printlogo


کد خبر: 224779تاریخ: 1399/11/28 00:00
ترین‌های هفته پانزدهم لیگ برتر؛ طوفان در صدر

هفته پانزدهم لیگ برتر برگزار شد و نیم‌فصل اول برای همه تیم‌ها به جز پرسپولیس و گل‌گهر به پایان رسید. بقیه تیم‌ها از فرصت استراحت کوتاهشان استفاده می‌کنند و فقط سپاهانی‌ها علاوه بر استراحت نیم‌نگاهی هم به جدول دارند که بدانند قهرمان نیم‌فصل خواهند شد یا نه. استقلال هم به عنوان بازنده بزرگ این هفته خودش را برای یک نیم‌فصل بسیار سخت آماده می‌کند.
 
تیم هفته: سپاهان
یک بازی بی‌عیب و نقص از شاگردان محرم نویدکیا برای رسیدن به صدر جدول کافی بود. تیمی که در بازی‌هایی پیش از این اقتدار خط حمله‌اش را به رخ کشیده بود اما در بازی با استقلال علاوه بر این توانایی، تیمی بود که در تمام خطوط بدون اشتباه ظاهر شد. سپاهان که این فصل با کلین‌شیت میانه خوبی نداشت با یک سازماندهی دفاعی خوب و عملکرد عالی مدافعانش بخصوص امید نورافکن توانست پنجمین کلین‌شیت را هم به نام نیازمند ثبت کند. پیدا کردن یک بازیکن برتر در سپاهانی که استقلال را شکست داد کار بسیار سختی است. از سروش رفیعی که یک گل زد، محمدرضا حسینی که یک گل و چندین و چند موقعیت ساخت و سجاد شهباززاده و امید نورافکن و دانیال اسماعیلی‌فر و در رأس آنها محرم نویدکیا و کادرش می‌توان به عنوان ستاره‌های این بازی زیبا نام برد.
 
مربی هفته: محمد ربیعی
اگر بازی عقب افتاده با پرسپولیس نبود مس رفسنجان با شکست ذوب‌آهن ششمین هفته بدون باخت خود را پشت سر می‌گذاشت. این رکورد برای تیمی که برای اولین بردش 5 هفته صبر کرد، اتفاق خوبی است. محمد ربیعی نشان داد تعاریفی که در ابتدای فصل از تیم او باوجود باخت می‌شد درست بوده و حالا در چند هفته اخیر تیم او علاوه بر بازی خوب نتیجه را هم از آن خود می‌کند. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که اگر در نبردن‌های ابتدای فصل باید تا حدودی قرعه بازی با تیم‌های سخت را هم در نظر گرفت، در این چند هفته اخیر هم بازی با تیم‌های پایین جدولی هم در این نتایج خوب نقش داشته است. البته این مسأله چیزی از ارزش‌های تیم تازه به لیگ برتر آمده ربیعی و کار بزرگ او کم نمی‌کند.
 
گل هفته: حمید بوحمدان
وقتی پای انتخاب زیباترین گل می‌شود، شلیک‌های از راه دور شانس بیشتری برای انتخاب دارند. در میان این شوت‌های از راه دور اما بعضی‌ها از بقیه زیباترند. هفته پانزدهم لیگ برتر کلکسیونی از گل‌های راه دور داشت که انتخاب را سخت می‌کرد. در میان آنها اما می‌توان گفت گل حمید بوحمدان به حسین اکبر منادی یکی از زیباترین‌ها بود. گلی که برعکس بقیه شوت‌های از راه دور این هفته نه از روی ضربه ایستگاهی که در جریان بازی زده شد. شوت پای راست حمید بوحمدان با قدرتی بالا به سمت دروازه منادی روانه شد و دروازه‌بان سایپا در مهار این شوت ناتوان بود تا در همان دقایق وقت اضافه نیمه اول نتیجه بازی با همین گل استثنایی مشخص شود.
 
پاس گل هفته: رضا جعفری
تک گل سایپا مقابل تراکتور به خاطر خطای بازیکن این تیم روی مدافع تراکتور و حاشیه‌هایی که به دنبال داشت بیشتر مورد توجه قرار گرفت. به همین دلیل پاس خوب رضا جعفری روی این گل دیده نشد. شماره 7 سایپایی‌ها که با یک پاس عرضی و دقیق توپ را به مهرداد حیدری رساند. یک پاس گل که با لایی به مدافع تراکتور به بازیکن خودی رسید و یکی از بهترین پاس‌های این هفته بود. جعفری با این پاس گل بهترین بازیساز نارنجی‌پوشان با 3 پاس گل است.
 
بازیکن هفته: مهدی حسینی
دو گل از مهدی حسینی تقدیم به مجتبی حسینی شد تا بازیکن آلومینیوم اراک تنها دوگله هفته پانزدهم باشد. یک گل که روی اوت به دست آمد و یک گل هم با یک کار تیمی زیبا که مهدی حسینی به زیبایی این کار تیمی را به سرانجام رساند. گل دوم حسینی یکی از گل‌های زیبای هفته هم بود که با یک حرکت تکنیکی دروازه‌بان را از مقابل خود برداشت و تیمش را به برتری رساند. البته او به جز این فعالیت‌های مؤثر تهاجمی، در کمک به دفاع هم فعال بود. براساس آمار متریکا هافبک آلومینیوم اراک در 6 نبرد دفاعی شرکت کرد که 5 تکل موفق برایش ثبت شده، اصلاً خطا نکرده و 4 دفع توپ داشته است.
 
تصمیمات جنجالی داوری: عباس راکی (سایپا- تراکتور)
در هفته پانزدهم هم مانند بیشتر هفته‌های این فصل جنجال‌های داوری زیاد بود. گل سایپا که خطای بازیکن این تیم روی مدافع حریف به نظر می‌رسید در نهایت اما داور گل را سالم اعلام کرد. جنجال و توقف 10 دقیقه‌ای بازی به خاطر این گل در نهایت به نفع تراکتور شد چون آنها در همان وقت اضافه نیمه اول کار حریف را تمام کردند. در بازی نساجی و گل‌گهر هم پنالتی شاگردان مجید جلالی مشکوک بود و همین مسأله اعتراض شدید کادرفنی حریف را به دنبال داشت. البته داوران این هفته خوش‌شانس بودند که اشتباهات آنها چندان در نتایج بازی‌ها مؤثر نبود.
 (این مطلب پیش‌تر در سایت فوتبال 360 منتشر شد)
 

Page Generated in 0.0055 sec