printlogo


کد خبر: 224785تاریخ: 1399/11/28 00:00
مهدوی کیا: دوست داشتم امروز در ایران ‌بودم
پرسپولیس از قهرمانی سیر‌نمی‌شود
با ادامه روند موفق نیم فصل اول و تقویتی تیم که در دستور کار تیم قرار دارد حتماً پنجمین قهرمانی متوالی هم در دسترس پرسپولیس خواهد بود

گفت و گو
ناصرقراگزلو     
 
 مهدی مهدوی کیا یکی از اسطوره‌های پرسپولیس است که از غم مرگ دو همبازی سابقش در پرسپولیس و تیم ملی هنوز بسیار اندوهگین است و روز گذشته هم وقتی با او صحبت کردیم، بسیار ناراحت و از درگذشت دو همبازیش بسیار متأثر بود. با این وجود دقایقی با آقا مهدی در خصوص بازی سرخابی‌ها در مقابل تیم جام جهانی 98 که در آن تیم رویایی حضور داشت صحبت کردیم. بازیکنی که از بازیکنان خوب تیم جام جهانی 98 بود و گل زیبایش مقابل آمریکا از ذهن علاقه‌مندان به فوتبال پاک نخواهد شد.
 
 آقا مهدی امروز شما را در بازی سرخابی‌ها مقابل تیم 98 خواهیم دید؟
نه متأسفانه من در آلمان هستم و بر خلاف میل باطنی‌ام که خیلی دوست داشتم در این بازی حضور داشته باشم اما به دلیل تعهدات کاری نمی‌توانم در ایران حضور داشته باشم. با این وجود خوشحالم که بقیه دوستان امروز در یک بازی خوب، یاد و خاطره روح آن دو عزیز را زنده نگه داشته و موجب شادی روح آن دو مرحوم خواهند شد. از همه بازیکنان سابق هم تشکر می‌کنم که وفاداری و حس همدردی‌شان را با خانواده دو مرحوم عزیز به این وسیله نشان خواهند داد.
شما خودتان هم با مهرداد و علی رابطه نزدیکی داشتید و ناراحتی در صدایتان مشهود است.
بله علی و مهرداد، دو دوست خوب و همبازی خیلی خوبم در پرسپولیس و تیم ملی بودند که اندازه یک دنیا از آنها خاطره داریم و به دلیل داشتن همین خاطرات زیاد است که تحمل غم فراق آنها برایم خیلی سخت است و وقتی خبر مرگ این دو عزیز را شنیدم شوکه شدم. مرگ برای آنها خیلی زود بود اما متأسفانه بیماری کرونا سایه شومش را بر سر همه انداخته و هر روز قربانیان زیادی در جهان می‌گیرد. ویروس منحوسی که امیدوارم هر چه زودتر برطرف شود و مردم بتوانند به روال عادی زندگی‌شان برگردند. علی بچه محل و همبازی‌ام بود و با مهرداد هم که سال‌ها در تیم ملی و پرسپولیس همبازی بودیم.
از این موضوع بگذریم و به پرسپولیس تیم سابق‌تان بپردازیم، در خصوص عملکرد یحیی گل محمدی در لیگ بیستم چه نظری داری؟
یحیی گل محمدی و سایر کادر فنی پرسپولیس واقعاً کادر کار بلدی هستند و خیلی خوب توانسته‌اند تیم پرسپولیس را هدایت کرده و این تیم را در کارزار سخت لیگ برتر هم بعد از آسیا به موفقیت‌های خوبی برسانند.
اما پرسپولیس در بعضی از پست‌ها مانند دفاع میانی و خط حمله کمبود دارد اما با درخشش بعضی از بازیکنان نظیر سیدجلال، کمال و احمد نوراللهی و کار تیمی خوب توانسته کمبودها را جبران کند و خوب نتیجه بگیرد.
