printlogo


کد خبر: 224756تاریخ: 1399/11/28 00:00
از شایعه استعفای مددی تا کناره‌گیری 3 عضو هیأت مدیره
استقلال در آستانه تغییرات مدیریتی؟

علاوه بر آنکه درباره ادامه بقای اعضای کادر فنی استقلال شایعات متعددی به گوش می‌رسد، پیرامون حیات مدیران باشگاه استقلال نیز مباحث گوناگونی مطرح می‌شود. بعد از بازی با سپاهان که منجر به شکست استقلال شد، دایره اخباری از این دست گسترش بیشتری پیدا کرد که حتی واکنش صریح اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال را هم به دنبال داشت. رئیس هیأت مدیره باشگاه استقلال در واکنش به خبر کناره‌گیری 3 عضو هیأت مدیره از باشگاه استقلال اعلام کرد که چنین خبری صحت ندارد و حتی باشگاه‌نشین‌ها قصد دارند از عوامل انتشار این خبر شکایت کنند اما به راستی آیا این خبر دروغ بوده که از سوی برخی جریان‌های خبری منتشر شده است؟ صحت این موضوع اما با گذشت زمان مشخص خواهد شد و بعید است که اتفاقاتی در پس پرده در حال رخداد نباشد و برخی رسانه‌ها از احتمال کناره‌گیری اعضای هیأت مدیره بگویند.
تکذیب استعفای 3 عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال زمانی بیشتر زیر سؤال می‌رود که درباره ادامه مدیریت احمد مددی در باشگاه استقلال نیز حرف و سخن بسیاری به گوش می‌رسد. گفته می‌شود مدیرعامل باشگاه استقلال که از ابتدای حضورش در این پست مهم از اتخاذ تصمیم‌های مهم منع شده بود و حتی بدون اجازه دیگر اعضای هیأت مدیره اجازه امضا ندارد، به دلیل بیماری قصد دارد از سمت خود کناره‌گیری کند اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد نباید صرفاً به حساب بیماری آقای مدیرعامل گذاشت.
بعد از شکست مقابل سپاهان انتقاد‌های بسیاری به مدیریت باشگاه استقلال شد و احمد مددی به شدت از سوی هواداران این باشگاه مورد نقد قرار گرفت. مددی که منصوب وزارت ورزش و جوانان است در این ایام که به اصطلاح روی صندلی مدیریت باشگاه استقلال جلوس کرده در بسیاری از سیاستگذاری‌ها ناکام بوده است. او حتی در برهه‌های حساس نیز حمایتی قاطعانه از سرمربی استقلال نداشت که این موضوع با واکنش‌های هواداران باشگاه استقلال و اهل فن نیز مواجه شد. همواره مددی با این سؤال مواجه بوده که چرا و به چه دلیل استراتژی مناسب را در زمان‌های بحرانی اتخاذ نمی‌کند و نمی‌تواند به چهره‌ای ویژه در رسانه‌ها بدل شود. چهره‌ای که خود یک وزنه مهم و اثر گذار در باشگاه استقلال باشد. به واقع مددی همواره چهره‌ای در سایه جلوه کرده که اثرگذاری آنچنانی روی وقایع این باشگاه ندارد و هیچ بعید نیست که همین فضای نا‌امید‌کننده‌ای که او از زمان ورودش به استقلال ایجاد کرده اسباب برکناری‌اش را فراهم آورد.
البته باید به این نکته مهم هم توجه داشت که اگر بنای وزارت ورزش و جوانان تغییرات مدیریتی در این باشگاه باشد، باید مدیری بر رأس کار گمارده شود که نقش محوری در این باشگاه داشته باشد. نه مدیری که چشمش به دست اعضای هیأت مدیره است و حتی در برخی تصمیم‌گیری‌های نقل و انتقالاتی نقشی ندارد.
از یاد نمی‌بریم که مهدی عبدیان، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال در نقل و انتقالات پیش فصل چگونه با جذب محمد نادری جایگاه مدیرعاملی را در استقلال زیر سؤال برد و نشان داد نقشی بس مهم‌تر از مدیرعامل را در این باشگاه ایفا می‌کند. شاید اگر مدیران استقلال به این نتیجه می‌رسیدند که در ظاهر هم که شده باید شأن مدیر خود را حفظ کنند امروز هرگز سرنوشت مددی به نقطه‌ای نمی‌رسید که هیچ کس از جدایی‌اش از استقلال ابراز نگرانی نکند و حتی برخی از رفتن او خرسند شوند. باید توجه داشت هرآنچه به سر مددی آمده لطمه‌ای جدی به اعتبار باشگاه هم هست و نباید فراموش کرد که زیر سؤال رفتن جایگاه او به عنوان مدیرعامل شأن باشگاه استقلال را هم زیر سؤال می‌برد.
به هرحال نباید از اهمیت تصمیم‌گیری در چنین برهه‌ای غافل بود. اگر بنا به ایجاد تغییرات در هیأت مدیره باشگاه استقلال باشد باید فردی در این موقعیت قرار بگیرد که بتواند تحولاتی بزرگ را در باشگاه استقلال ایجاد کند و لااقل سیاست کلامی تأثیرگذاری داشته باشد. نه مدیرانی که حتی از داشتن فن بیان و اثرگذاری رسانه‌ای بی‌بهره‌اند و تحت تأثیر افرادی قرار دارند که روی کاغذ جایگاهی پایین‌تر در بدنه مدیریتی استقلال برای آنها تعریف شده است. به واقع نسخه‌ای که برای مدیریت استقلال نوشته می‌شود اهمیت دارد و اگر تصمیم‌سازان این باشگاه به واقع قابلیت اتخاذ تحولی چشمگیر در این باشگاه را ندارند همان بهتر که مددی با هر اندازه تأثیرگذاری در استقلال باقی بماند تا لااقل برچسب بی‌ثباتی مدیریتی بر پیشانی این باشگاه نخورد.

Page Generated in 0.0046 sec