printlogo


کد خبر: 224782تاریخ: 1399/11/28 00:00
بازگشت پرسپولیس به جاده قهرمانی
بایرن مونیخ ایران

سامان موحدی راد
 
حالا مشخص شد که شکست در برابر آلومینیوم تنها یک اتفاق بود. پرسپولیس بعد از از دست دادن 3 امتیاز در اراک حالا چهار بازی پیاپی است که برنده میدان شده و با ۱۲ امتیاز از ۱۲ امتیاز ممکن حرکت آرام و مطمئنش را به سمت صدر جدول در پیش گرفته است. حالا پرسپولیس 27 امتیازی شده و به رده دوم جدول صعود کرده و اگر در دیدار معوقه‌اش مقابل گل‌گهر نیز یک امتیاز بگیرد، به صدر جدول خواهد رفت.
وضعیت الان پرسپولیس خیلی شبیه وضعیت فصل پیش آنهاست. سال گذشته پرسپولیس با بردهای اقتصادی و پیروزی‌های یک بر صفر صدرنشینی طولانی‌اش در لیگ را تداوم بخشید و به این ترتیب چهارمین قهرمانی پیاپی را هم کسب کرد. با این حساب و با روند ثابت و بدون تغییر پرسپولیس شاید محتمل باشد که این تیم را مستحق‌تر از سایرین برای کسب قهرمانی بدانیم. آنها دیگر از حواشی چند ماه پیش گذشته‌اند و دوباره به یک تیم واقعی و با انگیزه و هدف تبدیل شده‌اند. تیمی که به سختی گل می‌خورد و می‌تواند از تک گلش تا پایان بازی حفاظت کند. مسأله‌ای که در ماه‌های اخیر از آن به عنوان یکی از نقاط ضعف یحیی گل‌محمدی یاد می‌شد.
تیم او دو دربی، فینال آسیایی و چند بازی لیگ برتری را در حالی که از حریفانش پیش بود با تساوی یا باخت عوض کرده بود و این می‌رفت به یک سندرم در پرسپولیس تبدیل شود. حالا اما بعد از شکست هوشیارکننده در برابر آلومینیوم آنها به تیمی تبدیل شده‌اند که با سوپرسیو سیدجلال حسینی پا به سن گذاشته‌ در دقایق پایانی بازی از تک گل سه امتیازی‌شان حفاظت می‌کنند و همین نگاه اقتصادی به بازی‌ها و امتیازات است که آنها را به مهمترین شانس قهرمانی در لیگ ایران بدل کرده است. وضعیت رقبای پرسپولیس هم چنان است که پر بیراه نیست اگر بگویم لیگ سرخ‌ها با لیگ سایر تیم‌های ایران فرق دارد و آنها در لیگ ایران در حال تبدیل شدن به بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا هستند.
بردهای آسان، برتری بر حریف پیش از ورود به زمین و قهرمانی‌های در دسترس. چنانکه شاید با همین نگاه در آستانه پایان نیم‌فصل اول بتوان گفت تیمی به اندازه پرسپولیس در ایران شانس و لیاقت قهرمانی را ندارد. همانطور که می‌دانید پرسپولیس در نیم فصل دوم حداقل دو مهره جدید و تأثیرگذار هم در ترکیب خود می‌بینید. اگر کیفیت فنی‌ مهدی ترابی و عیسی آل‌کثیر مثل 6 ماه پیش باشد، دیگر وضعیت برای سرخ‌ها دوچندان بهتر می‌شود. پرسپولیسی‌ها یک بازی عقب افتاده با گل‌گهر دارند که البته به دلیل محرومیت مهاجم گل‌گهر پیش از این بازی وارد حاشیه‌هایی شده اما چندان دور از دسترس نیست که آنها از این بازی حداقل امتیاز را کسب کنند و به این ترتیب بعد از چند هفته دوری از صدر جدول با شرایط برابر و تعداد بازی برابر با سایر رقبا بار دیگر به جایگاه اصلی‌شان در جدول لیگ برگردند.

Page Generated in 0.0053 sec