین سؤال. شما یکی از کاندیداهای حاضر در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال هستید. تحلیل شما از این انتخابات چیست؟
 انتخابات این دوره اهمیت بیشتری دارد، آن هم به چند دلیل. این انتخابات بعد از اصلاح اساسنامه برگزار می‌شود. سال‌ها شاهد این موضوع نبودیم. این نکته مهمی است که انتخابات را از دوره‌های قبل مجزا می‌کند. صاحب اساسنامه‌ای شده‌ایم که سند راهبردی در فوتبال است.
با توجه به اینکه شرایط فدراسیون فوتبال پیچیده است، فکر نمی‌کنید حضور در این پست ریسک بزرگی است؟
 در این برهه زمانی، فوتبال ملی در یک بحران بزرگ است. عبور از این بحران نیازمند عزم ملی و صبوری است تا ان‌شاءالله سربلند از این برهه خارج شویم. نکته دیگر که اهمیت این انتخابات را بیشتر می‌کند، آزمون بزرگی برای تعهد به دموکراسی و حرکت در مدار قانون و عدالت است. امیدوارم با برنامه‌هایی که داریم، در صورت انتخاب بتوانیم مشکلات را حل کنیم و از این بحران کنونی خارج شویم.
فدراسیون فوتبال با مشکلات عدیده مالی و اقتصادی مواجه شده است. برای عبور از این معضل چه برنامه‌ای دارید؟
 داریم در یک چارچوب حرکت می‌کنیم. برنامه انتخاباتی ما چند ضلعی است که یکی از ضلع‌های آن اقتصادی است. بنده و تیمم فوتبال ملی را دنبال می‌کنیم. گفت و گوهای مفصلی انجام دادیم و واقعیت‌ها و فرصت‌ها و تهدیدها را بررسی کرده‌ایم. برنامه راهبردی را آماده کرده‌ایم که مباحث اقتصادی و اهداف و راهبردها در آن دیده شده است.
کمی بیشتر درباره برنامه‌های‌تان صحبت می‌کنید؟
 برنامه پیشنهادی من با افق چهارساله با رویکرد دانش بنیان و با هدف مدرن‌سازی فوتبال تدوین شده است. امید دارم این برنامه مورد پذیرش واقع شود. روی این برنامه کار شده است. در چند سال گذشته در فوتبال ملی برنامه‌ای نداشتیم. برنامه ما می‌تواند آرامش و رشد و شفافیت و عدالت و افتخار را به فوتبال بدهد.
 برنامه‌ شما آماده است تا در صورت انتخاب بتوانید کارتان را آغاز کنید؟
 کار برنامه ما به اتمام رسیده است. تحقق این اهداف برآمده از نظرسنجی و مطالبات ملی است. ضعف‌ها مورد مطالعه واقع شده است. برنامه ما قابلیت اجرا دارد و تمام حوزه‌های اقتصادی، فنی و ساختارهای مالی و شفافیت و پاسخگویی در آن دیده شده است. تحقق این اهداف نیازمند انسجام، هم‌افزایی، دلسوزی و مهم‌تر از همه صبر و توکل به خدا است. تلاش‌مان این است که قوانین فوتبال سالم و به روز را تدوین و عملیاتی کنیم و سرمایه اجتماعی را نه تنها برگردانیم بلکه ارتقا هم بدهیم.
برای پیشرفت و توجه بیشتر به تیم‌های پایه، فوتبال بانوان، فوتبال ساحلی و فوتسال چه تفکراتی در سر دارید؟
 برنامه ما جامع است که با آخرین روش‌ها مورد مطالعه قرار گرفته است تا قابلیت اجرایی داشته باشد. چه در حوزه زنان و چه در حوزه پایه و فوتسال کاملاً کار کارشناسی انجام شده است. برنامه به تنهایی اجرا نمی‌شود و برای آن نیاز به ابزار اجرایی دارد. فکر می‌کنم بالاترین رکن اصلی برنامه، نیروی انسانی با کیفیت است. این نیروی انسانی با کیفیت بر برنامه مقدم است. خودمان را ملزم دیدیم برای اجرای این موضوع، هم نیروی انسانی با کیفیت تولید شود و در حوزه اجرا هم همین نیروی انسانی به عنوان نیروی محرکه حضور داشته باشند.
آیا امید دارید بتوانید وضعیت موجود را سر و سامان بدهید؟
 تغییر وضع موجود از اولویت‌های بنده است و امیدواریم با ایجاد تغییر در تمام حوزه‌ها که مطالبه افکار عمومی است، به این هدف برسیم. اولویت دیگر صعود به جام جهانی است که مسئولیت بزرگ و خطیری است. تمام کاندیداها محترم هستند و این فرصت را به فال نیک می‌گیرم. امیدوارم در یک فضای اخلاقی با حفظ قواعد بازی برنامه‌های‌مان را به مجمع ارائه بدهیم و مجمع هم تصمیم مبتنی بر انصاف بگیرد. 
ما در مقابل انتخاب خودمان را تسلیم می‌دانیم. هر تصمیمی مجمع بگیرد، خودمان را مکلف به اجرای آن می‌دانیم.
 

Page Generated in 0.0049 sec