printlogo


کد خبر: 224750تاریخ: 1399/11/28 00:00
تیم کلوپ دیگر ترسناک نیست

 استادیوم پوشکاش بوداپست میزبان بازی رفت لایپزیگ با لیورپول در مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا است. اولین مسابقه رسمی میان این دو تیم به خاطر محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود و لیورپول می‌خواهد از این فرصت که لایپزیگ میزبان بازی در زمین خودش نیست، به نفع خودش استفاده کند.
از آخرین بار که دو تیم در لیگ قهرمانان بازی داشتند، تغییرات زیادی در خود دیده‌اند اما لیورپول به طور خاص امیدوار است که بازگشت به رقابت‌های اروپایی با تغییرات مثبت در تیمش همراه شود.
دارنده شش قهرمانی اروپا بعد از آخرین بازی‌اش در مرحله گروهی از 15 بازی در رقابت‌های مختلف تنها پنج برد به دست آورده و شش باخت داشته از جمله سه بازی آخرش. آخرین شکست 3 بر یک برابر لسترسیتی بود که باعث شد مدافع عنوان قهرمانی 13 امتیاز از تیم صدرنشین منچسترسیتی عقب بیفتد آن هم با یک بازی بیشتر. ماهیت ویرانگر این شکست تا جایی بود که یورگن کلوپ اعتراف کرد تیمش برای قهرمانی لیگ شانسی ندارد و لیگ قهرمانان تنها راه این تیم برای رسیدن به قهرمانی در این فصل است.
اما احتمال قهرمانی اروپا بازی به بازی کمرنگ می‌شود و سه شکست برابر برایتون، منچسترسیتی و لستر باعث شده لیورپول برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان به تقلا بیفتد چه رسد به قهرمانی در آن. هفته آینده در لیگ برتر دربی مرسی ساید را دارند و جای هیچ لغزشی نیست و اگر فرم ضعیف‌شان ادامه پیدا کند، اوضاع وخیم‌تر می‌شود. لیورپول دیگر آن «هیولای ذهنیت» سه فصل اخیر نیست که ترس را به جان همه تیم‌ها انداخته بود اما رکوردش در رقابت‌های اروپایی، تیم نسبتاً تازه وارد لایپزیگ را وحشت‌زده می‌کند. هرچند با در نظرگرفتن صعود این تیم تا نیمه‌نهایی فصل گذشته باید فراموش کنیم که این تیم تنها سه فصل در لیگ قهرمانان سابقه دارد و فقط یک بار قبل از آن به مرحله حذفی رسیده بود. لایپزیگ فصل قبل در این مرحله تاتنهام را حذف کرد و بعد اتلتیکومادرید که لیورپول را حذف کرده بود، کنار زد. این فصل هم از گروه بسیار سختی صعود کرد و با پیروزی 3 بر 2 برابر منچستریونایتد در بازی آخر به عنوان تیم دوم گروه H پشت سر پاری‌سن‌ژرمن، به مرحله حذفی آمد هرچند 12 گل خورد و بدترین رکورد برای تیم‌های صعودکرده به مرحله حذفی را به نام خود ثبت کرد. بعد از پیروزی برابر منچستریونایتد، لایپزیگ تنها دو باخت در 13 بازی در رقابت‌های مختلف داشته و 9 بار کلین‌شیت کرده تا ثابت کند آن مشکلات دفاعی مرحله گروهی حالا دیگر حل شده است. برخلاف لیورپول، لایپزیگ فرم خیلی خوبی داشته و چهار بازی آخرش را برده از جمله پیروزی 2 بر یک جمعه شب مقابل آگزبورگ. با این نتایج، لایپزیگ را به رتبه دوم بوندس‌لیگا رسانده و تیم یولیان ناگلزمان تنها چهار امتیاز با بایرن‌مونیخ دست نیافتنی فاصله دارد که دیشب با آرمینیا بیلفلد بازی داشت. دومی در بوندس‌لیگا با بزرگترین افتخار تاریخ این باشگاه نوپا برابری می‌کند اما اگر از سد لیورپول عبور کنند، یکی از بزرگترین دستاوردهای اروپایی‌شان رقم می‌خورد. قرمزها در 10 بازی آخرشان با تیم‌های آلمانی شکست نخورده‌اند یعنی از سال 2002 ضمن اینکه در مجموع از 17 بازی رفت و برگشت با رقبای بوندس‌لیگایی در 15 تا به پیروزی رسیده‌اند.
 
اخبار تیمی
بحران مصدومیت لیورپول پایانی ندارد و این تیم ممکن است تا 10 بازیکن اصلی خود را در این بازی در اختیار نداشته باشد. جیمز میلنر آخرین آنها بود که در دقیقه 17 بازی با لستر مجبور به ترک زمین شد و بازی امشب را از دست می‌دهد. گزینه‌های لیورپول قبل از رفتن به استادیوم کینگ پاور کمتر شد وقتی خرید جدید تیم، بن دیویس ضرب دید و دیووک اوریگی و کایمین کلهر نیز به بازی نرسیدند. نبی کیتا هم شاید نتواند برابر تیم سابقش بازی کند و شرایط فابینیو باید بررسی شود. ویرجیل فان‌دایک، جو گومز، ژوئل ماتیپ و دیوگو ژوتا هم غایبان این تیم به حساب می‌آیند. کلوپ با وجود اشتباه آلیسون بکر در بازی با لستر، باز هم به او اعتماد می‌کند و تیاگو آلکانتارا به ترکیب اصلی برمی‌گردد.
لایپزیگ در بازی جمعه شب یک بار دیگر از ابراهیم کوناته که گفته می‌شود مورد توجه لیورپول است، استفاده کرد و او دوباره در قلب دفاع در کنار دایوت اوپامکانو بازی می‌کند که او هم مورد توجه لیورپول بود اما با بایرن‌مونیخ به توافق رسید. جاستین کلایورت جمعه شب روی نیمکت بود و می‌تواند امشب بازی کند اما برای بازگشت امیل فورزبرگ، کونراد لایمر، بنجامین هنریکس و دومینیک ژوبولژای هنوز زود است.
 
 
‌ترکیب احتمالی
لایپزیگ: گولاکسی؛ موکیلیه، اوپامکانو، کلوسترمان؛ آدامز، سابیتر، کامپل، اولمو، آنجلینو؛ پولسن، انکونکو
لیورپول: آلیسون؛ الکساندر آرنولد، کاباک، هندرسون، رابرتسون؛ تیاگو، واینالدوم، جونز؛ صلاح، فیرمینو، مانه
 

 


Page Generated in 0.0056 sec