printlogo


کد خبر: 224746تاریخ: 1399/11/28 00:00
رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش

دوشنبه ۲۷ بهمن با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مهدی علی‌نژاد معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، جمشید تقی‌زاده معاون وزیر، مهین فرهادی‌زاد معاون امور زنان وزیر ورزش و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در آئین رونمایی از سند راهبردی تربیت بدنی و ورزش گفت: «برای تمدن‌سازی به روند تاریخی بلندمدت نیاز داریم، تمدن در طول قرن شکل می‌گیرد نه طی یک دهه. برای تمدن سازی به جامعه و استفاده از ظرفیت اندیشمندی بر پایه گفتمان نیاز است. برای تمدن‌سازی باید اجماع و عزم و اراده ملی شکل بگیرد و در تمدن نوین به دنبال بازسازی الگوهای گذشته نیستیم.»
صالحی امیری با بیان اینکه مدال فاقد اخلاق بی‌ارزش است، ادامه داد: «کسب مدال جسم ورزش و روح آن فضلیت و اخلاق است که اگر ورزشکاری در المپیک بدرخشد اما از بن مایه اخلاقی برخوردار نباشد بی‌ارزش است.»
رئیس کمیته المپیک با بیان اینکه باید انسجام‌گرا بودن و همه ظرفیت‌های ملی در این گفتمان دیده شود، گفت: «ما یک ساختار ورزش در کشور داریم و حیات ورزش را باید در آموزش تعریف کرد.»
در ادامه مهین فرهادی‌زاد، معاون ورزش زنان وزارت ورزش گفت: «رشد اخلاقی در ورزش دست مادرانی است که فرزندان را تربیت می‌کنند. ما نمی‌توانیم بخشی نگاه و در هر بخش تصمیم‌گیری کنیم. ما در بخش تأمین نیازهای ورزشی زنان به تأمین نیازهای زیر ساختی در بخش همگانی نیاز داریم تا بتوانیم در بیانه گام دوم انقلاب گام قوی‌تری برداریم.»
مهدی علی‌نژاد، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش نیز گفت: «بسیاری از اتفاق‌ها در جوامع مدرن خیلی سمت و سوی الهی ندارد و جنگ قوای خیر و شر وجود دارد اما این موضوع در دنیای امروزی خیلی روشن‌تر اتفاق می‌افتد. اگر در ورزش قهرمانی رویکرد دینی و اسلامی نباشد، شرایط خوبی رقم نخواهد خورد.»
او ادامه داد: «در بیانیه گام دوم انقلاب مسائلی همچون توجه به شعائر اسلامی در ورزش وجود دارد. سجده شکر در یک مسابقه ارزش و اهمیت زیادی دارد و ما حتی به دلیل مخالفت دنیای غرب با این نگاه، با جرائم مواجه شده‌ایم. باید نگاه دینی در ورزش حاکم باشد. بعضی وقت‌ها می‌بینیم که در ساخت و سازها توجه نمی‌شود و برای یک مجموعه، یک نمازخانه کوچک با شرایط خاص ساخته می‌شود که این خوب نیست.»
معاون وزیر ورزش با بیان اینکه ورزشکاران ما سفیران جمهوری اسلامی در دنیا هستند، به نقش زنان اشاره کرد: «زنان نماد یک تفکر هستند. برای حضور زنان محجبه سال‌ها زحمت کشیده شده و حالا تبدیل به یک باور شده است. این نکته باید پررنگ‌تر شود که ورزشکار یک الگوی داخلی و بین‌المللی باشد. در این مسیر باید به مربیان توجه کرد، چون آنها ورزشکاران را می‌سازند.» علی‌نژاد نقدی را هم به شرایط موجود مطرح کرد: «آیا نخبگان ورزشی ما می‌توانند یک الگو برای سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشند؟ من به این موضوع تردید دارم و باید به گذشته برگردیم تا دلیلش را بدانیم.»
معاون وزارت ورزش ادامه داد: «چین در طول سی سال ووشو را به عنوان یک ورزش ملی گسترش داد، ولی ما با ورزش ملی خودمان چه کردیم؟ ما باید به عقب برگردیم تا چراغ راه آینده را پیدا کنیم.»
در پایان این مراسم از فدراسیون‌های هندبال، ورزش‌های جانبازان و معلولان، ورزش‌های همگانی، ووشو، ژیمناستیک، ناشنوایان، والیبال، رزمی، کشتی، تکواندو، بیلینگ و بیلیارد، بدمینتون، وزنه‌برداری، جودو و بسکتبال به خاطر رزمایش کمک مؤمنانه تجلیل شد.
 

Page Generated in 0.0057 sec