printlogo


کد خبر: 224742تاریخ: 1399/11/28 00:00
نفوذ کرونا در اردوی بسکتبال؟
شایعه خطرناک!

اواسط بهمن بود که لیگ برتر بسکتبال به دلیل تشکیل اردوی تیم ملی تعطیل شد. اردویی که قرار بود تیم ملی را آماده حضور در پنجره سوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا کند. این اردو چند روزی برگزار شد تا اینکه شایعه‌ها درباره لغو میزبانی قطر در رقابت‌های این پنجره قطعی شد و برگزاری این رقابت‌ها هم در زمان و هم مکان به حالت مبهم درآمد.
پس از این اتفاق بود که تمرین تیم ملی تعطیل شد و قرار بر این بود که از 28 بهمن (امروز) دوباره از سر گرفته شود. با این حال این بار یک شایعه دیگر دهان به دهان می‌چرخد که خیلی خطرناک‌تر از اولی است و اگر درست باشد، می‌تواند تبعات بسیار گسترده‌تر و بدتری داشته باشد.
طی یکی دو روز گذشته برخی شایعات از اردوی تیم ملی شنیده می‌شود که علی‌رغم منفی شدن تست همه اردونشینان در آغاز، تست‌های دوم چندین نمونه مثبت داشته که بازیکنان هم جزو آن هستند!
پایگاه خبری سه ثانیه مدعی شده در تست‌هایی که پس از پایان مرحله اردو گرفته شده، چهار نفر کرونا مثبت شده‌اند که دو تن از آنها بازیکن هستند. این پایگاه خبری تخصصی بسکتبال نوشته است: «بلافاصله بعد از پایان اردو نتیجه تست چهار نفر از حاضران در اردو مثبت شد. دانیال رضاخواه ماساژور، بهروز مهدوی بدنساز، محمد یوسف‌وند و عماد سلمانی چهار نفری بودند که به کرونا مبتلا شدند. فدراسیون بسکتبال پیش از آغاز رسمی اردو اعلام کرد نتیجه تست CPR تمام حاضران منفی بوده است.
شنیده می‌شود تست دوم ماساژور تیم ملی اما مثبت بوده و پس از آن تست سایر نفرات مثبت شده است. البته اردوی تیم ملی پیش از اینکه ماساژور با تمام بازیکنان ارتباط برقرار کند تعطیل شد.»
با توجه به ارتباط نزدیک ماساژور با اکثر بازیکنان، برخی هم معتقدند ابتلای تعدادی از بازیکنان طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته، باعث ایمنی در بدن‌شان شده تا این ویروس را از رضاخواه نگیرند! موضوعی که البته هنوز در هیچ وجهی شفافیت پیدا نکرده و باید دید آیا به تأیید دیرهنگام خواهد انجامید و یا در همین حد شایعه باقی خواهد ماند.
 
تکذیب مدیر تیم‌های ملی
در این میان برخی هم معتقدند که یکی از عوامل تعطیلی کامل اردوی تیم ملی همین تست‌های مثبت بوده و بازیکنان برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر، به قرنطینه رفته‌اند.
موضوعی که البته مدیر تیم‌های ملی به صراحت آن را رد کرده و هرگونه تست مثبت بین اردونشینان را تکذیب می‌کند.
مسعود قاسمی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود عماد سلمانی و محمد یوسف‌وند کرونا گرفته‌اند به خبرگزاری فارس گفت: «چنین چیزی صحت ندارد و هیچ بازیکنی کرونا نگرفته است.»
او در مورد شایعه به قرنطینه رفتن بازیکنان نیز اینطور توضیح داد: «در حال حاضر اردو تعطیل است و بازیکنان به خانه‌های خود رفته‌اند و در اختیار باشگاه‌شان هستند.»
 اوضاع نگران‌کننده
این ماجرا در حالی پیش آمده که شرایط کرونا در شهر تهران هم نگران‌کننده است و طی روزهای اخیر شمار موارد بستری در بیمارستان‌های این استان به شدت افزایش یافته است. شرایطی که حالا اینطور به نظر می‌رسد پایش به ورزش و بسکتبال هم کشیده شده و شرایط خطرناکی را برای این رشته به وجود آورده است. 
سوای بحث ملی و امکان برگزاری پنجره سوم کاپ آسیا در اسفند، پای لیگ برتر بسکتبال هم در میان است و اگر این ویروس به صورت گسترده بین اردو‌نشینان پخش شود، برگزاری این رقابت‌ها را هم با چالش روبه‌رو خواهد کرد.
به هر ترتیب برگزاری اردو در این شرایط عجیب و غریب، کار بسیار دشواری است و رسیدگی جدی و مستمر می‌خواهد. 
گاهی هم البته این ویروس منحوس از درهای بسته هم می‌گذرد و آن کسی که نباید را مبتلا می‌کند!

Page Generated in 0.0046 sec