printlogo


کد خبر: 224793تاریخ: 1399/11/28 00:00
سرمربی نفت مسجدسلیمان فسخ کرد
مجتبی حسینی در یکقدمی ذو ب‌آهن

سمیه مهدی‌پور  
 
خیلی وقت بود که انتظار می‌رفت رحمان رضایی از سرمربیگری ذوب‌آهن اصفهان برکنار شود اما این اتفاق هربار به دلایلی به تعویق می‌افتاد. این روند ادامه داشت تا اینکه باشگاه به رضایی اولتیماتوم داد و قرار شد ذوب‌آهن از 5 بازی باقی‌مانده تا نیم‌فصل اول 11 امتیاز از 15 امتیاز را کسب کند. شکست ذوب در همان بازی اول بعد از اولتیماتوم مقابل سایپا شرایط را سخت کرد. با این وجود رحمان رضایی که تیمش خوب بازی می‌کرد، امیدوار بود در بازی‌های بعد شاهد پیروزی تیمش باشد اما مقابل نفت مسجدسلیمان هم به تساوی رضایت دادند و دو امتیاز ارزشمند دیگر از دست رفت.
با این اتفاق، یعنی رحمان رضایی باید بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان از کار برکنار می‌شد اما به‌دلیل اینکه اشتباه داوری باعث شد گل سالم ذوب‌آهن مردود اعلام شود، باشگاه ذوب‌آهن به سرمربی جوان خود باز هم فرصت داد. در هفته سیزدهم ذوب‌آهن بالاخره موفق شد نساجی مازندران را در قائمشهر شکست دهد تا رضایی و دیگر اعضای باشگاه ذوب‌آهن امیدوار به روزهای بهتر شوند. البته یک روز هم از این برد نگذشته بود که جواد محمدی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن برکنار شد و جای او را فریدونی گرفت. بعد از این تغییرات، سبزپوشان اصفهانی باید مقابل سپاهان به میدان می‌رفتند که این بازی خانگی را واگذار کردند. همین بازی کافی بود تا مدیرعامل جدید باشگاه ذوب‌آهن خیلی زود دست به کار شود و رحمان رضایی را از سرمربیگری گاندوهای سبز برکنار کند.
بعد از اینکه رحمان رضایی از سرمربیگری ذوب‌آهن برکنار شد، شایعه‌های زیادی در مورد جانشین او به گوش رسید که مهم‌ترین آنها مجتبی حسینی، فرهاد مجیدی، مهدی تارتار و حسین فرکی بودند. در این میان خیلی‌ها شانس مجتبی حسینی را بیشتر می‌دانستند و حتی معتقد بودند دلیل اعتراض او به مشکلات نفت مسجدسلیمان، پیشنهاد باشگاه ذوب‌آهن اصفهان است. حسینی بعد از بازی با گل‌گهر هم به‌جای اینکه راهی مسجدسلیمان شود، به‌همراه تیم سیرجانی به تهران آمد که این مسأله باعث شد بحث بازگشت او به اصفهان جدی‌تر شود. در واقع خیلی‌ها معتقد بودند حسینی برای مذاکره با مسئولان باشگاه ذوب‌آهن اصفهان به تهران سفر کرده که هیچ‌وقت هم تکذیب نشد.
به هر حال شانس مجتبی حسینی هر لحظه بالاتر می‌رفت اما خبر رسید این سرمربی در همان ابتدای فصل 60 درصد از قراردادش را از نفت مسجدسلیمان دریافت کرده و بهانه‌ای برای جدایی ندارد. درست است که باشگاه نفت مسجدسلیمان مشکلات مالی زیادی دارد و هنوز بازیکنان نتوانسته‌اند مبلغ چندانی از قرارداد خود را بگیرند اما حسینی ظاهراً بیش از نیمی از قرارداد خود را در همان ابتدا دریافت کرده تا نتواند به‌راحتی از نفت مسجدسلیمان جدا شود.
با این اتفاق، ذوبی‌ها تلاش کردند با گزینه‌های دیگر مذاکره کنند. در چند روز گذشته هم خبر رسید فرهاد مجیدی به سبزپوشان اصفهانی نزدیک شده و احتمالاً هدایت این تیم را بر عهده بگیرد اما بازی هفته پانزدهم ذوب‌آهن مقابل مس رفسنجان انجام شد و چرچیچ نفر اول کادرفنی گاندوها بود. روز قبل از این بازی هم استقلال مقابل سپاهان شکست خورد که صحبت‌های عجیب محمود فکری باعث شد شایعه بازگشت احتمالی فرهاد مجیدی به استقلال روی زبان‌ها بیفتد. البته این خبر تأیید نشد و بعید است چنین اتفاقی بیفتد اما به هر حال فرهاد مجیدی ظاهراً شانس زیادی برای نشستن روی نیمکت ذوب‌آهن ندارد.
با این شرایط باز هم نام مجتبی حسینی به‌عنوان گزینه اصلی ذوب‌آهن مطرح شده اما با توجه به اینکه او با نفت مسجدسلیمان قرارداد دارد و نمی‌‌توانست بی‌پولی را برای جدایی بهانه کند، بعید بود بتواند جدا شود اما این اتفاق دیروز بالاخره افتاد. مجتبی حسینی که ظاهراً خاطرات خوبی از حضور در ذوب‌آهن دارد، به‌تازگی قرارداد خود را به‌صورت یکطرفه با نفت مسجدسلیمان فسخ کرده تا بتواند به اصفهان برگردد. این در حالی است که باشگاه نفت مسجدسلیمان هنوز واکنشی نسبت به فسخ یکطرفه قرارداد حسینی نداشته و باید دید آیا بحث پرداخت 60 درصد از قرارداد مجتبی حسینی درست است یا نه و اگر صحت دارد حسینی با چه بهانه‌ای قرارداد خود را به‌صورت یکطرفه فسخ کرده است.
 
نارضایتی اعضای نفت مسجدسلیمان از شرایط مالی
تیم نفت مسجدسلیمان این فصل هم با وجود مشکلات مالی فراوان در لیگ برتر شرکت می‌کند و مثل فصل‌های گذشته حالا که به نیم‌فصل مسابقات رسیده‌ایم، انبوهی از حاشیه‌ها به سراغ این تیم رفته است. در این شرایط مجتبی حسینی سرمربی نفت مسجدسلیمان و همچنین اعضای کادر فنی و بازیکنان از شرایط مالی و امکانات باشگاه به ستوه آمده‌اند که همین مساله منجر به فسخ قرارداد حسینی شد.  دیگر اعضای کادرفنی هم چندبار درخواست جدایی دادند اما هربار با وساطت اطرافیان و مخالفت مدیران باشگاه کارشان را ادامه دادند.  اگر طی روزهای آینده اتفاقات مثبتی در حوزه سخت‌افزاری برای نفت رخ ندهد، شاید شاهد موجی از جدایی‌ها در این تیم ریشه‌دار باشیم. این در حالی است که نفت با هزینه‌ای بسیار پایین و بازیکنان جوان و جویای نام وارد مسابقات لیگ برتر شده و نتایج خوبی هم به دست آورده است. حالا اما با توجه به سرازیر شدن مشکلات به سمت این تیم احتمالاً نیم‌فصل دوم سختی برای این تیم رقم بخورد. چراکه اکثر بازیکنان هم به دنبال فسخ یک طرفه قراردادشان هستند تا به تیم‌های دیگری بروند.
 

 


Page Generated in 0.0057 sec