printlogo


کد خبر: 224787تاریخ: 1399/11/28 00:00
شب رویایی لیگ قهرمانان در انتظار مهاجم بوشهری
طارمی در برابر رونالدو

رسول مجیدی     @Rasoulmajidi

اوایل فصل، وقتی مهدی طارمی مدام روی نیمکت می‌نشست و از آنجا نظاره‌گر بازی مارگا، مهاجم قدرتی پورتو بود، کمتر کسی فکر می‌کرد او بتواند چند ماه بعد چنان جای خودش را در ترکیب تیم باز کند که حالا هیچ‌کس تردیدی نداشته باشد که در مهم‌ترین بازی فصل پورتو از ابتدا به زمین می‌رود.
فردا شب پورتو در ورزشگاه دراگائو میزبان تیم یوونتوس و ستاره‌هایش است و هواداران تیم پرتغالی به خوبی می‌دانند که اگر قرار است تیم‌شان به کریستیانو رونالدو و یارانش ضربه بزند، باید طارمی را در ترکیب داشته باشد.
مهدی در بازی این هفته آبی و سفیدپوشان مقابل بواویشتا نشان داد که آمادگی بالای خودش را همچنان حفظ کرده است. بعد از یک نیمه غافلگیرکننده که با دو گل به سود میهمان به پایان رسید، این مهاجم بوشهری پورتو بود که در یک بازگشت سریع و در دقیقه 51 با ضربه‌ای از داخل محوطه جریمه، میزبان را به بازی برگرداند. ضربه طارمی در داخل محوطه جریمه البته برخوردی هم با پپه داشت اما به نام خودش ثبت شد تا او در لیگ پرتغال 9 گله شود.
در گل دوم پورتو هم باز می‌شد ردپایی از مهدی آقای گل دید. پاس او به کرونا، باعث شد تا مدافعین حریف روی وینگر پورتو خطای پنالتی انجام دهند و همین پنالتی برای بار دوم به تور دروازه بچسبد.
جالب اینجاست که پورتو چند دقیقه بعد دوباره صاحب پنالتی شد و بازهم طارمی بود که در متن حرکت قرار داشت. این‌بار او به کونسیائو (پسر سرجیو کونسیسائو، سرمربی تیم) پاس داد و بواویشتایی‌ها او را در محوطه جریمه سرنگون کردند اما این‌بار پنالتی به دست آمده به تیر خورد تا بازی با همین نتیجه 2-2 به پایان برسد.
حالا سرجیو کونسیسائو برای بازی فردا شب انتظار دارد مهدی دوباره در همان فرم همیشگی‌اش باشد. او به خوبی می‌داند که برای بازی بزرگی مثل بازی با یوونتوس نیازی نیست تا بازیکنانش را از نظر روحی آماده دیدار کند چون آنها به اندازه کافی انگیزه برای درخشش در این دیدار که سراسر اروپا به تماشایش می‌نشینند دارد. مخصوصاً اینکه ستاره پرتغالی یوونتوس یعنی کریستیانو رونالدو هم حی و حاضر است و رکورددار گلزنی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان. خیلی‌ها در ایران این بازی را دوئل رونالدو و طارمی می‌دانند. البته که کیفیت دو بازیکن تفاوت‌های چشمگیری دارد اما مسأله این است که هر دو بهترین گلزن فعلی باشگاه‌شان هستند.
طارمی روز گذشته به یک مجله پرتغالی درباره دیدار فردا شب گفت: «لیگ قهرمانان اروپا؟ ما پورتو هستیم و این فوتبال است. در فوتبال، هیچ چیز غیرممکن نیست. من می‌خواهم بازیکنی محبوب در پورتو باشم.»
مهدی تا به حال 19 بازی در لیگ انجام داده که در 12‌تای‌شان از ابتدا در زمین حاضر شده و موفق شده 9 گل به ثمر برساند. در واقع او بر اساس تعداد دقایق بازی‌اش، هر 122 دقیقه یک بار گلزنی کرده اما هنوز موفق به لرزاندن تور رقبا در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا نشده. بازی با یوونتوس از این جهت برای او مهم‌تر از همیشه است. از زمانی که طارمی لژیونر شده و در فوتبال پرتغال بازی می‌کند، هیچ‌گاه او در چنین آوردگاه حساس و پربیننده‌ای به میدان نرفته. این بازی قطعاً پرتماشاگرترین بازی باشگاهی طارمی در دنیا خواهد بود و درخشش در آن می‌تواند سکوی پرتابی باشد برای پیوستن مهاجم بوشهری به تیم‌ها و لیگ‌های بزرگتر اروپا.
 

Page Generated in 0.0055 sec