printlogo


کد خبر: 224748تاریخ: 1399/11/28 00:00
صعود ویلیامز به یک‌چهارم نهایی اوپن استرالیا
راه سخت سرنا به سوی بیست‌و‌چهارمین قهرمانی

سرنا ویلیامز پرافتخارترین تنیسور فعال حال حاضر دنیا با کسب یک پیروزی سه ستی سخت مقابل حریف سید هفتمی‌اش، آرینا سابالنکا، به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های اوپن استرالیا صعود کرد اما او حالا مسیر سختی برای رسیدن به بیست‌و‌چهارمین قهرمانی‌اش در گرند اسلم‌ها پیش رو دارد.
ویلیامز 39 ساله برای کسب مقام قهرمانی نخستین گرنداسلم فصل باید زنان شماره یک، دو و سه جهان را شکست دهد تا بتواند به پرافتخارترین تنیسور تاریخ تبدیل شود و در کنار مارگارت کورت به عنوان دارندگان بیشترین تعداد قهرمانی در گرنداسلم‌ها قرار بگیرد.
سرنا که اکنون زن شماره 10 تنیس جهان است در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های اوپن استرالیا، امروز با سیمونا هالپ، زن شماره 2 تنیس جهان روبه‌رو می‌شود. اگر این زن آمریکایی بتواند هالپ را شکست دهد در مرحله نیمه نهایی ممکن است با نائومی اوزاکای ژاپنی، نفر سوم رده‌بندی برترین تنیسورهای زن جهان روبه‌رو شود و اگر او را هم مغلوب کند احتمال دارد که در فینال با زن شماره یک تنیس جهان،‌اش بارتی مصاف داشته باشد. پیروزی برابر سابالنکا اما به نظر می‌رسد که روحیه لازم را به سرنا برای ادامه پیشروی‌اش در رقابت‌های اوپن استرالیا را داده است. او در سه ست با نتایج 6-4، 2-6 و 6-4 و در مدت زمان 2 ساعت و 9 دقیقه حریفش را شکست داد و نگذاشت حریفش برای اولین بار در دوران بازی خود به مرحله یک‌چهارم نهایی یک گرنداسلم برسد. سرنا ویلیامز گفت: «این پیروزی واقعاً مهم بود چون من نمی‌خواستم که حذف شوم. بنابراین انجام چنین بازی درگیرانه‌ای و در نهایت پیروزی در آن بسیار مهم بود.»
ویلیامز که برای سیزدهمین بار به مرحله یک‌چهارم نهایی یک گرنداسلم صعود می‌کند، شکستی را به سابالنا تحمیل کرد که تنها دومین باخت او در 20 بازی اخیرش است.
ویلیامز افزود: «من حتی در بازی‌هایی که باختم هم احساس کرده‌ام که به پیروزی نزدیک بوده‌ام. نه در تمام آنها اما در اکثرشان. فکر می‌کنم لازم است که برای کسب امتیازات مهم‌تر بهتر بازی کنم. می‌دانستم که می‌‌توانم. الان هم فکر می‌کنم که هنوز به اوج آمادگی برنگشته‌ام. هرچند به خودم گفتم اوکی سرنا، این یکی را بردی، حالا ادامه بده و بعدی را هم ببر.»
سرنا ویلیامز می‌گوید تنها صدایی که در ورزشگاه‌های خالی از جمعیت ملبورن می‌شنود، صدای خواهرش ونوس است، کسی که در دوم پس از مصدومیت قوزکش کنار رفت.
سرنا ویلیامز گفت: «او واقعاً تنها صدایی است که می‌شنوم. نمی‌دانم من حساس شده‌ام یا نه اما صدای او تنها صدایی است که من می‌شنوم. زمانی که صدایش را می‌شنوم، احساس آرامش و اعتماد به نفس دارم. فکر می‌کنم یکی چیزی در صدایش هست که مرا واقعاً آرام می‌کند و احساس خوبی به من می‌دهد.»
ویلیامز حالا باید برای مصاف با هالپ آماده شود؛ کسی که دو بار قهرمان گرنداسلم‌ها شده است و در مرحله قبلی رقابت‌ها هم ایگا سویاتک قهرمان اوپن فرانسه را با وجود باخت در ست اول، با نتیجه 2 بر یک شکست داد.
سرنا در مصاف‌هایش با هالپ در گرنداسلم‌ها 3 - یک (در تمامی رقابت‌ها 9-2) از حریف خود پیش است اما در آخرین بازی‌اش برابر او در فینال ویمبلدون سال 2019 در دو ست متوالی با نتایج 6-2 شکست خورد. هالپ درباره روبه‌رو شدنش با ویلیامز گفت: «او بهترین است. من تمام تلاشم را خواهم کرد چون فقط با انجام بهترین بازی‌تان می‌توانید ویلیامز را شکست دهید.»
 

Page Generated in 0.0044 sec