printlogo


کد خبر: 224752تاریخ: 1399/11/28 00:00
خبر

رانگنیک: پیشنهاد چلسی را رد کردم
رالف رانگنیک حاضر نشده به صورت موقت هدایت چلسی را به عهده بگیرد. رانگنیک 62ساله در حال حاضر مدیر ورزش و توسعه رد بول است و آخرین باری که روی نیمکت نشست در سال‌های 2018 و 2019 و برای تیم آربی لایپزیگ بود. او ممکن بود در استمفورد بریج به نیمکت برگردد اما حاضر نشد پس از اخراج فرانک لمپارد، مربی موقت چلسی باشد. او گفته است: «گفتم دوست دارم بیایم و با شما کار کنم اما نمی‌توانم این کار را برای چهار ماه انجام دهم. من که مربی موقت نیستم.» لمپارد پس از نتایج فاجعه‌بار از چلسی اخراج شد و توماس توخل، مربی سابق بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن جانشین او شده است. قرارداد توخل با چلسی 18ماهه است. رانگنیک که پیش‌تر مربی شالکه و هوفنهایم هم بوده، یکی از گزینه‌های جانشینی لمپارد بود. چلسی پیش‌تر هم از مربیانی مانند رافا بنیتس و گاس هیدینک به عنوان مربی موقت استفاده کرده است.
 
 
 فقط مسی و لواندوفسکی بهتر از برونو فرناندس
برونو فرناندس از منچستر یونایتد همچنان به گلزنی ادامه می‌دهد. او در بازی با وست‌بروم در لیگ برتر باز هم گل زد. شوت این ملی‌پوش پرتغالی به این معنا بود که او از یک فوریه 2020 که اولین بازی‌اش را برای یونایتد انجام داد، در 38 بازی در لیگ 22 گل زده است. او در این مدت 16 پاس گل هم داده است. به این ترتیب او روی 38 گل تأثیر مستقیم داشته است. اما او از این نظر تنها لیونل مسی و روبرت لواندوفسکی را در پنج لیگ بزرگ اروپا بالاتر از خود می‌بیند. مسی و لواندوفسکی، هر دو در این بازه زمانی، روی 44 گل نقش مستقیم داشته‌اند. در تاریخ لیگ برتر هم تنها اندی کول بوده که در 38 بازی اول خود تأثیری بیشتر از فرناندس گذاشته است. کول در این دیدارها 33 گل زد و 13 گل ساخت و به آمار تأثیرگذاری روی 46 گل رسید.
 
 
 پیانیچ، ناراحت از اوضاعش در بارسلونا
میرالم پیانیچ، هافبک بارسلونا از اینکه به او بازی نمی‌رسد ناراحت است. این بازیکن اهل بوسنی در تابستان از یوونتوس به بارسلونا پیوست و آرتور هم مسیر عکس را طی کرد. پیانیچ در اسپانیا تنها در پنج بازی در لیگ در ترکیب ثابت قرار گرفته است. او در مصاحبه با تله‌فوت گفته: «من در همه تیم‌هایی که بوده‌ام و زیر نظر همه مربیانی که داشته‌ام مرتب بازی کرده‌ام. چنین اوضاعی هرگز برایم پیش نیامده بود. البته که کار آسان نیست اما من با سختی تمام آن را می‌پذیرم. دقیقاً نمی‌دانم چرا به اندازه‌ای که انتظار داشتم بازی نمی‌کنم اما من به تلاشم ادامه می‌دهم و باید به تصمیماتی که گرفته می‌شود احترام گذاشت، حتی اگر با آنها مخالف هستید. من می‌خواهم اثر خود را در این باشگاه بگذارم.» پیانیچ در سیستم 3-3-4 مائوریتسیو ساری در فصل گذشته در مرکز بازی می‌کرد. او در این فصل نتوانسته دو هافبک دفاعی بارسلونا، یعنی سرخیو بوسکتس و فرانکی دیونگ را پشت سر بگذارد، یا اینکه پست شماره 10 که آنتوان گریزمان، فیلیپه کوتینیو، لیونل مسی و پدری، پدیده 18ساله بارسلونا در آن بازی کرده‌اند را از آن خود کند. با آمدن ریکی پوچ و ایلاش موریبا از لاماسیا، کار برای پیانیچ سخت‌تر هم شده است.
 
 
آرسنال داوید لوییز را نگه می‌دارد
آرسنال قصد دارد به داوید لوییز پیشنهاد تمدید قراردادش برای یک سال دیگر را بدهد. این مدافع میانی در فصل دوم حضور در آرسنال به سر می‌برد و قرارداد فعلی او در پایان فصل منقضی می‌شود. میکل آرتتا از قدرت رهبری لوییز در میدان راضی است و این بازیکن 33ساله به بسیاری از بازیکنان جوان آرسنال کمک کرده که در تیم اصلی جا بیفتند. لوییز نمایش‌های تأثیرگذاری هم برای آرسنال داشته، به‌ویژه در جام حذفی فصل گذشته که آرسنال در آن قهرمان شد. اما او در هر حال گاه و بیگاه اشتباه هم می‌کند و برخی اوقات، اشتباهات او تأثیرگذار است. هرچند آرسنال مدافعان میانی زیادی دارد اما لوییز در برنامه‌های آرتتا جای دارد. راب هولدینگ هم در این فصل بازیکن ثابت آرسنال بوده و گابریل هم در این تیم بازی کرده و با این حال لوییز توانسته 14 بازی در لیگ برتر انجام دهد. آرتتا همچنین می‌تواند روی پابلو ماری و کالوم چمبرز هم حساب کند و ویلیام سالیبا و کنستانتینوس ماوروپانوس هم که به باشگاه‌های دیگر قرض داده شده‌اند، در تابستان برمی‌گردند.

Page Generated in 0.0052 sec