printlogo


کد خبر: 224751تاریخ: 1399/11/28 00:00
جوکوویچ: گرنداسلم نبود، انصراف می‌دادم

 نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان یک قدم دیگر به تکرار قهرمانی فصل گذشته‌اش در اولین گرنداسلم فصل تنیس یعنی رقابت‌های اوپن استرالیا نزدیک شد آن هم در حالی که از ناحیه عضلات شکمی مصدوم است و یکی از ماهیچه‌هایش دچار پارگی خفیفی شده است. این مصدومیت در بازی قبلی او مقابل تیلور فریتس رخ داد و تصور می‌شد که اجازه ندهد ستاره صرب به کارش ادامه دهد. این تنیسور 33 ساله اما با وجود این مصدومیت در مرحله یک‌هشتم نهایی شرکت کرد و حریف رده چهارمی خود، میلوش رائونیچ را در چهار ست با نتایج 7-6، 4-6، 6- یک و 6-4 شکست داد تا در جمع 8 تنیسور برتر مسابقات قرار گیرد. حالا او باید امروز با حریفی سرسخت‌تر یعنی الکس زورف از آلمان روبه‌رو شود. با وجود پیروزی‌اش مقابل رائونیچ مشخص بود که جوکوویچ از نظر جسمانی کاملاً آماده نیست و خودش هم به این موضوع اعتراف کرد تا جایی که گفت اگر این مسابقات یک گرنداسلم نبود عطای آن را به لقایش می‌بخشید.
او که امیدوار است امسال برای نهمین بار قهرمان اولین گرنداسلم فصل شود، در پایان مسابقه‌اش گفت: «درک می‌کنم شما بخواهید بدانید. من اما نمی‌خواهم دقیقاً به جزییات مصدومیتم اشاره کنم. MRI داده‌ام و خودم الان می‌دانم مشکل از کجاست اما نمی‌خواهم با صحبت درباره آن باعث شایعه‌پراکنی شوم. برای این بازی هیچ تمرین آماده‌سازی انجام نداده‌ام. از زمان بازی قبلی‌ام از هر ساعتی که زمان داشته‌ام برای ریکاوری استفاده کرده‌ام. اگر هر تورنمنتی جز یک گرنداسلم بود، از آن انصراف می‌دادم و از این بابت مطمئن باشید.»
مرد شماره یک تنیس جهان افزود: «حتی تا قبل از پایان نرمش‌های پیش از بازی نمی‌دانستم که می‌توانم بازی کنم یا نه. وقتی گرم شدم دیدم که می‌توانم بازی کنم. در طول مسابقه هم گاهی اوقات درد سراغم می‌آمد و گاهی اوقات نه. وضعیت ایده‌آلی نیست اما نمی‌توانم شکایتی هم داشته باشم.»
 

Page Generated in 0.0062 sec