بله به موارد خوبی اشاره کردید. روحیه تیمی بالایی در پرسپولیس وجود دارد که در کنار کار تیمی خوب توانسته این تیم را به موفقیت برساند. خوشبختانه پرسپولیس بعد از کسب چهار قهرمانی متوالی لیگ برتر و قهرمانی در جام حذفی و سوپر جام شخصیت بالایی داشته و روحیه قهرمانی و برد در پرسپولیس موجب شده، این تیم را در شرایط ایده‌آلی قرار دهد. شاید کمبودهایی هم بر اثر جدایی چند بازیکن در پرسپولیس در مقطعی به وجود آمده باشد اما با بهره‌گیری از کار تیمی و شخصیت بالایی که گفتم پرسپولیس توانسته باز هم روی روند برد قرار داشته باشد و خودش را به‌عنوان کاندیدای اصلی قهرمانی معرفی کند. در این بین پرسپولیس یک لیدر قدرتمند مانند سید جلال را دارد که در مواقعی که کار گره می‌خورد در دفاع و حتی گلزنی به پرسپولیس کمک می‌کند که نمونه‌اش را در چند بازی گذشته پرسپولیس به خوبی دیدیم. در خط دفاعی و در بعضی خطوط کمبودهایی وجود دارد اما کادر فنی بهتر از هر کسی می‌داند که پرسپولیس در چه پست‌هایی نیاز به تقویت دارد و حتماً در نیم فصل تیم را به بهترین شکل هدایت خواهد کرد.
مدعیان قهرمانی را چه تیم‌هایی می‌دانید و چقدر شانس برای قهرمانی پنجم پرسپولیس قایل هستید؟
با روحیه برتری‌جویی و بردی که در بین تک‌تک بازیکنان پرسپولیس وجود دارد و شکل تیمی موفقی که در پرسپولیس وجود دارد، من باز هم شانس قهرمانی زیادی را برای پرسپولیس قایل هستم. درست است که هنوز نیم فصل است و برای اظهارنظر کمی زود است اما با ادامه روند موفق نیم فصل اول و تقویتی تیم که در دستور کار تیم قرار دارد حتماً پنجمین قهرمانی متوالی هم در دسترس پرسپولیس خواهد بود و گلات قهرمانی به قول هواداران از تیم پرسپولیسی که من می‌بینم امری شدنی و تکرار شدنی است.
حضور ترابی و عیسی آل کثیر و بازیکنان جدیدی که کادر فنی پرسپولیس آنها را در نظر دارد، در پرسپولیس چگونه ارزیابی می‌کنید؟
ترابی بازیکن خیلی خوبی است که قبلاً هم در پرسپولیس ارزش خودش را نشان داده و در صورت قرار داشتن در فرم ایده‌آل حتماً می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. عیسی آل کثیر هم در کار گلزنی در آسیا و هم در لیگ در زمانی که برای پرسپولیس بازی کرد، ارزش فنی خودش را نشان داد و حتماً حضور این دو بازیکن در کنار نفرات جدید می‌تواند پرسپولیس قوی را قدرتمند سازد و قدرت قهرمانی تیم را به بالاترین شکل ممکن افزایش دهد. خوشحالم پرسپولیس همان تیمی شده که همه از آن انتظار دارند. تیمی تشنه قهرمانی که بازیکنانش از قهرمانی‌های متوالی‌اش سیر نمی‌شوند و عطش‌شان برای کسب قهرمانی‌های دیگر تمامی ندارد.
در آسیا شرایط پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در آسیا همیشه شرایط متفاوتی برای تیم‌های ایرانی وجود دارد چون بقیه تیم‌ها تا بن دندان مسلح هستند اما خوشبختانه پرسپولیس هم تجربه بالا و موفقی از حضورش در چند سال اخیر در آسیا دارد. تجربه‌ای که خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند تا در آسیا باز هم به نتایج خوبی برسد. شخصاً به تیم پرسپولیس و کادر فنی‌اش خیلی امیدوارم و از مدیریت این تیم انتظار دارم که بستر لازم را برای تیم مهیا سازند تا آنها فارغ از دغدغه نبود امکانات و موارد دیگر، تمام تمرکزشان را روی موارد فنی قرار دهند و بتوانند تیمشان را روی نوار موفقیت به خوبی پیش ببرند.

 


Page Generated in 0.0047 sec