printlogo


کد خبر: 224776تاریخ: 1399/11/28 00:00
در چنین روزی 28 بهمن 1384
ماجرای توهین روزنامه آلمانی به ایران در جام جهانی 2006

روزنامه تاگس اشپیگل جمعه هفته پیش کاریکاتوری را چاپ کرد که در آن چهار مرد را با جلیقه‌های انفجاری نشان می‌داد که در بالای جلیقه آنان نام ایران نوشته شده بود و در کنار این افراد سربازان ارتش آلمان با اسلحه ایستاده بودند و در زیر آن نوشته شده بود «چرا ارتش باید در جام جهانی فوتبال دخالت داشته باشد».
روزنامه نوی زوریخر سایتونک چاپ سوییس واکنش مسئولان این روزنامه آلمانی را «مسأله‌دار» خوانده و افزوده است، آنان هیچ حرکتی که نشان دهنده تأسف در این زمینه باشد از خود نشان نداده و در مقابل می‌گویند که این کاریکاتور فقط به دلیل بحث‌های داخلی در آلمان درباره حضور ارتش در بازی‌های فوتبال جام جهانی بوده و قصدی برای توهین به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در میان نبوده است.
این روزنامه سوییسی در ادامه این مطلب سؤالی را مطرح کرده است که اگر واقعاً قصد تاگس اشپیگل بحث در زمینه دخالت ارتش در جام جهانی بوده، چرا «کلاوس اشتوتمان» ترسیم کننده این کاریکاتور در بالای جلیقه‌های انفجاری این افراد، نام ایران را نوشته است؟
نوی زوریخر سایتونک با انتقاد از رفتار این روزنامه آلمانی نوشته است: این موضوع واقعاً شگفت‌انگیز است که این روزنامه حاضر نیست قبول کند که این امر توهین به یک ملت بوده است.
این روزنامه در پایان تأکید کرده است که «یک کلمه به عنوان عذرخواهی و یا ابراز تأسف، عقب‌نشینی یا تسلیم در برابر انتقادات و تهدیدات محسوب نمی‌شود».
 

Page Generated in 0.0058 sec